Rock Me! Chapter 12 part 1

det var en onsdag och jag vaknade klockan sex på morgonen precis som jag brukade. jag steg upp och duschade innan jag gick in i köket där Cassandra redan hade ställt fram pannkakor med sirap på. Jag åt snabbt och sedan tog jag upp min väska med skolböcker i och jag cycklade till skolan.
det var tyst på skol gården när jag kom men jag hade fem minuter på mig innan min lektion började. jag låste cyklen och promenerade in i byggnaden. 
Jag sjönk ner på min plats och la fram böckerna framför mig innan jag suckade och la pannan mot böckerna. mitt hår föll i en kaskad runt mitt huvud.
"Ey Miss Samson sätt dig upp läraren kommer" sa Phil som satt bredvid mig.
Och så började engelska lektionen.
 
"Du vet att Mrs Hemydal hatar mig" sa Phil argt.
"Nejdå hon älskar dig" sa Manny.
Manny och Phil var tillsammans och jovisst var Manny väldigt tystlåten och blyg men när phil var med oss pratade hon hela tiden. och det är en underdrift.
"Vi har franska kvar men Cas du har väl inte franska?"
"Har jag visste!" utbrast Cassandra argt och slog manny med sin franska bok.
"Nej jag har latin" sa jag.
Jag hade bytt språk och börjat om. jag behövde en nystart och inte bara med skolan. jag trivdes på latin lektionen eftersom Mr Stilinski var underbar. Han och topeleven Scott stöttade mig igenom latinens grunder. Scott var den snygga topp eleven som gillade att stanna avsides från alla populära. Jag var i det populära gänget med Manny, Cassandra och Phil. 
"Du kanske borde fråga ut Scott!" sa Cass och petade på mig med sin armbåge.
"Hallå har du hört talas om Flynn?" frågade jag och gav henne en frågandeblick.
"Ja faktiskt igår. Du skrek hans namn" sa hon och åt en bit av sin macka.
Jag och Manny rodnade båda två. Det gillade jag med Manny att hon hade så lätt att rodna.
Hon hade en speciell stil till rodningen också. hon skymde ansiktet genom att sätta handen vid pannan och luta sig närmare bordet så att hennes hår nuddade bordet.
"Vi ses efter skola losers nu ska jag på latin" det var min comeback och jag gick stolt ifrån matbordet.
Jag hade bara ätit ett äpple men jag var inte hungrig.
 
"Samson kan du böja detta verb?"
det var Mr Stilinski. Han var rolig men jag var trött och hade huvudvärk. Jag ryckte på axlarna och Scott kom till min räddning. Han böjde de sista tre orden och gav mig sedan ett lyckligt leende.
"Då slutar vi för idag kan jag få prata med Mr McCall och Miss Samson" sa Stilinski.
Alla elever skrattade medans jag och Scott gick fram till katedern. 
"Scott jag vill att du undervisar Calliander privat. extra lektioner. Skolan erbjuder material och pengar såklart. väljer ni att acceptera?" frågade han medans han samlade ihop sina pärmar och papper.
"Jag accepterar vad tycker du Cas?" sa Scott och tittade på mig.
"Allt för att bli en toppelev" skrattade jag och slog honom på armen.
"Vi ses imorgon Stiles!" sa Scott och gick ut. Han skulle träna basket tillsammans med resten av laget.
"Tack och hejdå Mr Stilinski" sa jag och vinkade medans jag gick emot dörren.
"Du kan kalla mig Stiles om du vill också" sa han och log.
"Tack Stiles"
"Calliander vet du hur länge jag har jobbat på den här skolan?" frågade han.
"Nej men du ser inte ut att vara äldre än mig" sa jag.
"Jag är 21 och har varit lärare sedan nitton. De sa att jag var smartare än de flesta. Om du får problem kan du prata med mig okej" han log. "Jag vet vad som har hänt jag läste din mapp och jag är ledsen. Du är en smart tjej"
"Tack Stiles det ska jag komma ihåg men nu måste jag gå innan jag blir sen att träffa mina bröder" sa jag och log emot honom. jag lämnade klassrummet och gick till mitt skåp. Jag la in mina böcker och gick sedan till min cykel för att cykla till starbucks där jag skulle möta mina bröder.
(Mr Stiles Stilinski)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: