Rock Me! Chapter 7

"Calli du går vidare men det var nära så vi vill att du hittar din egen stil okej? pröva olika musik stilar och försök att komma bort från gitarren lite" sa Louis.
"Du var super duktig tjejen men tänk på att se bra ut för omgivningen också. Du kommer får många råd under tävlingen och vi hoppas att du kommer ha kul" sa Nicole.
"Kom med Calli" sa Simon och reste på sig.
Simon och jag gick ganska länge innan han sa något.
"Calli jag vet att du kommer komma långt men som Louis sa så måste du hitta din stil. Jag vill även att du håller ögonen på dina bröder. Det går utmärkt för dem men jag vill bara att du har lite koll på dem."
"Såklart Simon de är mina bröder det är inget som jag inte vet om dem" log jag.
"Jag vill även att du håller lite koll på Flynn. jag såg att ni pratade igår och jag vet att han är en liten bråkstake men han har gått vidare och han har stor framgång i en sån här serie om han har rätt tjej som håller honom mot marken. är det okej?" frågade Simon och la en hand på min axel.
"Alltid vad du än säger Simon" log jag.
jag satt på en buss med mina bröder, Flynn och en hel del andra personer som gått vidare. allt som allt var vi tjugo plus oss sex syskon Stypayhorlikson. alltså 26 personer i en buss det var som en skolklass och alla pratade med alla. Jag pratade mest med Flynn och Cher. Ibland deltog Derek i samtalet men han höll sig i bakgrunden. precis som jag skulle vilja göra.
"Så vart kommer ni ifrån jag är från Malvern, Worcestershire" log Cher.
"Doncaster" sa Flynn och jag i munnen på varandra.
"Oj då är ni gamla vänner som slåss mot varandra nu då?" frågade Cher och lyfte på ögonbrynnen.
"Haha nej vi kände inte varandra förut jag visste inte att du bodde i Doncaster" sa Flynn och tittade på mig.
"Jorden är liten" skrattade jag.
"Men Calli dina bröder är ni verkligen blods syskon?" frågade Cher. "Förlåt om det är en dum fråga men jag har aldrig mött någon som har så många syskon"
"Nej då det är lugnt så mycket vi vet är vi biologiskt syskon men vi ville aldrig fråga mamma. det verkade lite elakt tyckte vi plus vi har inget emot om vi är riktiga syskon eller inte" log jag.
"ska jag vara ärlig så ser tre av er inte ut att vara syskon förlåt om jag ska vara ärlig" sa Flynn.
"gör inget vi skämtar jämnt om det också" sa jag.
"Du kanske borde fråga" sa Cher med menande blick. "bara så att du kan ta första tjing på den killen du gillar mest" pratade hon vidare.
"Ew nej de kommer alltid att vara mina bröder."
 
jag var hemma stad i mitt rum som jag delade med resten av tjejerna. fyra tjejer ett rum detta skulle bli roligt. rummet var stort så vi hade plats att göra av med men det var skönt med yta och renlighet. något jag behövde efter att ha haft fem bröder runt mig hela tiden. 
"är ni redo att rocka första showen?" frågade Rebecca.
"sure thing!" skrek Cher lyckligt.
"det ska bli superb" sa Gayla med en amerikansk brytning. hon var från amerika och flyttade till London när hon var tio år gammal.
"Calli ska vi träffas där ute?" - Flynn
Jag svarade snabbt att jag ville träffa honom och flydde sedan ifrån tjejerna. inte för att jag hade något emot dem men jag trivdes bättre med Flynn.
Han sträckte fram handen emot mig och jag tog den snabbt när han började gå. vi gick bara runt på gatorna. det var skönt att vara tillbaka i London.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: