Rock Me! Chapter 9

Jag drömde att jag var med mina bröder och plötsligt var allt målat i blod. Det var som en konstig järn smak i munnen och jag kunde inte få bort den. jag vred och vände på mig i sängen men jag vaknade inte.
Zayn och Harry hade kuddkrig och Louis såg på med en konsentrerad blick som om han bedömde en fotbolls match. Liam och Niall brottades om en chips påse och jag satt mitt i tumultet och räknade myror. det var som om det var första april och snart skulle Louis hoppa upp och skrika April april din dumma sil! 
såklart gjorde han det inte utan Harrys och Zayns kuddar böts ut mot silver svärd och blodröda gnistor flög omkring dem. Liam hade hittat en sten och låg och slog Niall med den samtidigt som Louis försökte hoppa på Liam. han försökte bita honom men misslyckades varje gång. jag tittade omkring mig förvirrat medans jag förde myrorna till munnen och en för en svalde dem.
Zayn blev segraren med Harrys huvud i handen. Han sparkade till Louis i magen och båda två började jubla. Niall låg blodig och död vid Liams fötter medans han åt upp chipsen och jag kräktes. 
I nästa sekund satt vi alla sex på scenen i X-factor salen och skrattade. Zayn hade en tröja där det stod 2013 vinner över dig. Jag fattade inte vad som menades med det men det var ju ändå bara en dröm.
Niall kramade om Liam och viskade något. Liam skickade vidare till Zayn, som i sin tur skickade till Harry och sedan till Louis. alla fem stirrade dötts allvarligt på mig och sedan började de skratta och hoppade runt omkring mig. samma ramsa om och om igen.
"Tänk att du är adopterad ha-haha-ha! Tänk om du blev aborterad ha-haha-ha! Vi skulle varit stjärn femmha-haha-ha!" runt omkring mig dansade och sjöng dom med stora leenden.
Sedan stod de på en photoshoot och sjöng låten framför en kamera medans jag tog bilderna.
Jag satte mig upp i sängen. Det smakade blod i munnen och när jag hostade kände jag hur jag höll på att spy. Jag sprang till toaletten och kräktes i några minuter. det var hemskt och jag kallsvettades. 
Istället för att somna om så gick jag till mina bröders rum. klockan var elva på kvällen och imorgon var det tävling nummer 2 och de första skulle åka ut. jag knakade på försiktigt och öppnade dörren till ett upplyst rum.
Killarna satt och spelade poker.
"är jag adopterad?" frågade jag och tittade på dem.
alla stirrade på mig och började sedan skratta.
"hur kan du vara det vi är tvillingar smart skalle" sa Niall.
"jag drömde en mardröm som verkade vara lite för sann för min smak plus Cher antydde det för några veckor sedan" sa jag och slog mig ner bredvid Niall. Jag la ut ett kort åt honom eftersom det var hans tur att lägga.
"jag tror nog att mamma skulle ha sagt något om du var adopterad" sa Zayn med en gäspning.
"jag tror faktiskt alla av oss är adopterade förutom Niall eftersom han är den enda som har mammas hår och ögon" sa Louis och la ut ett kort och drog åt sig lite av poletterna.
de körde ingen riktig poker jag visste faktiskt inte vilken verision de hade hittat på men jag ville inte vara med i alla fall mest för att de andra började ta av sig något klädesplagg. Strippoker. 
"Vi ringer och frågar imorgon" sa Harry som ett skämt.
Alla skakade på huvudet och jag slog honom med en kudde.
"Är du galen hon skulle bli jätte ledsen" sa jag.
han ryckte på axlarna och la ut ett nytt kort.
 
VI var på scenen och skulle snart få reda på vem som åkte ut. Jag och killarna hade klarat oss som vanligt men vi blev ändå ledsna över den som åkte ut. Vi kände inte den så bra men det var ändå synd.
mamma kom trippandes till oss, hon hade applåderat som en galning när vi gått vidare. hon kramade om oss alla och sedan satt vi och pratade i en timme. ingen ville att hon skulle gå. 
"mamma är någon av oss adopterad?" hasplade Harry ur sig till slut.
"ja.." sa hon tveksamt som om hon inte borde berätta det utan pappas tillåtelse "tre av er är adopterade" sa hon efter någon minut.
"vilka av oss?" sa Louis och jag hörde klumpen han hade i halsen.
"Calli, Zayn och Harry" sa hon tyst. "Louis du kommer inte ihåg det för pappa och jag sa hela tiden att det var ett nytt syskon påväg och när vi hämtade upp dina syskon så trodde du att vi kommit från sjukhuset och jag ville bara inte säga att det var fel."
"Men det förklarar ju inte hur Liam och jag kan vara så nära födda om ingen av oss inte blev adopterade" sa Niall. han lät inte arg eller någonting medans jag kände mig lite förrådd.
"Liam är eran halv bror. Hör här ingen har en perfekt familj och när jag fick reda på att jag inte kunde ha barn efter dig Louis blev jag deprimerad. er pappa letade efter andra flickor medans jag var hemma och tog hand om dig och sedan fick vi beskeddet att en av hans "tjejer" blivit gravida och sedan fick vi beskeddet att jag var gravid igen. Vi hade adopterat Zayn bara några månader tidigare då och vi vill einte ge upp några av våra barn så när Liam föddes tog vi in honom och sedan fick vi dig Niall" sa hon och smekte honom på kinden.
"Efter det kom Calli och Harry. Vi var så stolta över alla er"
"Varför är pappa borta så mycket?" frågade Zayn hårt.
"Vi är skilda och han jobbar mycket och har en ny fru som han har en tre årig dotter tillsammans med. Vi ville inte säga det till er eftersom han hade alkoholproblem och slogs hela tiden." hon snyftade till och började gårta "jag gjorde det jag trodde var rätt för att rädda er" tårarna strömmade och vi kramade alla om henne.
Chokande nyheter hade skakat om våran familj. 
"vad heter vi på riktigt då?" sa Louis och grät han också.
"Liam heter Payne i efternamn, Zayn heter Malik och dina föräldrar hade inte rådd min älskling jag är så ledsen! Harry heter Styles och anledningen var för att din mamma, biologiska mamma hade problem med sin make och penga problem hon också. hon dog av droger, förlåt mig gubben. Calli dig vet jag faktiskt inte... vi fick inte reda på det när polisen gav dig till oss förutom att båda dina föräldrar mördats" snyftade hon.
jag sprang ut ur rummet och spydde på tjejtoaletten. Zayn kom efter mig och kramade om mig medans vi båda grät. det var för mycket information. hur kunde kvinnan? Liam Payne, Zayn Malik, Harry Styles? Louis och Niall Horan och sedan jag Calli... bara Calli. Hur visste jag om Horan jo för hon sa det tyst medans jag sprang ut.
jag orkade inte längre så jag föll ihop i Zayns famn och grät och grät.
till slut somnade jag, eller svimmade av utmattning jag vet inte vilket.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: