Faithful Kapitel 10

jag hörde hur Scooter skrattade och jag höll med det såg stört roligt ut.
jag ställde mig upp och tittade vad han höll på med.
han arbetade med en publicering till Justin och sedan en hög med att han
skulle godkänna videoklipp och bilder. jag hjälpte honom så han blev
klar tio minuter tidigare.
han somnade fort medans jag duschade och sedan lyssnade på musik.


Scooter väckte mig och körde mig till sjukhuset.
jag tackade för skjutsen och sedan gick jag in till mamma.
hon sov inte så jag pratade om vad som hade hänt.
jag nämde inte Linus jag var för rädd för det.

jag somnade bredvid mammas säng och
när någon väckte mig skrek jag nästan panikslaget.
det var en sjuksköterska so msa att någon väntade på mig där nere.
jag följde med henne och såg att Lina stod där.
- Hej Michelle, asså jag är typ as ledsen för vad som hände.
- prata normalt, sa jag och tittade surt på henne. hon var som en tretton åring.
- oj sorry. aja men efter som Linus inte lever längre så tänkte jag att
du kan bo hos mig efter som ingen tar hand om dig.
- nej jag har Scooter det är lungt.
jag rynkade på näsan när hon smetade på mer läppstift och fixade bhn.
jag gick ut och såg att Lina följde efter.
papparazzis kom fram och Lina ställde sig och började le och vinka.
jag tittade surt på henne och sedan brjade dom fota mig.
då log jag så stort jag kunde och vinkade överdrivet.
alla nickade och frågade massa saker. jag svarade på några och sedan kom
pojken som jag örfilat fram. han bad om en intervju och jag gav honom mitt
numer så kunde han bara smsa en fråga så svarade jag.
han log och sedan tog jag med mig Lina där ifrån.
Lina började fråga mig om honom och jag bara ryckte på axlarna.

när jag kom hemoch stängde ute Lina hörde jag hur jag fick sms.
"Hejsan Michelle det var väl du som umgicks med Bieber i usa?
Sam"
först tänkte jag men är Sam men sedan kom att det var han som
ville intervju mig.
"Sam varför vill du veta det?"
"ehh du sa att jag fick fråga"
"okej om detta ska vara som en intervju säger jag inga kommentarer
eller pass eller vad man nu skriver/säger"
"vad gjorde  du i usa?"
"jag var hos min pappa med min föredetta bästa kompis Flarity
och nej jag tänker inte svara på varför vi inte är kompisar längre"
"okej snygging. vad gjorde du om dagarna?"
"som jag alltid gör. jag äter skräpmat, dansar, är med vänner,
pratar strunt och springer runt som en treåring"
jag stängde av mobilen och satte på tvn.
Sam satt där och pratade om det senaste skvallret,
han hade tydligen smsat online. han läste upp mitt sneaste sms och
alla i publiken började skratta.
jag satt snabbt på mobielln igen och skrev ett nytt och när jag såg hans min
började jag skratta, gud var elak jag var.
"hmm.. Michelle vad tänkre du på just nu?"
"på hur snyggt ditt hår är" sa jag och tittade på det blonda håret.
det var inte för kort och inte för långt, det var platt och blont.
"man tackar men Michelle berätta hur träffade du Justin?"
"han började flörta med mig och sedan började vi prata"
Sam sa vad jag hade skrivit och sedan förklarade han kort vad som hade
hänt i pogramet innan det var slut.

jag stängde av tvn och mobilen och sedan gick jag in i mammas rum.
Scooter kom hem sent och började gå runt i köket och prata med en massa folk.
mest om det som nyss hade sänt på tv.
mina svar och frågor och Scooter var riktigt arg över att han inte blivit för varnad.
jag låsades sova när han kom in.
så han stängde tyst dörren och fortsatte att prata med den i telefonen.
jag somnade på riktigt efter ett tag.

dagarna gick och skolan började.
Sam gick i samma klass som jag och vi paratde ganska mycket.
skolan var ganska enkel och jag hade redan VG i dom flesta ämnena
redan efter några veckor.
jag fick hjälpa Sam i matten och engelskan.
Sam och jag blev jätte bra vänner och vi var nästan varje dag.
jag gick til sjukhuset så fort jag inte var med Sam.
mamma började må bättre precis som jag gjorde. jag var glad igen.
Scooter skulle nsart tillbaka och då skulle Lina flytta in.
det skulle inte jag till låta men jag hade inget val.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: