Faithful Kapitel 9

Scooter följde med hem till mig och förklarade lägget med Justin.
Justin skulle ut och turnera i Europa och skulle inte svara på ett tag.
jag nickade och sa att jag förstod.
jag hade alltid förståt att vid något läge skulle jag bli själv.


Scooter stannade och sov i Linus rum.
jag sov mest i mammas rum efter som allt luktade som henne.
varje gång jag skulle till sjukhuset följde Scooter med.
jag hade inget emot det men efter som jag pratade på svenska
tyckte jag det blev lite pinsamt ibland.
när mamma sedan fick byta rum tyckte jag det blev jobbigt.
jag satt oftas hos henne och då kände jag mig dålig för att jag inte
var med Linus men när jag var med honom så ville jag vara hos mamma.
oftas gick jag varannan dag till dom. den 26 juni satt jag hos Linus.
jag satt och pratde om vad som helst medans Scooter var ute och åt.
sjuksköterskorna hade försvunnit för någon hade tryck
på akutknappen på våning 9 medans jag var på våning 6.
medans jag började prata om hur dom första dagarna i svergie hade varit
började pulsmätaren låta.
jag tittade på den och såg att hjärtat slutat slå. jag rusade ut i korridoren.
jag skrek på hjälp och flera stycken läkare sprang in. jag försökte följa med
men en sjuksköterska stoppade mig och sa något.
hon följde med mig till Scooter och medans han satt med en massa papper
så satt jag och tittade längtans fullt på dörren till hissen.
varje gång en läkare kom ut började jag nästan gråta.
sent på eftermiddagen när Scooter bara hade två papper kvar stannade hissen och
en läkare vid namn Karin kom ut.
hon såg ledsen ut och kom emot mig. jag började bli nervös och tittade på
henne. hon stannade framför mig och satte sig på knä för
att kunna sig mig på min höjd.
- Jag är ledsen men vi kunde inte rädda honom. vi gjorde vårt bästa
jag är så ledsen, vill du se honom?
jag skakade på huvudet och kände att Scooter la en hand på min axel.
jag vände mig om och han kramade om mig.
den dagen gick jag hem tidigt från sjukhuset och såklart stod jätte många
fotografer där. från Aftonbladet till NA och jag ville bara försvinna.
- Ursäkta mig men var inte du ihop med Justin?, det var en tonåring.
han hade en mick i handen och jag bara stirrade på honom med tårar
i ögonen. jag gav honom en örfil och gick där ifrån.
Scooter skjutsade hem mig och jag la mig i mammas säng.
skolan skulle snart börja och jag fick ont i magen bara jag tänkte på det.
min skola började jämnt en månad före dom andra och nu hade jag ingen vän med mig efter som
Flarity


fortfarande bodde i Usa.
jag pratade inte med henne och så skulle det förbli.
jag låg och tänkte när Scooter kom in. han höll i en ipod.
han sa inget utan bara gav den till mig och sedan log han.
jag tog emot den och satte på musik. det var väldigt olikt och när jag tittade efter
så var det Justins ipod. jag lyssnade om och om på några låtar men
jag låg resten av dagen i sängen.


dagen efter gick jag till mamma. hon sov och jag viskade att Linus hade dött.
jag hade inte modet att berätta det när hon var vaken.
jag satt med henne hela dagen men hon var sämre.
jag blev rädd att hon också skulle dö. jag skulle gå i skolan till höstlovet
och sedan skulle jag flytta till pappa.
Scooter skulle snart tillbaka till Justin så jag skulle bli ensam.
men jag var van efter som pappa jobbade så mycket.

jag gick hem på kvällen och tog en taxi efter som Scooter hade åkt i väg
på nåt viktigt möte.
jag bad taxichauffören att ta den långa vägen och jag satte på ipoden.
musiken gjorde ås jag blev sömning och när jag kom hem gick jag direkt in till mitt
rum och somnade. jag vaknade inte försen när Scooter kom hem.
- Scooter är det du.
- Ja det är jag. har du ätit något.
- Nej jag var inte hungrig.
- jag tog med mig lite pizza men jag måste iväg igen.
- okej.
sa jag och hörde hur han gick igen. varje muskel i min kropp
protesterade när jag reste mig upp. jag gick ut till köket och tog
med mig pizza kartongen in till vardagsrummet. sedan satte jag på tv 6 och
tittade på simpsons. jag böt kanal och slutade på en tv kanal som visade
Letters to Juliett.
jag såg klart filmen och sedan åt jag upp pizzan. jag satte på en ny film
och popade popcorn. efter filmen gick jag ut och joggade.
jag kom inte hem försen klockan var tolv. och då hade jag varit ute och
sprungit i en och en halv timme.
jag la mig ner i hallen och satte händerna för ansiktet.
jag hörde hur Scooter skrattade och jag höll med det såg stört roligt ut.
jag ställde mig upp och tittade vad han höll på med.
han arbetade med en publicering till Justin och sedan en hög med att han
skulle godkänna videoklipp och bilder. jag hjälpte honom så han blev
klar tio minuter tidigare.
han somnade fort medans jag duschade och sedan lyssnade på musik.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: