Faithful Kapitel 13

jag skärde mig och varje gång jag hade gjort
det ville jag göra det igen och igen som en
läskig karusell som man så gärna ville komma bort från
men ändå åka igen för man gillade adrenalinet som kom.


skolan gick bra och jag klarade av betygen jätte bra.
jag var tvungen att verkligen kämpa efter som
jag låg ganksa mycket efter dom andra
men det gick bra ändå.
jag avreagerade mig själv på rasten genom
att försiktigt smyga in på en toalett och bara sitta där.
ibland då och då var spegeln krossad.
precis som den var idag.
jag hade ställt mig framför spegeln.
tagit en av glasbitarna som låg i handfatet.
jag stod där helt stel och såg på galsbiten.
jag sträkte fram vänster armen.
skakade undan mitt långa hår och satte glasbiten mot huden.
jag skakade bort håret en andra gång och sedan skärde jag.
det blev ett långt och blodigt sår. jag tappade glasbiten tillbaka i handfatet
som färgade vattnet rött.
jag skrek och svimmade.

när jag vaknade fattade jag ingeting. jag låg i vilorummet
och hade min lärare bredvid mig,
han paratde lågt med skolsyster som genast märkte att jag vaknat.
- Michelle du skrämde oss, sa hon och la sin hand på min kind.
- Michelle jag vet att det är svårt att förlora sina familje medlemar
men det här har gått för långt. jag har pratat med din pappa och
du åker dit och bor hos Flarity tills han har flyttat klart
är det förståt. det var min lärares hårda röst som fick mig förstå
vad som hade hänt med mig.
jag nickade och skolsyster hjälpte mig hem.

jag sov till långt in på kvällen och jag vaknade först när Lina
kom in för att packa åt mig.
hon log och sa åt mig att fortsätta sova.
hon pratade lugnande och visade att hon brydde sig.
hon var inte samma barnsliga Lina sedan mamma dog.
hon var min nya mamma här i svergie.
jag sprang fram och kramade om henne och jag började gråta.
hon sa att allt skulle bli bra och jag trodde henne.
när hon packat klart i mitt rum frågad ehon om jag ville ha med mig nåt från
mammas rum. jag nickade ohc gick in för att hämta några av hennes kläder och sedan 
mammas stora blommiga kudde.
Sam körde mig till flygplatsen även fats han inte hade körkort så hade
han fått tillstånd efter som hans kontakter hade fixat det.
han pussade mig på pannan och strök bort mitt hår.
- Michelle. min älskade Michelle vad har hänt med dig?
han kysste mig och nör han släppte mig ur sin famn gick han därifrån.
jag gick ombord på flygplanet och åkte till Canada. 
 

jag sov hela vägen och när jag då och då vaknade så åt jag men somnade nästan
om direkt. när flygplanet stannade och jag vaknade kände jag hur trött
jag var. jag kammade igenom håret och sedan tog jag mina väskor och gick
sömndrunket ut.jag tittade ut över platsen.
inte en enda person var där.
hade jag åkt planet själv? tänkte jag och tittade mig runt igen.
det stod någon där, han log mne jag kände honom inte.
jag vände mig om men ingen där han måste titta på mig.
jag gick fram till honom och genast drog han fram ett A4 där det stod Michelle.
jag nickade och tittade konstigt på honom. jag gillade inte det här.
- Jag är Chaz, han log.
- och du vet vem jag är för att?...
- Haha jag är vän med Justin han ville att jag skulle ta med dig hem till mig
för att han sak veta vart han ska leta om exat
1h och 23 minuter.
han log stort och jag skrattade. jag gjorde det hemliga handslaget som Justin
så ofta hade berättat om. Chaz dunkade mig i ryggen och vi pratade hela vägen
hem till honom. jag fick förklara vad allt det här handlade om och sedan visade jag honom såret.
han röck till och tittade stor ögt på mig.
jag visade hur jag skärde mig och sedan skrattade jag.
bilen stannade och han förde in mig i huset.
chaz verkade obekväm i min narhet och jag visste alltför väl varför.
jag fick ett sms av Sam och började le stort.
sedan fick jag ett till av Justin.
han skulle komma tidigare.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jag tänkte att den   här novellen är snart slut för jag har inte så många idéer.
men om ni vill att jag ska fortsätta så skriv en kommentar med en idé


Postat av: Elin!

fortsätt hjärtat:)<3 du kommer på något! fortsätt t.ex på hur hon skadat sig själv, men justin vill nog knappast att hon ska skära sig, det blir en intressekonflikt och förhållandet sätts på spel, hon kan inte sluta-men om hon inte slutar försvinner justin...

Date:2011-08-31 / Time:21:57:07
Hemsida: http://ingen
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: