Faithful Kapitel 14

chaz verkade obekväm i min närhet och jag visste alltför väl varför.
jag fick ett sms av Sam och började le stort.
sedan fick jag ett till av Justin.
han skulle komma tidigare

Jag satt och log. jag kunde inte prata och det behövde jag inte.
telefonen ringde och Chaz försvann från min sida.
jag tittade mig omkring det var nästan tomt i rummet där jag satt.
det var den svarta soffan som jag satt i, en tv som stod emot väggen och
sedan en till tv som stod under den första. en bokylla fyllde hela höger väggen.
ett bord som stod framför mig och sedan var det en tavla på Chaz och hans familj.
jag hörde hur hans röst blev högre och hur han blev arg på nått.
- Chaz var är toaletten?
han pekade mot den första dörren till höger från hallen och jag försvann snabbt in.
när jag stängde dörren hörde jag ingenting. jag satte på vattnet och tvättade händerna.
sedan stod jag bara och såg mig själv i spegeln.
"okej nu är jag här, vad ska jag göra?"
tanken ekade i mitt huvud och jag kände mig ensam och förvirrad när tanken till slut
försvann. jag stängde av vattnet och öppnade toalett skåpet.
jag gick igenom skåpet i total brist på att hitta på något annat.
"jackpot"
tänkte jag sedan när jag hittade en liten ihop fällbar kniv.
jag drog upp ärmen och kände hur jag började skratta när jag kände kniven mot huden.
jag tittade på kniven i min hand och sedan skärde jag.
sakta och säkert åkte stålet igenom mitt skin.
jag kände hur huden blev slapp och hur det varma blodet kom upp till ytan.
jag började skratta igenom och när såret var ungefär tre centimeter så släppte jag kniven så
den föll i golvet och lämnade kvar ett ensamt pling på golvet.
jag torkade upp blodet på golvet och sedan tvättad ejag sanbbt av kniven.
jag tvättade av såret och det sved så jag fick bita
mig i läppen för att inte skrika. jag torkade av såret med toalett papper som
jag sedan spolade ner. jag letade efter plåster och hittade.
såret var ganska så stort så jag tog ganska många plåster.
jag täckte över såret raderade alla bevis att jag hade gjort något.
ärmen på min tröja täckte plåstren perfekt och jag kammade igenom
mitt hår med händerna och sedan tvättade jag av ansiktet.

väl ute igen pratade Chaz fortfarande i telefon fast nu viskade han
som om jga kunde höra.
jag satte mig ner i soffan och spelade som om jag inte hade gjort någonting.
Chaz la på och satte sig bredvid mig.
- Michelle vad har du där?
frågade han och jag såg att det var blod på min tröja.
han drog upp ärmen och såg plåstren men det fanns knappt något blod
på dom. han tittade på mig och sedan på dörren.
jag förstod så jag tog min lilla väska.
- Justin hämtar dom andra jag ska bara gå en liten promenad,
jag behöver tänka lite.
jag och log blekt och försvann ut.

I stay strong because I know there is something or someone better out there.
something that will make me feel good and someone who wants me to
feel good.

jag såg Chaz skateboard och jag tog den och sedan åkte jag ner för vägen.
luften fick mitt hår att fladdra runt mitt ansikte.
jag ökade farten och åkte längre ner.
"kom jag ihåg adressen?"
ja det gjorde jag säkert annars så kände jag igen huset. såklart
så hade jag glömt mobilen hos Chaz. jag saktade ner farten och sedan tittade jag bakåt.
ingen var ute det var bara jag ute.
jag åkte tillbaka och ner för andra sidan av vägen.
det var nerförs bake så jag lät skateboarden styra och jag bara följde med i svängarna.
jag drog in den friska lukten och tog ut håret i munnen.
jag åkte snabbare och snabbare och när jag till slut var längst nere så
kände jag ett hugg i magen. jag tittade upp åt och jag
tog skateboarden under armen och började gå upp.
på vägen så tänkte jag över veckorna i svergie och vad som hade hänt.
jag tänkte på Sam och Lina.
jag tänkte på mamma och Linus.
jag kände saknaden och sorgen men ändå kände jag kärleken.
mamma hade lämnat allt till mig och Linus hade gett mig
sitt halsband. det var ett kors som han nästan jämnt hade på sig.

jag kände efter om det låg kvar i väskan och det gjorde det.
att springa sista biten upp var en dålig idé men jag kom åtminstone upp.
sakta men säkert gick jag tillbaka till huset.
jag hade ingen som helst aning om vilket hus det var.
men efter många knackningar och frågor kom jag fram.
jag fick en varm kram och en puss på kinden av Justin.
Chaz kramade om mig också.
jag hade ingenaning om hur länge jag hade varit borta men
när jag såg att det gått tre timmar blev jag förvånad.
Justin tackade Chaz för att han hade hämtat mig och sedan så
frågade Justin om han ville med och möta resten av gänget.

alla tre i Justins bil och jag fick sitta i baksätet medans
killarna satt och pratade.
just i det här ögonblicket kunde jag leva i för evigt.
den varma bilen, killen jag älskade och hans vän.
dom pratade om hur kul det hade varit senast Justin hade varit där.
sedan nämnde Chaz någonting jag hade velat att han skulle hållit hemligt.
han berättade om mitt sår och att jag skärde mig själv.
jag slog till honom lätt på axel och Justin tittade oroat på mig.
- Justin jag lovar det är ingenting.
han nickade men jag såg att han inte trodde på mig.


jag skrev ner på en lapp och sedan la jag ner den i väskan.
jag kände hur Justin kollade på mig men när jag tittade upp var inte blicken på
mig utan på Chaz.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: