Faithful Kapitel 15

jag skrev ner på en lapp och sedan la jag ner den i väskan.
jag kände hur Justin kollade på mig men när jag tittade upp var inte blicken på
mig utan på Chaz.


Jag satt bredvid Justin medans han pratade med sina vänner.
Chaz och jag hade väl blivit vänner tror jag?
vi pratade åtminstone mer och jag kunde berätta allt
för honom. det hade gått tre dagar sedan jag kommit tillbaka
till Justin. än så länge hade jag bara varit med honom och
hans vänner. jag ville träffa pappa och jag hade frågat honom
ganska många gånger men jag hade aldrig fått svar.

Chaz pratade med Ryan som egentligen lyssnade på vad Justin
berättade för Caitlin och Christian.
jag satt bara och tittade på Justin som log stort.
han höll mig i handen och så fort han fick chansen
viskade han hur mycket han hade saknat mig.
- VATTENKRIG!!
det var Chaz som skrek och började kasta vatten
på Caitlin. hon skrattade och gav tillbaka och sedan var alla
i fullfärd med att attackera Chaz. jag satt kvar och skrattade åt
Justins min när Ryan knuffade ner honom i vattnet.
Caitlin dorg in mig i kriget och det hela slutade med att
jag la mig helt utmattad på sanden efter en kvart medans
Chaz och Ryan frotfarande kriga mot varandra.
alla andra hade gått för att köpa glass men jag hade valt att bara ligga
och torka på den varma sanden.
jag stängde ögonen och lyssnade till ljuden runt mig.
någon ställde isg framför mig efter bara sju sekunder.
- Vem du än är gå ur vägen du skymmer min sol!
- mm men du ligger på min handduk.
det var Justin. jag ställde mig upp och han kramade om mig.
jag hade verkligen saknat honom mer än var jag trodde.
Jag kysste honom och log.

klockan slog åtta i "mitt" hus.
jag sov hos Chaz och jag sov i rummet som var bredvid hans.
jag låg redan i min säng.
jag hade gjort iordning mig för ganska längesen och nu låg jag i sängen
och bara tänkte vilket var ganska skönt.
tre knackningar och dörren öppnades.
det var Chaz's mamma.
- Michelle, din pappa ringde precis
du ska flytta tillbaka till honom om några dagar.
jag log och nickade. hon lämnade dörren öppen så jag kunde
se ut i korridoren. utan för mitt rum hängde en tavla
det var tre djur på den.
en hund det var en golden retriver
en katt som var sköldpadds färgad
en stor fågel som jag antog var en örn.
alla stod bredvid varandra och tittade på varandra.
jag hade först känt avsmak för den men efter en stund
började jag gilla den.
Chaz öppnade dörren ännu mer och log.
han la sig bredvid mig i sängen och började visa några bilde rpå sin mobil.
jag skrattade när jag såg bilden på han och Ryan när dom
var mitt uppe i ett av sina små slagsmål.
Chaz såg faktiskt ganska gullig ut.
- Chaz hur lång tid tar det här ifrån till
Overland street?
- Ungefär en halv timme skulle jag tro.
han skrattade och slog mig på armen.
jag nickade och sedan gick han iväg till sitt rum.


den doften somförst slog mig var doften av rosor och målarfärg.
sedan kände jag alla möjliga dofter som lakrits, choklad, strumpor och
gräss. jag gick näramre rummet som dofterna kom ifrån och där inne
satt Chaz och spelade xbox med Ryan. dom satt och skrek åt varandra.
jag stod i dörr öppningen och var rädd att gå in.
Caitlin stod snart framför mig, hon skrattade så mycket att håret
såg galet ut. hon skrattade och snart började Ryan också skratta.
jag tittade på dom.
klockan ringde bredvid mig och jag insåg att det bara varit en dröm.
varför hade jag varit så rädd. jag hade aldrig riktigt
kommit överens med Caitlin men Ryan och jag hade blivit ganska bra vänner.
mardrömmar vad jag hatade dom!


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: