Faithful kapitel 17

dagen var väldigt kort och Justin och jag satt
och pratade på den gamla lekplatsen.
jag frågade om hans liv och han frågade om mitt.
han frågade hur det hade vaarit i svergie och jag berättade allt
och då berättade jag om Sam också.
Justin sa inget men jag såg att han ogillade sam.


Jag satt i det mörka rummet och jag kände hur någon eller
något smekte mitt ben. det var ludet och jag kände
hur det sakta börja röra sig uppåt.
jag kved till när den nuddade min hand och sedan satte någon
på ljuset och på mitt ben satt ett stort marsvin. jag kände  mig
löljig efter som jag  blivit rädd. men när jag såg vem som tände började
jag nästan skratta. det var Linus som hade tänt lampan.
han log och satte sig bredvid mig. han tog marsvinet i sina båda händer och med
en lätt rörelse bröt han nacken av det lilla djuret.
han gav mig en hård örfil så jag åkte i golvet.
han slog mig på armen och sedan på samma ställe som jag senast
hade skärt mig. jag skrek till och kände hur mitt huvud började göra ont.
blod, det var blod på golvet där jag nyss hade legat.

jag satte mig upp i sängen. jag var svettig och jag darrade.
jag klev upp och tittade på klockan. hon var fyra på morgonen.
jag hade gått och lagt mig för ungefär fyra timmar sedan.
jag klädde på mig och gjorde i ordning mig och gick in till Chaz rum.
jag väckte honom.
- Chaz jag kan inte somna om kan du köra mig till pappa?
jag vet inte varför jag ville till pappa men jag kände en
sådan längtan efter någon som var släkt med mig.
som skulle förstå varför jag hade drömt om Linus och varför han hade
dödat det där marsvinet. jag rös och märkte genast att Chaz redan var klar.
jag pussade honom på kinden som tack och sedan startade vi bilen och åkte iväg
så tyst som möjligt. vi åkte inte snabbt men ändå snabbt nog så jag inte kunde
se vad det stod på vägskyltarna.
- MIchelle, skär du dig fortfarande?
- ibland när jag känner mig ledsen.
jag tittade ner på mina händer.
jag frös men jag orkade inte bry mig eftersom jag snart skulle vara i
pappas varma famn. Chaz nickade och jag såg att han var glad.
han körde in på min uppfart och släppte av mig.
- ring om det är något.
jag nickade och sedan åkte han iväg.
jag knackade på dörren och jag hörde pappas arga mumel
från hallen. han öppnade dörren och jag kände hur jag började gråta.
han hjälpte mig in och sedan satt vi och prata medans jag fick värma mig.
det var skönt att bara sitta och prata med pappa efter som jag aldrig hade gjort
det förut. han förstod och han nickade och han svarade.
alla dom tre sakerna som mamma aldrig brukade göra.
klockan närmade sig tio när jag äntligen var klar.
pappa kramade om mig och sa att han var tvungen att jobba men att jag fick stanna
i huset så länge jag ville. han visade mig till mitt rum och jag satte mig
på min dubbelsäng. jag log och sedan hörde jag hur nyckeln vreds runt i låset.
jag  var ensam och instängd.
- JAG ÄR FRI!
skrek jag och sedan började jag skratta.

jag hade somnat om och vaknade inte försen klockan ett av att Chaz ringde.
jag svarade och bad honom att han kunde komma över.
såklart kommer han efter 40 minuter med Justin och Ryan bakom sig.
vi satte på en film och satt och myste alla fyra.
efter filmen började upptäcks färden.
alla ville se vart allt var och sedan ville dom såklart se mitt rum.
jag älskade mitt rum efter som det liknade det i svergie ganska mycke,
ljus rosa väggar. trägolv.
en byrå och bokhylla som täckte hela höger väggen.
rakt fram från dörren såg man ut genom ett stort fönster och ner över vår nya
trädgråd. sängen och en tv stod emot vänster väggen och mit i rummet
låg en stor matta som var ljus rosa den också.
killarna tog över min säng på mindre än tre sekunder.
jag stod ensam kvar i dörröpningen.
jag älskade det nya huset och på något sätt
var jag äntligen redo att börja om.


Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Så bra skrivet!



sv: aw tack söt! : D

Date:2011-09-03 / Time:03:51:37
Hemsida: http://adaras.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: