Faithful Kapitel 18

killarna tog över min säng på mindre än tre sekunder.
jag stod ensam kvar i dörröpningen.
jag älskade det nya huset och på något sätt
var jag äntligen redo att börja om.

Michelles perspektiv
Killarna låg och pratade och jag gick ner för att låsa
dörren som jag inte hade gjort tidigare.
jag gick förbi toaletten och låste dörren på väg tillbaka
kändes det som om någon pratade med mig.
som om någon försökte övertyga mig om att gå in.
jag försökte skaka av mig känslan men jag gick in ändå.
jag stängde dörren och tittade in i speglen.
allt jag såg avr en blek flicka, hon var smal men
inte så där äckligt smal som alla modeller var.
hon hade det svart lockiga håret liggande över axlarna.
jag inspekterade spegeln och snart gick jag tvekande fram till den.
allt låg framme på handfatet.
en sax, papper, bandage och rinande vatten som
kom ur kranen.
jag stoppade undan allt och stängde av vattnet men när jag
skulle läga ner saxen tog det emot.
"ett litet sår kan väl inte skada"
jag la ner saxen och tog upp en liten kniv.
jag la ett kort snitt och sedan tog jag ett till.
jag hörde någon som knackade så jag tog undan allt
och fixade såret så snabbt jag kunde. det var ingen där ute
men jag skyndade mig ändå upp.
Killarna låg precis där jag hade lämnat dom.
- Michelle kom och sätt dig.
sa Chaz och slog lite överdirvet med handen bredvid sig.
jag skrattade och hoppade ner i sängen. alla killar skrattade
när jag log överdirvet och gömde mig under täcket.

Ryan var tvungen att gå på träning och Chaz var tvungen
att hämta Caitlin från centrum efter som Chris hade sagt nej.
så det var bara jag och Justin som satt ensama på min säng nu.
jag log och kysste honom. han kramade om mig och jag kände
mig varm och älskad.
den stunde försvann snabbt efter som pappa stormade in i mitt
rum. han log åt mig men såg oroad ut.
- Michelle, jag är ledsen att säga det men Lina
har blivit svårt skaddad.
- va hur?
- jag vet inte riktigt men det var någon Sam som sa
att du skulle skynda dig hem igen för att Lina behövde
din hjälp.
pappa lät rädd och jag hade aldrig hört honom rädd förut.
jag skakade ändå på huvudet och kramade om Justins hand.
aldrig att jag skulle skiljas från honom igen.
- det är säkert bara Sam som försöker få tillbaka dig.
Justins röst lät hård och arg. jag förstod honom och jag höll med
honom. Sam hade gjort det förut med tre tjejer.
alla var hans ex flickvänner nu.
jag berättade för pappa om hur Sam var för även om han var min
vän litade jag inte så värst mycket på honom.

Justin sov över den natten och jag fick inga mardrömmar som tur var.
dagen efter vaknade jag av att Justin hade gått ur sängen.
- snälla gå inte, jag lät trött.
- jag har konsert tidigt idag men du kan följa med om du vill.
jag nickade och sedan gjorde vi iordning oss.
jag skrev en lapp till pappa och sedan åkte Justin och jag iväg.
vi satt tysta i bilen. det var nästan lite pinsamtystnad så jag satte på radion.
jag började skratta efter som det var Justins låt Baby som spelades.
han sjöng med och jag också.

Justins perspektiv

när vi kom till huset som vi skulle träna i stod tusen tals tjejer
utanför och skrek. Michelle såg ovanligt lugn ut.
jag skrev några autografer och pratade lite med tjejerna utanför.
Michelle höll sig i bakgrunden och jag glömde nästan bort henne om
jag inte hade vänt mig om.
- vem är det?
det var en utav tjejerna framför mig som frågade.
jag log stort och pekade på Michelle.
- det där är min flickvän.
jag log stort och sedan drog jag snabbt in Michelle i en kram
innan vi försvann in i huset bakom trygga dörrar och
säkerhetsvakter. jag hade sett hur tjejerna hade reagerat på att Michelle
var min flickvän men jag brydde mig inte jag älskade Michelle.

träningen gick utmärkt precis som den brukade.
Michelle aploderade efter ett av våra dansnummer.
mina dansare gick såklart fram till henne och gav henne komplimanger
så att hon började rodna. mina dansare tog med henne upp på golvet
och började lära henne några småsteg som hon klarade galant.
hon var så snygg uppe på dansgolvet att jag helt glömde bort tiden.
- Justin du skulle vara ombyt för en kvart sedan!
det var Scooter som skrek och efter honom kom
mamma in, hon tittade lite surt på mig men när jag tittade på dom
med hundögon brast hon ut i ett stort leende.
jag viskade till Michelle att jag skulle gå och byta om och göra lite
soundcheck innan jag kom tillbaka till henne men då skakade hon på huvudet
och tog min hand.
hon följde med mig överallt och hon kunde till och med övertala mig att göra saker som Scooter
bad om fast jag aldrig skulle göra det.
jag tror att mamma tyckte om henne efter som dom för det
mesta gick runt och pratade. scooter rablade upp mitt schema och
Kenny som gick framför oss kontrolerade några fans som hade kommit in.
jag skulle på intervju och direkt efter det gå upp och sjunga.
det skulle jag klara galant.

Michelles perspektiv

medans reportrarna satt och frågade ut Justin satt jag bakom tillsammans
med Pattie som var Justins mamma.
ur ögonvrån såg jag en bild på mig och Justin.
- Michelle betyder hon mycket för dig?
- Ja hon betyder allt för mig.
svarade Justin och jag såg hur han tittade åt mitt håll.
jag vsrade Pattie snabbt och sedan frågade jag om jag fick lyssna
på intervjun. hon nickade och sedan bad hon Kenny se efter mig.
jag lyssnade på varenda fråga och lyssnade på vartenda svar.
- hur gick turnen
- det gick jätte bra och jag älskar alla mina belibers väldigt mycket.
- hur blev dina fans reaktion vid Michelle?
- än så länge tror jag det har gått bra men vi har inte kommit ut så mycket
än. vi vill mest hålla det privat och vara med varandra utan alla skrik.
intervjun var avslutad och jag gick fram till Justin som kramade om mig och tog mig
där ifrån. men innan vi hann ut kändes det som om tusen kort togs.

Postat av: Michelle

SV: Ja verkligen, hatar det. :)

Date:2011-09-03 / Time:19:22:50
Hemsida: http://lovemichellees.blogg.se/
Postat av: martina

sv: jag vill inte ha någon av dom väskorna som visas på bilden, man kan välja mellan alla i hela webbutiken :)

Date:2011-09-03 / Time:19:25:03
Hemsida: http://martinaolsson.myshowroom.se
Postat av: Matilda

Sv; Åh tack så mycket! Och fin blogg hade du också:) en bra novell har du också!;)



Allt varit bra idag?:)

Date:2011-09-03 / Time:23:23:04
Hemsida: http://maaatildaz.blogg.se/
Postat av: martina

sv: jadå, det är värt det :)

Date:2011-09-04 / Time:21:44:15
Hemsida: http://martinaolsson.myshowroom.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: