Faithful Kapitel 22

- jag mår bra Justin jag lovar.
sa jag igen efter fem minuter.
jag hade läst på andra bloggar om vad som hade sagts om mig men det
hade varit värre första gången.
Justin stod oroad bredvid mig medans jag gick in och tittade på en ny.



den dagen slutade väldigt illa och då räknar jag med att Justin blev
arg på mig för att jag ville läsa en ny blogg hela tiden och att jag envisades
med att läsa kommentarerna. han hade argt gått ifrån mig och
sagt att han skulle komma tillbaka nästa morgon (alltså idag).
jag hade ingenting för mig utan jag låg på min
soffa och väntade på att pappa skulle komma hem.
han hade gått till jobbet för ungefär två timmar sedan. jag hade sovit
då men han hade skrivit ett sms om att han skulle komma hem till lunch
vilket var om ungefär tre timmar. *suck*
jag låg kvar och tittade upp i takte.
med benen över armstödet och huvudet ner över kanten tittade jag upp
i det blåa taket. jag hörde hur min mobil började vibrera och efter ett
tag kom den välbekanta singnalen som berättade att någon ringde.
jag svarade inte emn jag tittade fter vem det var. Okänt nummer.
mobilen slutade ringa och jag såg att jag hade fått två sms.
ett från Ryan och ett från Chaz. jag tittade länge på skärmen innan
jag bestämde mig för att läsa Ryans först. han satt just nu på en hockeymatch
och drack läsk medans en hockeyspelare tydligen blivit utplockad. jag skrev
"intressant ;)" och gick sedan in för att läsa vad Chaz hade skrivit.
"Hejsan hörde från Justin över din bitchslap igår. hur mår du?"
"tja jag kunde må bättre, vill du komma över?"
"Ja kommer snart" fick jag som ett snabbt svar. 
jag slängde ner mobilen i golvet och hörde det egendomliga klicket från mobilen
som informerade mig om att den inte gått sönder men att skärmen fått
ännu en ny sprika som jag kunde visa upp för pappa för att få en ny mobil.
jag satte på tv:n för jag kunde inte stå ut med tystnaden.
How i met your mother gick och just nu stod
Barney och sjöng hans Nothing Suits me like a suit.
jag nörjade skratta och jag skrattade så mycket att jag ramlade ner i golvet.
precis då knakcade någon på dörren och jag gick skrattandes till möte.
jag öppnade och stod och skratta och såg säkert ut som värsta idioten.
som tur var var det Chaz och han började skratta när han såg mig skratta
och hörde låten i bakgrunden.
- Michelle du har tydligen redan börjat festen utan mig. skrattade han och kramade
om mig. jag nickade ivrigt när jag såg all coca cola och chips och godis som han hade
med sig i en jätte står påse. jag hämtade glas, skålar och flera filmer plus lite musik.
Chaz satte på första bästa filmen och sedan satt vi och drack cola så mycket att
jag fick en stickande känsla i näsan. filmen framför oss var en komedi och var
egentligen en barnfilm men det brydde sig inte Chaz om. han skrattade åt
dom dåliga skämten och när jag tittade på honom som om han var en idiot började
han sjunga på Nothing suits me like a suit så jag nästan började skratta med
munnen full av cola. nästa film fyllde vi på med popcorn och när han tog en stor näve
popcorn ringde det på dörren igen. jag öppnade och framför mig stod Justin.
han såg lite ledsen ut och när jag kramade om honom så sa jag.
- förlåt för hur jag beteede mig igår. kom in nu och häng med
mig och chaz. jag förlåter dig okej. när jag sedan tittaed in i hans ögon så kysste han mig.
han log och lät sig föras in i vardagsrummet. efter våran nya film som
fortfarande var en komedi fick Justin välja film. tur nog för mig blev det en parody
film på en av hans älsklings skräckfilmer. Chaz viskade "tack" till mig
och jag visste att det var för att Justin hade tjatat lite på Chaz om det
som hade hänt igår. "ingen orsak jag vill också att han ska vara lycklig"
viskade jag tillbaka och log stort och visade tummen upp.
Justin skrattade till när huvudrollen ramlade ner i ett stort hål och kunde inte komma upp.
- Justin vad har du för humor det där var inte ens kul, sa jag med munnen full av popcorn.
- nej jag skrattar åt Chaz som gör sig rolig.
sa han och pekade på Chaz medans han höll på med att göra en jätte ful grimars åt mig.
jag gav en elak tillbaka så att båda killarna började skratta. jag log nöjt.
Justin kysste mig igenom och kramade om mig.
det var precis då jag kom på det. här satt jag i mitt vardagsrum
men två killar och tittade på film och hade hur roligt som helst men jag hade fortfarande
morgon frisyr, pyjamas och jag hade en blå med massa små hästar på. och sedan
inget smink. jag skrek till och sprang upp. killarna började skratta när jag försavnn upp för
trappen. jag tog på mig ett par blåa jeans, ett rosa linne med en gul tunika över
 och sedan sminkade jag mig neutralt och kammade igenom håret.
sedan gick jag nöjt ner och satte mig bredvid Justin igen.
Chaz skrattade igen men slutade genast när jag gav honom en kall blick.
aldrig igen att jag skulle sitta i pyjamas med min bästa kompis som jag visste
aldrig skulle svika mig och min pojkvän.
utan att jag visste om det hade Chaz tagit en bild på mig i pyjamas och lagt
ut den på twitter, facebook och sedan några andra sidor. han hade tagit min
lap top och satt nu och spelade.
- Chaz vad säger man om man lånar min dator?, jag retades med honom.
- Michelle min ängel jag lånar din dator, nästan skrek han överdrivet.
jag började skratta.

när jag tittade på klockan var hon långt över lunch tid. klockan
var fem och Justin och Chaz var fortfarande kvar. jag tittade på mobilen
inget sms. var var pappa borde jag vara orolig?
fast jag hann inte vara så orolig särskilt länge efter som snart stormade
Ryan in och slog sig ner på soffan med dom andra och efter några minuter kom
pappa helt utmattad in. jag kramade om honom och hjälpte honom in på hans
sovrum där han somnade nästan genast.
jag gick ner och satte mig hos killarna. Justin hade sett att jag varit orolig så han
la en beskydande arm runt mina axlar och sedan satt jag där med nu
tre killar var av två av dom var höga på socker.





------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kommer mer imorgon lovar :)

Postat av: Matilda

Sv; Så bra det!:) Min dag har varit alldeles toppen.



Nu ska jag lägga mig, så önskar dig en toppen dag imorgon:D

Date:2011-09-06 / Time:22:15:48
Hemsida: http://maaatildaz.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: