Faithful Kapitel 23

Ryan kom in och slog sig ner på soffan med dom andra och efter några minuter kom
pappa helt utmattad in. jag kramade om honom och hjälpte honom in på hans
sovrum där han somnade nästan genast.
jag gick ner och satte mig hos killarna. Justin hade sett att jag varit orolig så han
la en beskydande arm runt mina axlar och sedan satt jag där med nu
tre killar var av två av dom var höga på socker.


Ryan tävlade mot Chaz om vem som kunde dricka upp deras
cola snabbast. detta var tredje omgången efter som Ryan
tycket det var en dålig domare. Jag var nämligen domaren
och jag hade köpt hem mer cola närmare 5 stora flaskor.
jag suckade medans dom drack igen. den här gången blev
dom klara med ungefär en minuts mellan rum så dom kunde
inte understå sig att spela igen. Chaz hade vunnit och tog
nu sitt seger pris som var en godis påse som jag köpt.
klockan började bli mycket och dom skulle snart få gå
hem även om jag ville ha kvar dom hos mig.
- det skulle varit kul om vi kunde typ vara lite längre.
- SLEEP OVER PARTY!!!
skrek jag och slängde upp armarna i luften. alla började skratta.
jag gick upp för att fråga pappa och mellan snarkningarna
och mina frågor så fick vi.
jag kom dansandes ner för trappstegen men som tur var
såg dom inte det. vi såg på soulsurfer som jag valt
hörde jag pappas snarkningar och det gjorde mig otroligt lugn.
klockan blev mer och mer och sanrt låg vi alla i mitt rum. Chaz sov
längst in och sedan var det jag och sedan Justin. stackars
Ryan hade jag fått släppa in en extra säng till. mellan alla killar och min vägg
så var jag lycklig. visst vi skrattade och pratade så högt att man nästan blev döv
men jag var lycklig precis här och nu.
- jag skulle inte ha druckit den sista colan sa jag skrattandes medans jag försökte
 komma ut ur sängen som gick otroligt bra.
jag gick in på badrummet och gjorde mitt och sedan efter jag tvättat
händerna stod jag och tittade på mig själv i spegeln.

med en enkel säkerhets åtgärd för att inte såret skulle gå upp och
läka mycket snabbare hade jag på någon kräm. jag la mig ner emellan
dom skrattandes killarna och somnade på något sätt.
jag vaknade efter några timmar och märkte att jag inte hade haft någon mardröm.
jag vände mig om och såg att Justin också var vaken.
jag kysste honom och la mig närmare honom.
- Jag älskar dig Justin, viskade jag.
- och jag älskar dig Michelle.
han kysste mig igen och vi somnade båda om.


skuggpersonen kom närmare och närmare.
den blänkande kniven gömde han inte bakom ryggen
utan mer lät mina ögon fånga den med blicken och
få mig att veta att slutet var nära.
han skrattade djupt och jag kände igen skrattet.
jag tittad emig omkring efter hjälp med det enda som
fanns var ett vitt tomrum som fick mig att se förvånad ut.
skuggpersonen kom närmare och närmare.
han höll i min handled och semkte över min ärr.

jag flög upp ur sängen och sprang in i badrummet.
drömmen hade inte varit läskig men ritkigt obehaglig.
jag tvättade ansiktet i iskallt vatten och sedan gick jag tillbaka.
Chaz och Justin tittade på mig medans Ryan fortfarande
lungt sov. jag visade att vi skulle gå ner i vardagsrummet.
- okej jag har haft mardrömmar ett tag vad gör det?
och ja jag såg den där personen en gång i verkligheten men
det betyder väl inte att personen vil ha något av just mig.
- Michelle är du rädd för honom?
när dom båda frågade samtidigt rös jag. men jag fick fram en nickning.
- menjag ska inte göra något åt det!

vi hade suttit och diskuterat i en timme när vi insåg
att Ryan fortfarande låg där uppe. jag började skratta
när Justi nförsökte väcka honom och ta med honom i diskutionen.
när vi alla fyra satt där nere gjorde vi upp om saker jag aldrig tänkt på.
- hörni klockan är mycket kan vi inte gå ut och prata så inte pappa
får några hemsak misstankar om oss?, frågade jag och alla nickade.



mörkret och kylan gjorde mig ingenting. samtalsämnet där emot
gjorde så jag fick gåshud. jag svalde hårt och bet mig i läppen.
- men han kan ju inte göra något eller hur?, sa Ryan.
- Jag vet inte men det kan inte fortsätta hon är rädd, sa Justin och såg allvarlig ut.
- men vi har ingen plan heller så vi har ju liksom bara dykt in i det här, sa Chaz.
- Men hon ska ju inte känna så här!, sa Justin argt.
- och jag stor ju här så sluta parat som om jag inte hör något, svarade jag smått surt.
en hand på min axel fick mig att rycka till.
vi stannade och försökte komma på något men jag hade ingenaning om vad.
jag hörde steg och dom kom närmare.
jag såg personen och han kom närmare.
det var skuggpersonen och han tittade på mig.
jag spärrade upp ögonen och kände hur hjärtat började dunka hårt i mitt bröst.
han var snart bredvid oss och jag flyttade mig lite närmare dom andra men
ändå fick slaget mig att rycka till. en mot fyra och en hade redan blivit slagen.
jag kände handen runt min arm och någon som drog mig bakåt.
jag hörde bråket men det kändes som om det låg flera meter ifrån mig och det.
jag såg ingenting jag var blind för ögonblicket. jag hörde hur någon skrek.
jag försökte röra mig men ett par starka armar berättade att jag satt fast.
- Justin! mitt skrik fick personen att haja till.
gråten gjorde så jag skakade men jag skulle inte gråta. jag hörde
hur någon åkte i backen. jag önskade att det var skuggpersonen.
jag kände hur jag fick något på mig. det var varmt och jag fick panik
när jag tänkte på att det kanske var blod.
plötsligt landade jag på den hårda marken och sparken i magen gjorde
så jag tappade andan. han sparkade mig flera gånger och jag blev rädd för tystnaden
som låg runt mig.


jag hörde hur stegen försvann och jag låg ensam.
rösten svek mig när ajg försökte ropa på hjälp. jag öppnade min ögon och såg att
det inte var så mörkt som jag trodde. jag tittade stället dä rjag hade stått.
mycket riktigt satt Justin och Chaz och tittade till den sittandes Ryan som
hade blivit slagen. skuggpersonen var borta och jag såg att Justin försökte hitta mig
med blicken. jag kved till och han hittad emig direkt.
jag lågi hans famn och såg in i hans bruna ögon innan jag förlorade medvetandet.

Postat av: Lisa - Smilinggirls!ッ

sv: taack! Gud vad glad jag blir! :D

Date:2011-09-07 / Time:21:26:46
Hemsida: http://smilinggirls.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: