Faithful Kapitel 25

- jag vet också att inom sin tid kommer du berätta allt för mig, allt du just 
nu inte verkar våga berätta. jag vill bara att du ska veta att vad du 
än säger så kommer jag inte vända ryggen åt dig och gå därifrån, jag 
är här för att stanna.
- det känns inte som om det kommer att hända... jag avslutade meningen, det var inte
precis det jag hade tänkt säga men det var det som hade kommit ut ur min mun.
-never say never, sa han och log lätt.




jag låg på det där sjukhuset i tre dagar. Justin besökte mig varje
dag men jag pratade nästan aldrig. han såg oftast att jag var ledsen
men allt han sa kunde inte få mig på bättre tankar.
ibland kom Chaz fast han stannade inte lika länge men Ryan kom aldrig,
jag fattade om han hatade mig efter som "skuggpersonen" var ute
efter mig men hade slagit honom.
när jag kom ut ur sjukhuset hade jag fortfarande bandage runt
revbenen och gips runt handleden. Justin höll mig i  midjan
och Chaz gick bakom mig i fall jag föll vilket inte var en chans
med Justins hårda grep.
jag hade lite ont men det gjorde ingenting mot vad jag kunde ha haft.
bilturen var där emot ganska pinsam efter som dom hela tiden
frågade mig om skuggpersonen. jag svarade så gott jag kunde men
jag hade verligen ingenaning om vem det var eller varför han gjorde det.
jag hade först trott att det var Flarity men det var ju helt fel och
efter drömen om att det var Justin så visste jag att även det var fel.
Justin skulle aldrig skada mig och han var med mig vid slagsmålet.
det var inte Chaz eller Ryan. Caitlin och Chris kunde det vara
men jag skulle inte tro det efter som alla var så bra vänner med
varandra. för även om Caitlin kanske hade några känslor kvar så kunde
hon ju inte skada Justin.
hemma i mitt rum la jag mig ner i sängen och fortsatte att tänka
på vem det kunde ha varit? Lina och Sam var ju i svergie men
det fanns flygplan att ta hit och jag hade berättat till Sam vart jag skulle.
Scooter däremot trodde att det var någon som redan var här.
Ja Scooter visste för att Justin "råkade" prata lite för högt
om det med Chaz när han var på en träning med sina dansare.
allas karriärer och liv hade gått vidare men jag om man ska säga det snyggt
var "stuck in the moment".
- Michelle, Justin måste iväg men vill du att jag ska stanna?
- Chaz gå hem och sov eller spela med Ryan eller något. jag behöver
ingen  barnvakt idag och jag smsar om det är något okej?
han skrattade och gick nickandes där ifrån. jag hörde hur han låste
efter sig och nu var jag helt ensam som jag inte varit på ett tag.
ett tag haha jag har inte varit hemma själv på fyra dagar vilket
knappt är något mot vad det brukar vara.
jag satte mig upp i sängen och sen gick jag ner och satte på tvn.
nyheterna såklart. det var ett inlägg om hur priserna gått upp och sen
kom vädret. det skulle åtminstone bli soligt nu i en vecka framåt.
jag hade gått runt i huset i flera timmar och jag hade ingenting
att göra. jag hade ont men jag orkade inte göra något åt det.
det skulle vara skönt att bara somna nu. jag gick ner till soffan
igen och stängde av tvn. precis när jag satte ner foten på det tredje
trappsteget knackade någon på dörren. det var en hård och bestämd
knackning. jag fick hjärtat i halsgroppen och med några
sakta kliv tittade jag igenom titthålet i dörren. det var mörkt och skuggorna
runt personen gjorde så jag bara såg huvudet. jag visste inte om jag kände
honom men jag visste att jag var för rädd för att öppna.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jag lovar att skriva mer senare :)
hoppas ni har haft det bra och hoppas att ni fortsätter att titta in :)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: