Faithful Kapitel 26

jag fick hjärtat i halsgroppen och med några
sakta kliv tittade jag igenom titthålet i dörren. det var mörkt och skuggorna
runt personen gjorde så jag bara såg huvudet. jag visste inte om jag kände
honom men jag visste att jag var för rädd för att öppna.



jag vet inte vad som fick mig att öppna men det var som om något drog mig mot personen
på andra sidan dörren. jag var hemma själv så ingen kunde försvara mig och jag och mina
skador skulle jag knappast kunna rädda mig själv. lite extra smärta i mitt liv och jag skulle
dö. nu var dörren vid öppen och hjärtbankade så hårt att jag trodde det skulle stanna.
personen steg in i hallen och när ljuset träffade honom kom allt som en flashback.
det var Sam som hade gjort allt de här!
han hade skadat mig och förtstört mitt liv. han älskade mig men gjort så jag
hatade honom och allt med honom. jag var mållös och  hade svårt att andas.
han kysste mig och mig sakta ner mot marken. det gjorde ont i revbenen.
en hård smäll och jag kund einte röra mig av skräck. Sam hade fallit
på mig och det gjorde så ont. någon drog bort honom och hjälpte mig upp.
jag visste inte vad jag skulle säga. Justin stod framför mig och jag lutade så han fick
hlea min kroppsvikt på honom. han hade inget emot det utan han stod bara och stirrade
på Sam.
- det är Sam, sa jga med skakig röst efter ett tag.
- han i svergie?, rösten var hård och arg.
jag vart rädd för honom men jag nickade ändå och försökte säga något men
inte ett ljud kom när jag öppnade munnen.
Sam försökte ställa sig upp och Justin satte försiktigt ner mig och gick fram till honom.
han slog honom en, två,. tre gånger och jag röck till varenda gång.
Sam slog tillbaka och log stolt när Justin ramlade mot golvet.
han sparkade Justin i magen och jag såg hur han hostade upp blod.
jag ställde  mig upp och sprang mot Sam. jag brydde mig inte om smärtan
Justin var viktigare. jag sparkade och slog sam men han undvek vart enda slag.
när han slog mig gjorde det inte ont. det var som om allt hände i slowmotion
och jag kunde se allt han gjorde men inte göra något åt det.
jag slog igen och rev honom i ansiktet så ett långt sår från ögat ner till käken uppstod.
jag blev rädd för honom och precis innan slaget kom åkte han i golvet.
en evig klang satt i luften och jag såg att Justin höll i något.
jag ringde polisen och sen föll jag ihop. smärtan kom och jag fick huvudvärk.
jag kände att Justin satt bredvid mig och jag lutade huvudet mot hans axel.
var jag räddad eller var det bara en sjukdröm?

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: