Kapitel 1 could it be my turn?

Jag gick så sakta jag kunde medans jag väntade på att klockan skulle bli
mer är tre. efter det skulle inte Aris vara i huset och jag och Aaron kunde
vara lugna till sent på kvällen. hur hade mitt liv blivit så konstigt?
efter den där olyckan när jag var fem år har jag bott tillsammans med Aris.
jag hade vant mig vid alla hårda ord och slag men när Aaron
kom in i mitt liv ville jag skydda honom inte tat Aris skulle ta honom också.
Aaron personen som jag älskar mest i hela världen som är så liten
hur skulle något sånt här ha hänt honom?
barnhemmet som snart låg framför mig hade gått i konkurs
för tre år sedan. det var bara tre personen som bodde i det förfallna
huset. hela huset var grått och mögel syntes här och där.
Jag rynkade på näsan medans jag motvilligt öppnade grinden.
- Miranda McKay sen som vanligt.
leendet som han visade gjorde mig illamående för jag visste vad
det betydde. han räckte något åt mig och jag tog emot det.
jag böt snabbt om till den lilla dräkten och såg på mig själv i spegeln.
jag hatade mitt liv och mig själv.
när jag kom ut drog Aris in mig i hans rum där han bandfast mig innan
han började smeka och kyssa mig. jag stretade emot så mycket jag kunde.
men han fick jämnt som han ville precis som alla andra gånger.
*
när han var klar lossade han repen och jag försvann där ifrån med gråten i halsen.
jag tog en dusch och intalade mig själv hela tiden att det här inte skulle vara för
evigt. om tre veckor fyller jag sexton vilket betyder mer frihet.
efter duschen satte jag på mig pyjamasen och la mig  i sängen.
jag drog upp mobilen och tittade på klockan. hon var knappt två ens.
jag somnade efter som jag skulle upp om tre timmar.
- Mamma!
jag slog upp ögonen och hittade Aaron sitta framför mig. jag satte mig upp och satte
honom i mitt knä. jag pussade honom på pannan.
- Aaron vad är det?
- Aris borta, han log stort
jag kramade om honom innan jag började klä på mig. jag skulle till jobbet om
en halv timme och Aaron skulle med.
såklart fick jag bära honom hela vägen och han började bli tyngre eller var
det jag som blev svagare?
när jag kom fram till affären hörde jag tjejer som stod och skrek. jag gick
fram till dom och sa åt dom att vara tysta och dom nickade lydigt innan dom visade mig lappen.
en sång tävling om två dagar. vinst var en flygbiljett här ifrån. jag tappade nästan Aaron
jag skulle helt klart vara med i tävlingen men efter som jag inte var myndig var Aris
tvungen att ge sitt tillstånd. det var han tvungen till tänkte jag medans jag gick in.
jag fick välja musik i affären idag vilket var tur efter som jag och Mecky hade så olik
musik stil. Mecky gillade mer lugn och jag skulle ha en med mer beat i.
när jag valt låt så satte jag mig bakom kassan där jag kunde se Aaron leka med
Mecky som hade satt upp sitt långa fina blonda hår i en stor bulle på huvudet.
det var nästan helt dött i affären hela dagen vilket var rätt tråkigt.
*
när jag kom hem fick jag bädda ner Aaron efter som han sov tungt och Aris
satt bredvid och tittade på medans jag städade hela första våningen som var
våningen vi bodde på. det fanns tre våningar men jag vågade inte gå upp längre än två trappsteg.
det hade gått rykte sedan jag kommit hit om att döden gick runt där uppe.
städningen var klar och nu var det bara middag och sedan sängdags. jag var
helt trött fast jag sovit tidigare i dag.
tävlingen var på mina tnakar hela tiden men jag skulle inte berätta för Aris.
jag vågade inte få ett nej så jag som var ganska bra på
falsk handskrivning skulle skriva ner hans namnteckning själv.
jag hade gjort det förut, flera gånger.

Postat av: you know.

Verkar jätte spännande! :D längtar tills fortsättnnigen

Date:2011-09-19 / Time:17:55:30
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: