Kapitel 2 Someone Like You

tävlingen var på mina tankar hela tiden men jag skulle inte berätta för Aris.
jag vågade inte få ett nej så jag som var ganska bra på
falsk handskrivning skulle skriva ner hans namnteckning själv.
jag hade gjort det förut, flera gånger.
Jag vaknade tidigt på morgonen. sakta gick jag in i badrummet och tog en snabb dusch och satte på mig kläder. jag valde en jeansjacka, rosa linne och ett par svarta jeans. jag satte upp håret och sedan gick jag iväg till skolan. innan jag försvann ut från barnhemmet så gick jag in till Aaron. han sov fortfaraned men jag pussade honom hej då på pannan och sedan sprang jag hela vägen till skolan. jag hade bara två lektioner efter som vår skola skulle hjälpa till med tävlingen. jag hade anmält mig att hjälpa men dom sa bara att jag inte hade rätta "kunskaper".
vad nu det skulle betyda?
jag hade såklart svenska mitt favorit ämne. det var nästan bara jag som hade det ämnet men jag älskade språk och det var det svåraste språket som fanns på vår skola. det var bara jag och Mecky som hade valt det men det var skönt att det bara var vi två. det var tyst på lektionen och mycket enkelt att konsentrera sig.
vi skulle skriva en kort berättelse och min var nog som något av en kliché. hon var i trubbel och han hjälpte henne och sedan gifte dom sig i slutet. awww. Mecky skrev något om en prins vilket jag tyckte lät riktigt intressant men hon hade alltid gillat att skriva. hon snackade hela tiden om att om jag blev känd (jag en liten nobody) så skulle hon skriva min berättelse från där jag var nu till det att jag blev känd.
skolan slutade och jag sprang såfort jag kunde hem. jag stannade utan för parken på vägen och såg att folk redan idag hade börjat ställa sig i kö. till och med Mecky stod i kön, jag älskade verkligen hennes röst och hon förtjänade verkligen att vinna. jag gick snabbt där ifrån innan någon såg mig och in på barnhemmet.
- Hemma!, skrek jag och såg att Aris kom emot mig från trappen.
Usch jag hatade verkligen våningshus. Aris gick sakta fram till mig. en hård örfil och sedan en spark på smalbenet
och jag låg på makren. han sparkade mig i magen och jag kände smaken av blod i munnen. jag ville spy eller slå tillbaka men jag kunde inte. jag låg kvar på golvet långt efter att han hade gått. jag vågade inte röra mig.
jag räknade och gick igenom plnaer för imorgon på tävlingen. skulle jag vinna eller skulle Mecky överglänsa mig igen?
när jag sakta ställde mig upp gick jag ut till parken. jag hade sagt hej då till Aaron och nu väntade jag i kön på att det skulle bli min tur att sjunga imorgon. lika bra att börja vänta nu och jag hade inget emot att sova utomhus ikväll. Jag hade redan bestämt låt.
Someone like you med Adele, jag älskade hennes röst och hon var så bra!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: