Kapitel 3 Wildfire

när jag sakta ställde mig upp gick jag ut till parken. jag hade sagt hej då till Aaron och nu väntade jag i kön på att det skulle bli min tur att sjunga imorgon. lika bra att börja vänta nu och jag hade inget emot att sova utomhus ikväll. Jag hade redan bestämt låt.





hjärtat dunkade och jag kände hur jag började bli nervös. kvällen var kall men jag var varm och svettades. jag började titta mot scenen som stod mitt i parken. jag började små nyna på min låt för att bli mindre nervös. Skulle jag klara av att stå på scenen, det var inte precis rätt tid att börja tveka på mig själv men känslorna kom fram ändå och jag hade fortfarande inte lärt mig trycka ner känslorna för att påminna mig själv att jag faktiskt var lika bra som alla sagt att jag var. Mecky har rätt jag var bra på att sjunga.  och nu är det upp till bevis.
jag tittade upp bland träden och såg en uggla flyga mot den stora månen. jag kände mig hemma men ändå så långt bort från min verklighet.
- Miranda McKay det var länge sen!
jag tittade mot personenen som sagt mitt namn. han var lång, muskolös, hade gröna ögon och det blonda håret spretade åt alla håll. Jag ställde mig upp och kramade om honom.
- Harry Cane. Han skrattade och satte sig ner bredvid mig.
- Ska du också sjunga? för du sjunger awesome grabben.
sa jag och slog till honom på armen. han skakade på huvudet och visade upp sin mobil där Mecky hade skrivit att både jag och hon skulle upppträda.
- måste ju vara här och heja på min idol.
jag sken upp och skrattade. vi satt och pratade om allt som hade hänt sedan vi skillts åt för fem år sedan. vi var tio år och Aris hade precis börjat att slå mig. Harry kom aldrig till barnhemmet längre och sakta började jag falla ner i min egna verklighet som var hård och tuff att överleva. som tur var hade Mecky kommit när jag var tolv men hon var inte samma sak som min Harry Cane. kvällen blev snart natt och jag somnade mot hans axel. jag vaknade tidigt och såg att dom flesta fortfarande sov förutom Harry. han tittade på mig och pussade mig på kinden. vi fortsatte prata och medans han berättade om sin första kyss och första flickvän kunde jag bara berätta om Aaron och Aris. mitt skolliv och Mecky. dom var mitt liv och jag skulle göra allt för Mecky och Aaron. Harry ville gärna träffa båda två och jag lovade att han någon gång skulle göra det.
kön började röra sig och redan klockan tio på morgonen kunde jag höra Mecky sjunga Broken strings. hon ägde verkligen men jag hoppades fortfarande att jag skulle vinna så jag kunde komma här ifrån. iväg från Aris och mitt hemska liv i smutsen. Harry stod bredvid mig hela tiden. han peppade mig och sa snälla kommentarer. när det skulle vara jag så tittade han mig in i ögonen.
- Du kommer äga ut alla.
hans läppar möte mina och vi möttes i en kyss.
på scenen blev jag nervös. jag tittade på Harry som visade tummen upp och jag andades djupt.
orden kom och allt blev som om det var meningen att jag skulle vara här och nu.
alla apploderade och värme spred sig i hela kroppen när jag sprang av scenen och kysste Harry

Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

sv: varsågod, så lite så! =)

Date:2011-09-20 / Time:23:58:19
Hemsida: http://adaras.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: