GBU Kapitel 26. Lips

klockan blev snart tio och Liam och jag satt och spelade medans Louis vankade av och an i köket medans Niall och Harry hjälpte till genom att göra mat åt oss alla. Louis gillade aldrig idén av Justin och Alison. Jag visste att han fortfarande hade känslor och på något sätt hade jag en ond aning om att Louis skulle göra allt för att första för dom två. Tur att jag också hade något att säga nu. Jag älskar Louis som en bror men han kan inte förstöra Alisons framtid på det här sättet. Hon har redan förlorat tillräckligt många.

 

Jag smög in genom dörren. Jag bodde hos Zayn eftersom han hade den näst största lägenheten efter Louis och Harry plus att han också hade vårdnaden för mig. Den känslan gick inte att skaka av men jag trivdes i Zayns lägenhet. Jag gick mot gästrummet som nu blivit mitt. Jag hade bara en säng och sedan pianot där inne. Zayn hade insisterat på att köpa in något men jag hade skakat på huvudet. Så nu öppnade jag en av väskorna jag haft med mig och slank i min pyjamas före jag la mig trött mot kudden. Konserten med Justin hade varit underbar och Justin hade hållit sitt löfte klockan var nu 23.45. Jag log och drog in lukten av hemma. Plötsligt tändes ljuset som jag undvikit. Jag skrek och höll för ögonen när ljuset brände dom. Zayn skrattade innan han kom och satte sig bredvid mig på sängen.

- Förlåt jag vill bara veta hur det gick för dig på konserten?

- Det gick bra men nästa gång kan du fråga dagen efter, skrattade jag. Louis vart arg eller hur?

- Han gillar dig fortfarande, svarade Zayn enkelt.

Jag kramade om honom hårt innan jag la mig ner igen med Zayn bakom mig i samma säng. Så nära men det betydde ingenting. Vi var bästa vänner, nästan som syskon. Zayn viskade i mitt öra att vi snart skulle iväg till Harrys stuga för två dagar. Första gången jag skulle med och det skulle bli jätte mysigt det visste jag redan nu.

När jag vaknade nästa dag var Zayn borta. Jag sträckte på mig innan jag satte på mig ett par mjukisbyxar och en tajt t-shirt. Jag satte håret i en lös knut i nacken och sedan satte jag mig framför pianot. Jag kände på tangenterna. Jag spelade första noten och hela rummet fylldes av musiken som mamma förut brukade spela. Jag fortsatte utan noter och spelade efter den tysta musiken som jag så ofta kom ihåg. Vi hade bott i Irland när hon börjat spela igen. jag var säkert fem och varje dag i ett år satte mamma sig vid pianot och spelade en timme varje dag i ett helt år. Jag kunde det även om jag varit så liten. Jag log och riktigt kände noterna spela mot mina fingertoppar och sedan kom om. tårarna strömmade ner och jag skrattade. sedan dog tonerna ut och jag gick ifrån pianot. Det var inte samma piano som mamma spelat på även om det var just det pianot. Jag gick til köket och tog en macka innan jag upptäckte att lägenheten låg tom. Jag smsade och frågade Zayn vart han var och han svarade snabbt med att han var på intervju med dom andra killarna.

 

Justins perspektiv

 

När jag vaknade nästa dag var klockan två och jag skulle vara i ordning gjord om en timme. Så jag hoppade snabbt in i duschen innan jag klädde på mig och drog på mig en lila keps över mitt blöta hår. Precis när jag var klar och stod och inspekterade mig själv i spegeln knackade mamma på och kom in. Hon log innan hon kramade om mig.

- Jag är stolt över dig Justin.

- Älskar dig mamma, svarade jag och pussade henne på kinden.

Det var något vi alltid gjorde på morgonen. Ibland kom hon över och kramade om mig och sa hur stolt hon var och andra dagar kom hon in bara för att små prata. Det var några små saker som jag älskade med mamma, hon gjorde allt så enkelt. Jag tänkte på Alison som förlorat båda sina föräldrar och här står jag med den bästa mamman i världen.

- gubben var inte ledsen hon har ju en till familj och nu ytterligare en.

- Gillade du henne?, frågade jag upprymt.

- Hon var ganska blyg av sig men hon är säkert jätte trevlig. Vi borde äta lunch med henne innan konserten i kväll.

- Ja!, skrek jag och hoppade till mobilen där jag skrek snabbt.

Mamma log och kramade om mig igen innan hon gick ut igen. Alisons svar kom snabbt.

Hej :) ja såklart jag kommer till ditt hotell vid fem om det är okej, syns då xx Alison

Jag log och gjorde en av mina segerdanser. Jag visste inte varför men det kändes helt rätt.

 

Alisons perspektiv

 

Jag gick in till Louis och Harrys lägenhet. Jag hade tråkigt och bara gick runt men efter att jag hade fått deras nycklar eller inte deras men deras reservnycklar så kunde jag gå emellan. Klockan var snart två och jag visste inte varför men jag ville ha glass. Jag hade rensat Zayns, Liams och Nialls frysar men inget. Niall hade väl redan ätit upp allt antar jag. Så när jag kom till frysen började jag leta och hittade ett paket. Ett litet men det fick duga. Jag tog en sked och satte mig sedan vid tv:n. Det gick en halvtimme och glassen var slut. Jag gick tillbaka till köket och slängde det tomma paket och sedan började jag slicka av skeden. Jag letade vidare men inget. Jag gick tillbaka och hörde hur dörren öppnades. Louis kom in med mobilen tryckt mot örat. Han log mot mig innan han sa ett hej då och la på. Jag drog ur skeden ur munnen och log tillbaka.

- Vad gör du hemma?, frågade jag.

- Intervjun slutade tidigt och dom andra ville på lunch men jag kände inte för det.

Jag nickade och sjönk ner i soffan igen. Louis satte sig bredvid mig och slog på en film. Det var Marley och Jag så jag satte mig bekvämt bredvid Louis och kom riktigt nära honom. När jag försökte flytta mig lite ifrån rädd för att vara för närgången så tryckte han sig mot mig och kramade om mig. Jag skrattade och tittade upp mot honom. Han skulle säga något men stängde istället munnen och lutade sig framåt. Jag undrade när han skulle kyssa mig och då pressades hans läppar mot mina och jag besvarade tacksamt kyssen och lät mina händer utforska hans överkropp. Jag kände hur han log mot mina läppar.


Postat av: Sara

omg va bra :D

Date:2012-02-25 / Time:20:19:03
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
Postat av: Tilde

Oj, ska hon va otrogen nu då? Jag själv står på Louis lag och hoppas de två blir ett par! :) Alou= Louis <3 Alison

Date:2013-03-18 / Time:22:41:07
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: