GBU Kapitel 31. I don't cry for that

Jag såg Zayn sitta lutade över mobilen. Jag ville slå till honom men jag visste att han hjälpte mig på något sätt. Det hade alla killarna gjort. Niall hade stått för maten, Liam och Zayn gjorde något för att få tag på Justin och reda ut det här. Louis och Harry satt vid datorn och försökte svara på så många frågor som vanligt. Jag tittade mot Zayn och såg hur han för ett ögonblick log. Sedan visade han mig mobilen.

 

Alison jag kommer alltid att älska dig men jag kan inte riktigt lita på dig. Jag tycker vi ska ta en liten paus så båda får tänka. Kom ner till Spanien om fyra dagar om du fortfarande vill att det ska bli vi två. Smsa och berätta så hämtar jag dig på flygplatsen.

Älskar dig xx Justin

 

Jag log dumt och Zayn drog tillbaka sin mobil.

- Det betyder att du lilla fröken kommer med till Harrys stuga i tre dagar, log han.

- Inget val eller?, frågade jag retsamt och torkade bort några tårar.

- Som din målsman så nej, skrattade han.

Jag slängde en kudde på honom och föll ner i soffan. Han hoppade på mig direkt. Jag skrattade och skrek när kuddkriget bröt ut. Han slog till mig med kudden så jag ramlade i golvet och jag fick in ett slag på hans midja. Vi gapskrattade och sprang runt efter varandra i lägenheten. Vilken tur att vi var i ”våran” lägenhet. Snart kom Niall in genom dörren och jag hann precis duka så Niall fick Zayns kudde i ansiktet. Han stirrade på oss innan vi alla tre började gapskratta. jag hade saknat det här. bara jag och killar som skrattade. även om vi inte var alla hade jag saknat det här. på senaste tiden hade det bara kommit problem. zayn gick till köket och kom tillbaka med en kaffekopp. Jag skrattade.

- Visste du att du kan dö om du dricker för mycket av det där?, han skakade på huvudet men verkade inte bry sig.

http://www.psychofactz.com/

 

Senare på kvällen

 

jag kröp upp i soffans hörn i famnen på Niall. Louis tryckte in dvd filmen och jag visste redan att det var en obehaglig skräckfilm som skulle få mig att skrika mig hes. Filmen började med att mördaren skratta ett hemskt skratt innan han knäckte nacken av en hund. Redan då gömde jag ansiktet mot Nialls bröst och jag höll för öronen. Jag kunde ur skilja några få skrik från killarna annars var det helt tyst. När jag äntligen kollade igen så satt en tonåring och spelade fiol. Jag saknade min fiol helt plötsligt. Tjejen blev tyvärr dödad och jag ryckte till men fortsatte kolla. Filmen tog slut efter några minuter och det slutade med att mördarens huvud blev avslitet. Äckligt att se. Nästa film blev en komedi som jag knappt fattade något av men killarna gillade den. Efter den kom en kärleks film. Det var Niall som bestämde den och det handlade som vanligt om en kille som saknade kärleken. Han hittade den i sin kompis men kompisen hade inte samma känslor. Jag älskade sådana filmer. Sedan kom Harry med Titanic. Jag var inget fan av filmen men den var inte dålig heller. Niall var tvungen att gå så han kunde inte se den. Därför satte jag mig i Louis famn då han satt bredvid mig. Jag la huvudet på hans axel och satte mig bekvämt. Snart somnade jag och vaknade när Rose skulle släppa taget om Jack. Harry grät och dom andra var tårögda. Själv gäspade jag stort och blinkade några gånger.

- Hur kan du inte gråta?, frågade Harry när filmen var slut.

- Ursäkta mig att jag inte faller för sånt där, log jag.

- Hon gråter inte på Bambi heller, sa Liam.

- Nej oj vad ledsamt att dom slutade rita mamman.

Sa jag och ställde mig upp.

- Nu ska jag gå och sova vi syns imorgon snyggingar.

Dom skrattade innan dom sa det samma mot mig. När jag stängt dörren och gått en bit hörde jag dörren öppnas. Louis kom emot mig.

- Ska vi sova eller?, frågade han.

För att vara ärlig var jag fortfarande jätte rädd efter skräckfilmen så jag tackade inte nej till sällskapet. jag la mig inerst och Louis la armarna runt mig. jag kände mig trygg och innan jag somnade pussade han mig på tinningen.

image

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: