GBU Kapitel 7. Främlingen

dörren öppnades och in kom mamma. hon grät. Jag sprang fram till henne och kramade om henne. vi stod där i dörröppningen och grät båda två. jag grät för att mamma grät och jag visste inte varför hon grät vilket gjorde mig rädd. Pluto tassade ner till oss och smekte sig mot våra ben. dörren drogs igen i en hård vind och vi tittade in i varandras ögon. Hon var livrädd det såg jag redan nu.

Mamma tog sig ur mitt grepp coh torkade bort sina tårar.
- Förlåt Alison jag fick bara lite panik när jag inte hittade dig förut. Jag var rädd att någon hade tagit dig men du är min duktiga flicka, sa hon coh kramade om mig igen.
- Jag skulle aldrig lämna dig, viskade jag coh pussade henne på kinden.
jag hörde en man harkla sig bakom oss. jag tittade upp och såg att han var mammas längd, vältränad, lika blont hår som jag och likadana havsblåa ögon som jag hade. han var riktigt stilig.
- Förlåt mig mina damer men den här lilla rakaren är den er?, frågade han och lyfte upp Pluto som hade lyckats smita ut på något sätt.
- Åhh tack så mycket, sa mamma och räckte mig den feta katten.
- Jag lämnar er ensamma men Ry kommer säkert över senare eller Harry, sa jag och gick upp för trappan.
Mamma nickade och fortsatte att prata med främlingen som faktiskt liknade pappa lite. jág satte ner Pluto på fönsterbrädet i garderoben och tittade på klockan. sju på kvällen. jag suckade men hörde snabbt en knackning på fönstret. den långa stegen som stod lutad under fönstret hade mamma inte tagit bort sedan vi målade om mina fönsterkarmar och nu knackade någon. jag gick och tittade vem det var. Louis vinkade glatt och höll upp en film.  Jag skrattade och öppnade fönstret.
- Alltid kommer du från fel håll, sa jag eftersom han jämnt kom genom fönstret när han hälsade på i Canada med killarna.
Han nickade och skyndade att sätta på filmen medans jag gick ner för att göra iordning något att äta. mamma och främlingen hade flyttat sig till vardagsrummet med varsin kopp te och jag tog upp morötter och poopcorn och läsk. när jag kom upp var det skräckfilm. jag himlade med ögonen och satte mig ner i sängen bredvid Louis som la en arm runt mina axlar. Han tog en morot och började knappra medans jag satt och lekte med popcornen. Killarna i min omgivning hade blivit riktigt närgångna förut Chaz, Ryan och Liam och Zayn. medans tonårs flickan blev brutalt mördad skrek jag och blundade medans Louis kramade om mig hårdare och viskade att han skulle skydda mig om någon kom in genom fönstret.

När filmen var slut satt Louis och jag och matade varandra med popcorn och satt och söp upp läsken som var kvar. jag skrattade när Louis började dansa och jag tittade på honom och kände värmen sprida sig till fingertopparna. han tittade på klockan som var nästan tio.
- Hm.. jag måste gå princess men vi syns snart, sa han coh pussade mig i pannan innan han kröp ut genom fönstret som jag tvungt stängde efter honom.
Jag la mig i sängen som var full med salt och lukten av honom. jag stängde ögonen och försökte somna men jag kunde inte min hjärna vägrade lägga ner. mamma kom in i rummet och pussade mig godnatt på kinden innan hon lämnade dörren på glänt. jag drog täcket över huvudet och tänkte på min framtid. det fanns fyra stycken just nu och jag orkade inte tänka på någon av dom fast jag gjorde det endå tills jag somnade.

När jag vaknade kom jag på att det var måndag igen och att det betydde skola. Jag satte på mig min rosa One Pice och sminkade mig med rosa smink innan jag satte håret i en höghästsvans och sedan satte på mig mina sneakers och tog frukostäpplet i handen och sprang ut till Ryan som väntade. HAn skrattade åt mig jag stannade och vände mig om
- Gå iför väg jag glömde mina tekniska prylar!
Han skrattade ännu mer och jag trodde han skulle lägga sig på marken men när jag kom ner igen stod han fortfarande upp och skrattade när han såg mig igen.

När vi kom till skolan så hoppade jag runt och var ovanligt glad kanske var det för att jag skulle möta Justin sen, eller var det för jag var med Louis igår eller var det för att jag inte kunde sluta tänka på Harry eller Niall. vad hade jag satt mig i för knipa mina fyra vänner som alla visade intresse för mig och jag kunde inte ens välja mellan dom. jag gjorde facepalm för mig själv så att Chaz började skratta men dagen gick ovanligt fort för ena sekunden satt jag på franskan och i nästa satt jag med tankarna på nästa mattetal coh några sekunder senare satt jag på musiken och sjöng till A year with out rain som lät som en döende katt. sedan skuttade jag ut ur skolan och in i Justins armar innan vi två åkte iväg i hans bil. jag böt om i baksättet till en knä lång lila klänning som hade band på sig över allt. den var riktigt snygg och jag gjorde om sminket och sedan satte jag mig fram hos Justin igen som kört så sakta han hade kunnit. 
- Bio eller romantisk middag?, frågade han och lyfte på ögonbrynet.
- Så det är en dejt, log jag.
- Om du vill Shawty.
- I så fall romantisk middag och jag frågar dig en massa saker, skrattade jag.
Justin nickade och körde till en fin resturang där vi fick privatrum och Kenny som stod utanför och vaktade. jag hade gett honom mitt gameboy så han inte skulle ha tråkigt så han satt och spelade supermario.
- Så din favorit färg är Lila medans min är blå eller rosa. Du har en hund som heter Sam och jag en katt som heter Pluto. du har välrdens snällaste familjer efter som du har två typ, fnissade jag nervöst. medans jag har min underbara mamma.
- din pappa då?, frågade Justin och tog min hand.
- dog samma dag som farmor och farfar, årsdagen är 27 december i år för alla tre, log jag sorgset. jag hade aldrig tänkt på att dom dog samma dag.
- Vad hemskt jag är så ledsen.
- var inte det är inte ditt fel och du visste inte. kan vi prata om något annat?, frågade jag och kramade om hans hand medans han nickade.

Justin släppte av mig och kysste mig på kinden. jag gick in och började med den dumma kemi läxan som jag inte fattade något av men var ändå tvungen att göra. främlingen var här idag igen fast den här gången var han presenterad som Hank Peterson. jag log bara mot honom när han hade presenterat sig och sedan fortsättit med läxan. mamma skulle inte bli nöjd att jag inte pratade med honom men jag hade inte tid. NIall ringde mig på skype och jag svarade och vinkade glatt. vi pratade lite fast jag var ganska off tills han hjälpte mig och sedan satt vi och skämtade och dom där ute trodde säkert jag var galen eftersom dom trodde jag var ensam här inne.

Nialls perspektiv

Jag visste att jag tävlade mot Justin i att få Alison som min flickvän. men jag var så himla förälskad i henne. jag har varit det ganska länge och den enda tanken som går runt i mitt huvud är varför har jag inte sagt något tidigare? efter vårt skype samtal kände jag att hjärtat bulltade hårt och att jag rodnade. Harry öppnade dörren. han höll i en kamera och visade att jag skulle följa med ut till den stjärnklara natten. Jag ställde mig bredvid Liam som ruffsade om mitt hår. Allt hade blivit så kompliserat sedan Alison flyttat och vi blivit kända. ibland saknade jag lite att vara ingen speciell men jag kunde inte ångra mig nu. Harry tog en bild och kastade sedan kameran till Louis som skrattande tog emot den.

efter fotostunden tog Harry mig lite avsides.
- Jag vet att du och Alison står riktigt nära varandra men jag måste berätta för dig jag kan inte vara hemlig längre men jag gillar henner verkligen. jag menar gillar gillar
orden slogs emot mig men jag nickade och sa att det var lugnt. så nu måste jag tävla mot den charmiga Styles också kan det bli värre? precis då skrattade Louis och skickade en lapp till mig. det syntes inte men när jag läste medelandet frös hjärtat till is och jag trode jag skulle svimma. Så Tomlinson är med i fajten. detta kommer inte slut bra varken för oss eller för Alison.

Postat av: Sara

(y)

Date:2012-02-10 / Time:20:28:03
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: