GBU Kapitel 10. Mitt nya jag

Harry skrattade och jag log mot honom att han kände igen oss som två bandmedlemar i One Direction. han släppte in oss och gick till Lineea som satt i köket med vin i handen. hon vinkade mot oss innan vi fortsatte upp för trappan där Alison mycket riktigt spelade Gotta Be You på sin fiol.
Jag la ner fiolen och torkade bort en tår om ensamt trillade ner för min kind. jag hade tänkt på hur jag skulle berätta för mina vänner att jag inte har samma känslor för dom som dom hade för mig? Jag damp ner på sängen och hörde en liten knackning.
- Mamma lämna mig ifred, sa jag och torkade bort ännu en tår.
- Om det är någon bättre än din mamma då?
jag blev helt tagen där jag satt och torkade bort tårarna så mina kinder blev helt röda. Louis kom in genom dörren med Harry efter sig. visste dom bästa vännerna att dom gillade samma tjej. jag slog på ett leende och skrattade när Louis satte sig bredvid mig. Han drog in mig i en kram som doftade kanel och Louis. lite dåligt förklarat men han luktade Louis precis som Harry hade en lukt av Harry och katter. Jag försäkrade mig en gång till att inga nya tårar kommit eller att dom såg dom gamla.
- Vad gör ni här?, frågade jag och tittade iväg mot Pluto som flydde mot sitt fönster.
- muntrar upp dig eftersom du inte pratat med någon av oss sen igår.
den saningen var inte sant eftersom jag pratat med Zayn och Liam imorse. jag drog på munnen men undvek att svara. Harry slog mig på armen och blinkade mot mig. Han tog handen bakom mitt öra och drog fram en ros. den doftade godis och såg så bräklig ut att jag knappt vågade ta emot den. Louis drog upp min laptop i sitt knä och visade sidan där jag skrivit  en ny text till Gotta Be You istället hade jag döpt den till The next one. Louis läste snabbt igenom och sjöng refrängen högt.
If I stand right there with you
I can't even focuse and all I can think
about is that
The next one
will be better to me even though
you can ever deserve to think
about me in that way

Jag stängde ner sidan och kände lusten att slänga datorn i väggen. jag tittade surt på honom. hela kvällen satt vi och prata och jag fick snyggt undvika deras flörtningar som var så svåra att säga nej till när mitt hjärta slog snabbare varje gång dom såg på mig. vi tittade på film med mamma och Hank  och jag såg hur mycket dom gillade varandra och jag hoppades för mammas skull att dom två skulle bli ihop men för mig själv ville jag slippa kärlek i detta hus. det räckte med den utanför dörrarna. när filmen var slut följde jag med Louis och Harry till dörren.
- Vi åker imorgon, sa Harry och tittade ner.
- Vart åker ni denna gång?
- Sverige igen. vi kommer om en månad en dag efter Bieber gör däremot vi måste hem emellan.
- Nej det är lungt ni kan ju inte alltid vara med mig.
- vi önskar, flörtade Harry.
- snälla sluta, sa jag och mådde illa.
- hur mår du?, frågade Louis.
- Hur tror du när tre av dina vänner är kära i dig och du inte känner samma sak?! Nothing is fine I'm fucking torn!
skrek jag och slängde dörren i deras ansikten.
tårarna pressades ut och jag sprang gråtandes upp till mitt rum och var nära att ramla i trappan. med ens fick jag en lust att falla men jag pressade min kropp att fortsätta framåt. jag slängde mig på sängen och ignorerade min mobil som ringde som en galning. jag satte på mig mitt rosa nattlinne och satte mig vid sminkbordet. jag stirrade på mig själv. jag tog upp saxen och sedan håret. jag klippte håret sakta och sedan klippte jag till en lugg. håret räckte mig till slutet av revbenen och luggen nådde mina ögonbryn. jag sminkade fram mina kindben och käklinje. jag rotade igenom min garderob och slängde säkert ut mer än hälften. jag gjorde om i mitt rum och skrek ner till mamma att jag ville ta med Hank på shopping runda imorgon. Hank som jag knappt umgåts med gillade idén.
nästa dag satt jag i han bil med en svart munkjacka på mig och ett par jeans som var en aning utslitna. vi gick först och handlade kläder som skulle matcha mitt humör och det blev ganska många påsar med accesoarer, tröjor, byxor, skor och smink. en del påsar med skönhets produkter och en liten påse med en ny iPod och en ny mobil som båda två var svarta. sedan gick vi till möbel affären där jag köpte ny säng, skrivbord, sängbord, lampor och ny färg till mina väggar. när vi åkte hem igen hade Hank och jag knytit ett ganska bra band.
- Jag hjälper dig med rummet, sa han och log så tänderna blänkte.
- Tack, sa jag och satte håret i en hästsvans. det skulle ta ett tag att vänja sig vid att det var kort.
Hank och jag skrattade runt i rummet när vi började möblera. vi hade målat väggarna gröna med svarta ränder och det såg otroligt snyggt ut mot mina nya mörka ek möbler.
sängen stod nu närmast dörren så jag kunde slänga mig ner i den direkt. säng borden stod bredvid varandra på vänster sidan och jag hade ställt väckar klockan och laptopen. skrivbordet stod där sängen förut stod och den var redan full med nya papper och böcker som jag ivrigt slängt på. mattan som täckte golvet nu var grönt och jag hade lagt in en säng åt Pluto. en lampa stod bredvid skrivbordet, en annan stod vid sängborden och den sista stod vid garderodörren. jag hängde in kläderna och ställde skorna på golvet under. accesoarerna och sminket, skönhetsprodukterna ställde jag vid spegeln som var precis vid Plutos säng. iPoden var full med nya sånger och mobilen hade jag lagt in dom viktigaste nummrerna och även några av mina vänner trotts att det var jobbigt. detta var mitt nya liv. jag bryr mig inte att jag blev anorlunda eller att jag händan eter skulle gå efter hur jag kände mig. sminket skulle vara neutralt och ibland överdrivet. jag bryr mig inte. jag hade även tatuerat in en kinesisk tur symbol på fotleden och ännu en på handleden. båda hände när Hank satt och åt och jag hade sagt att jag gick efter några tjejsaker. det tog inte så lång tid och trotts att jag halv haltade tillbaka märkte han inget. mitt nya liv. jag skulle fokusera på Justin, skolan och musiken. resten kunde dra åt helvete och i en kategorin var One Direction även om jag hatade att ta ut det på Liam och Zayn.

Postat av: Sara

Spännande :D

Date:2012-02-12 / Time:02:01:52
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: