GBU Kapitel 9. I chose you

jag satte på Justin solglasögon, en keps och sedan satte jag på honom en munkjacka som också låg i baksättet. jag fixade till hans hår och sedan voila ingen mer Bieber som är synlig. han såg lite ut som Chaz istället och jag skrattade åt mitt mäster verk medans Justin körde vidare helt opåverkad av vad jag hade hållit på med att göra.
bilen stannade och jag hoppade ut. mina ben gjorde ont av  att inte ha rört på sig och hjärnan fokuserade på en massa dåliga frågor och svar som inte ens var i närheten att hjälpa mig i den sitsen jag satt mig i. Justin kom runt och så gick vi den långa vägen runt.
- jo Justin jag måste berätta en sak, sa jag och kände hur illamående jag blev över att berätta för honom.
Vi hade kännt varandra i fem dagar och jag hade redan känslor för honom som gjorde mig galen. så fort jag såg honom blev jag varm i kroppen och helt pinsam och rodnade. när han rörde mig kändes det som om någon stak mig med en nål men det kändes bra. jag längtade efter att känna hans läppar mot mina men jag visste inte alls om han kände samma sak även om detta var vår andra dejt. eller det var andra dejten för mig och han kanske bara tyckte att vi träffades som vänner. modet sjönk men Justin tog min hand och mötte mina ögon med ett leende.
- vad ville du berätta Alison, sa han med len röst.
- Jo ja... du vet att jag umgås väldigt mycket med One Direction och att jag är typ bästa vän med dom och kan berätta allt för dom även dom dåligaste sakerna.
han nickade och orden fastnade i halsen så jag var tvungen att hosta.
- Jo dom har känslor för mig. inte alla men tre stycken och dom som stod närmast också men jag vet inte vad jag ska göra och jag är så rädd att såra dom för jag vill inte vara med dom jag har en annan, sa jag och såg hur han blev lite ledsen. där var tecknet han gillade mig också.
- Du borde berätta för dom. Det är Harry eller hur?, frågade han.
- Harry, Niall och Louis och jag vet inte vad jag ska säga och jag känner redan nu hur orolig jag blir och du får ursäkta att jag dumpar allt det här på dig men jag kan verkligen prata med dig och lita på dig.
- jag känner mig säker hos dig med, hans hand smekte min kind.
jag log och lutade mig fram. Hans läppar pressade mot mina och han smakade jordgubbar. han släppte mig och jag kände rodnaden som steg. han kanske inte alls hade gillat mig.
Justins perspektiv
När Alison hade kysst mig kände jag hur det kom fjärilar i magen. det var perfekt att hon gillade mig också. att känslorna var besvarade men nu hade vi även halva One Direction efter oss som gillade henne och hon var helt bort kommen över hur hon skulle prata med dom. Jag tittade in i hennes havsblåa ögon och satte en av hennes blonda hårslingor bakom örat och kysste henne igen. on såg sårad ut men jag brydde mig inte jag behövde känna fjärilarna igen och den elektriska chocken som kom när jag rörde vid henne.
- så du väljer mig, log jag.
- alltid, log hon och kysste mig igen.
Vi gick hand i hand och pratade om allt. för första gången pratade hon om sin familj. mest om hennes mamma eftersom hon var den enda i livet och sedan berättade hon om hur hennes mor och far föräldrar dog och hur hennes pappa dog. det var hemskt att hon hade gått igenom så mycket sorg men när hon berättade om allt stöd hon fått av Niall när dom bodde i Irland så kändes det bra men jag skulle helst vilja höra att det var jag som hon pratade om. jag kände henne ganska bra men ändå så skulle jag vara tvungen att åka om två dagar och jag ville inte lämna henne.
Louis perspektiv

jag stod utanför hennes hus med Harry bredvid mig. jag hade inte berättat för honom att jag gillade Alison men jag såg på honom att han också gjorde det. Harry tog min hand och gosade sig närmare. jag skrattade och drog med honom upp till ytterdörren. jag knackade och hörde nästan direkt ett par tunga steg som kom mot dörren. det var varken Lineea eller Alison som öppnade dörren utan det var en lång man som såg ut att vara hennes pappa av alla likheter men vi visste redan att han hade dött innan Alison föddes.
- Hejsan jag heter Hank och ni är?, frågade han.
- Jag är Louis och detta är Harry vi är vänner till Alison.
- Javisst hon är där uppe och spelar fiol. första gången på en vecka som hon spelar. jag tror nog att det är er sång Gotta Be You som hon spelar.
Harry skrattade och jag log mot honom att han kände igen oss som två bandmedlemar i One Direction. han släppte in oss och gick till Lineea som satt i köket med vin i handen. hon vinkade mot oss innan vi fortsatte upp för trappan där Alison mycket riktigt spelade Gotta Be You på sin fiol.

Postat av: Sara

naw vad golligt ^^

Date:2012-02-11 / Time:13:14:01
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: