GBU Kapitel 12. Zoo

jag nickade och tänkte hur hon kunde leva med alla paparazzis runt henne. hon brydde sig inte eller så var hon riktigt van eftersom hon varit förföljd av dom i ett år snart.
- Ni ska upp på scen, stormade Paul in.
vi hämtade dom andra som snabbt tog bort tårarna och satte på leenden. sedan stod vi där på scen med tusen fans runt oss och bara fokuserade på nuet.

 

Jag slog upp boken och stirrade ner på den kursiverade stilen. Jag hatade redan denna bok men jag läste första kapitlet innan vi slutade.

- Glöm nu inte klockan två i bussfickan, log Mrs. Peterson.

Alla nickade och sprang ut till sina skåp. Klockan var snart tolv och det var lunch. Jag gick hand i hand med Ryan till matbordet som Chaz redan satt vid som hade haft spanska och slutade fem minuter tidigare. Han åt skolans pizza som var mer en seg gegga med lite grillkrydda på. Jag satte mig ner och kände hur de korta jeans kjolen var nära att spräckas. Till jeans kjolen hade jag matchat en trekvarts kortärmad tröja som var rosa randig. Jag tog en liten bit av pizzan.

- Hål timme till två hur orkar man?, frågade jag och suckade.

- Vi kan ju gå och äta något normalt i så fall, skrattade Ryan.

- Yes please, sa jag.

Vi gick till pizzerian i stan och köpte varsin Hawaii pizza med medium sås. Vi åt och skrattade och jag kunde inte fatta att för fyra veckor sedan att jag gjort om mitt liv på mindre än 48 timmar. Jag var väl lyckligare nu? Eller så var det bara det som jag intalade mig själv att jag var. Jag hade bara haft kontakt med Liam och Justin på min mobil. Liam skickade länkar till intervjuer som vanligt och jag och Justin skickade gulliga sms. Jag saknade honom men jag vet inte om jag kunde säga att han var min pojkvän än. Klockan blev snart halv två och vi sprang tillbaka till skolan. Vi hann precis fram när kön blev mindre. Vi satte oss ner långt fram och skrattade.

 

Jag hoppade upp och ner framför stängslet. Sandkatterna lekte runt och jag aww:ade ganska mycket eftersom dom var riktigt gulliga.

Chaz drog med oss till nästa bur eller inhägnad som djursköttarna sa. fast även om jag tyckte det var otroligt gulligt så var det hemskt att djuren var där mot sin vilja. eller det var åtminstone vad jag tror dom var. min hästsvans guppade när jag hoppade vidare med Ryans hand i min. Manvargen var riktigt gullig. den gick längs stängslet och jag rörde vid pälsen. sedan hörde jag ett välbekant skratt. jag hoppade undan stängslet och tittade bakåt mot souvenir butiken. Harry gick där med Louis efter sig. Jag stirrade och vinkade oskyldigt när han tittade på mig. han tittade bakåt och stannade när han såg mig.
jag kom på att han inte kände igen mig i lugg eller så utmanande kläder. Jag gick fram till honom och kramade om honom. Han log.
- Hej Alison jag kände knappt igen dig.
- Vad gör ni här?, frågade jag glatt och kramade även om Louis som verkade lite mer tystlåten.
och jag håller med att slänga igen dörren på dom var helt fel men Harry hade släppt det och jag hoppades att han gjort samma sak med sina känslor.
- Niall ville se girafferna och Liam ville se sköldpaddor.
- Du då har du sett sandkatterna dom är riktigt gulliga.
- Åhh visa mig, hoppade han upp och ner precis som jag gjort.
Jag visade dom två sandkatterna och Harry satte sig på knä och tittade på dom.
- Förlåt Louis för det där med dörren och att skrika åt er. Jag hoppas att vi fortfarande kan vara vänner. allihopa.
- Det kan vi det är lugnt Alison jag skulle reagerat likadant om tre av mina ursnygga vänner betede sig som oss.
Jag skrattade och kramade om honom igen.

 

Vi slöt oss tillbaka till gruppen och Niall kramade om mig hårt och bad om ursäkt över hur han hade betet sig. Jag kramade om honom och försäkrade att jag varit värre.

- I really needed a Horan hug, log jag.

Niall skrattade och inspekterade det nya jag. Jag skrattade och snurrade runt. Han rynkade på näsan men sa att jag var snyggare än någonsin men jag visste att han gillade den gamla Alison bättre. Vi gick klart på zoo och jag sa till Mrs. Peterson att jag skulle åka med mina vänner hem. Hon nickade och bockade av mig på listan. Vi gick runt en gång till och larvade oss. När vi sedan gick hem så dansade jag runt på gatan medans dom sjöng bakom mig. Jag hade glömt hur frigivande det var att vara med dom. Dom var aldrig riktigt seriösa och dom fick mig jämnt att skratta. Vi kom in i hallen och nästan direkt kom mamma fram till mig och hälsade på killarna innan hon log mot mig.

- Hank friade och jag sa ja är det okej för dig Alison?, frågade hon nervöst och visade ringen.

- Såklart, skrattade jag och kramade om henne.


Postat av: Sara

naw vad gullig ^^ Bra kapitel :D

Date:2012-02-12 / Time:19:49:35
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: