GBU Kapitel 14. flickvän

När vi vaknade så ringde någons telefon. vi letade genom rummet och jag hittade Louis telefon som låg under sängen. Det var deras låt I should have kissed you

 

Mitt hjärta stannade. Numret var okänt och jag ville inte svara eftersom det inte var min telefon men när killarna gav mig en menande blick så svarade jag.

- Ahh hallå?, frågade jag och kände hur hes jag var.

- Alison tack och lov, sa Louis på andra sidan telefonen.

- Du råkade visst tappa telefonen ska jag komma över med den till dig?, frågade jag och ställde mig upp från golvet.

- Nej jag kommer om fem, sa Louis och la på innan jag hann invända något.

Jag tittade på Liam och Zayn.

- Vet ni om...

- vad?, frågade Zayn och ställde sig bredvid mig.

- Jo Louis har han fortfarande känslor för mig?, frågade jag eftersom han så gärna ville träffa mig.

- Vi tror inte det, sa Zayn och tittade på Louis telefon.

Jag nickade och tänkte på Louis ett tag.

jag log åt alla minnen vi hade och det kändes som om vi kännt varandra i en evighet fast jag varit ungefär sexton första gången jag möt allihopa förutom Niall. knackningen på dörren och Hank som stack i huvudet berättade att Louis hade kommit. Liam och Zayn pratade lågt med varandra medans jag gick ner med mobil till honom. på vägen fick jag ett sms från Justin. jga stannade och svarade.

Alison jag vet att vi knappt känner varandra men efter dom här två dejterna vill jag testa vårt förhållande hur känns det att bli ihop med en känd tonåring xx Justin

 

Mer än gärna säger jag ja Justin längtar tills jag får se dig imorgon xx Alison

 

Jag log mot Louis som fortfarande stod utanför dörren. Jag räckte honom mobilen men han drog in mig i en varm kram. jag skrattad eoch kramade om honom. innan jag hunnit gjort något pressade han sina läppar mota mina och kysste mig passionerat. jag besvarade kyssen och när han gick leendes där ifrån kom jag och tänka på Justin igen. jag slog mig för pannan och kände tårarna pressas fram. jag tryckte undan dom och gick tillbaka upp till Liam och Zayn som tyvärr redan sett vad som hade hänt.

 

Justins perspektiv

dagen efter

 

Jag stod och väntade på henne i parken. När hon gick emot mig log hon stort och ropade mitt namn. Jag lyfte upp henne från marken och kysste henne hårt på läpparna. Min flickvän hur otroligt det kändes att säga det om henne. Jag kysste henne en gång till och tittade sedan in i hennes ögon.

Justins perspektiv
dagen efter
Jag stod och väntade på henne i parken. När hon gick emot mig log hon stort och ropade mitt namn. Jag lyfte upp henne från marken och kysste henne hårt på läpparna. Min flickvän hur otroligt det kändes att säga det om henne. Jag kysste henne en gång till och tittade sedan in i hennes ögon.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: