GBU Kapitel 13. du gör det

- Hank friade och jag sa ja är det okej för dig Alison?, frågade hon nervöst och visade ringen.

- Såklart, skrattade jag och kramade om henne.


 

Louis perspektiv

 

Alison ville fira sin mamma men Lineea skakade på huvudet och bad sin dotter att gå upp och vara med oss. Alison nickade och vinkade mot en liten pojke. Han hade svart spikigt hår, likadana ögon som henne och ett leende som nådde ögonen. Han vinkade tillbaka och visade tänderna så man såg att han hade tappat sina två framtänder på över käken. Alison drog upp oss på hennes rum där hon damp ner i sängen och brede ut sig. Vi stannade kvar i dörröppningen och inspekterade rummet. När vi varit där hade det sett så barnsligt ut. Ett riktigt tjejrum men nu så det vuxet ut. Det var inte bara hon som hade förändrats hon hade ändrat allt sedan hon smällt igen dörren på oss. När hon hade gjort det ville jag öppna dörren, springa in och krama om henne. Jag ville kyssa henne och det var det enda jag kunde tänka på. Vad hade hänt om jag gjort det? Även om jag spelade som jag kommit över henne hade jag verkligen inte gjort det. Varje tanke var om henne och jag längtade efter hennes leende om det så måste vara sista gången jag såg det. Harry hoppade snart runt i hennes säng och han gav iväg ett stort smile åt henne och jag fick lust att slå ner honom men jag log och stoppade händerna i fickorna. jag fick inte reagera på det.

- Hur var det på turnén?, frågade hon och log mot mig.

- Det var bra, sa jag skakigt.

- Ja alla fansen var otroliga och att sjunga det var helt otroligt. det ska bli skönt att vara hemma ett tag men sen åker vi igen och det ska bli så kul, sa Niall och hoppade runt.

- Vad har du gjort under tiden då?, frågade Harry.

- Haft utegångsförbud, sovit och gått i skolan inget intressant.

- Utegångsförbud?, frågade Liam precis som en pappa frågade han Alison.

- Fråga inte varför, sa hon och drog ner ärmarna över handlederna.

Jag fasade över vad jag skulle kunna se om man tog bort den långärmade tröjan som hon slängt på sig. Lineea kom in med en bricka. Hon tittade menande på Alison som nickade. var hade egentligent hänt här när vi åkt. Niall började genast äta och sedan satt vi och pratade även om Alison mest satt tyst. hon hade verkligen förändrats. jga undrar vad Ryan, Chaz eller Justin tycker om det.

 

Alisons perspektiv

 

När dom skulle gå stannade Liam och Zayn kvar. dom skulle sova över men min säng var tillräckligt stor för oss alla tre så mamma kom bara in med extra kuddar och extra täcken.

- Så vem var den svart håriga pojken i vardagsrummet?, frågade Zayn.

- Alex han är Hanks son och ska flytta in här när mamma och Hank gifter sig. Han är åtta och jätte trevlig känns som vi varit släkt i all evighet, log jag.

Vi satte på film och låg och myste i sängen medans vi pratade ännu mer. jag berättade varför jag fått utegångsförbud. jag visade örret jag fått efter Amber och Jordan. Jag berättade om skolan och Ryan och Chaz. jag bara pratade på oavbrutet och dom lyssnade som aldrig förut. när jag tystnade så tittade jag mot filmen igen som snart var slut.

- Du kanske borde berätta för Lineea, fröeslog Zayn.

- Nej tack. Att Amber fick mig att stjäla och sedan skärde mig i armen och inte för att tala om hur hårt Jordan slog mig så passar jag nog över det till någon annan. jag är redan The bad guy in the hous och det ska inte bli värre bara för ni kom, sa jag och fingrade på ärret.

- Jag kan berätta, sa Liam och kramade om min hand så jag skulle sluta att hålla på med ärret.

- Visst mamma litar ändå mest på dig men var försiktig så inte Alex hör han blir galen. tror mig när jag sa att jag en gång hade slagit min arm så hela armen blev blodig svimmade han nästan så ta mamma in i köket.

Liam nickade och gick ner. Zayn log på mig och visade att jag skulle visa min arm. Han tittade på ärret och gick sedan till badrummet för att komma tillbaka med salva, bandage och någon vätska. han hällde först på vätskan som sved så mycket att jag fick tårar i ögonen. sedan satte han på salvan och sedan bandaget som skymdes riktigt bra av min långärmade blåa tröja. han log mot mig och Liam kom upp igen. Zayn och jag hade varit helt tysta så Liam kom upp och trodde att vi hade gått. jag skrattade lite innan jag tittade mot klockan. vi gjorde oss iordning för sängen och sedan på något sätt och ganska mycket bråk hamnade jag i mitten av sängen. vi somnade runt klockan två. jag var verkligen lycklig med Liam och Zayn eftersom dom var som mina bröder. det var bara ett plus i kanten att dom även var äldre och mycket snyggare.

När vi vaknade så ringde någons telefon. vi letade genom rummet och jag hittade Louis telefon som låg under sängen. Det var deras låt I should have kissed you


Postat av: Sara

mysigt med den blodiga armen O.o

de börjar bli spännande.

Date:2012-02-13 / Time:15:54:52
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
Postat av: Alva

Hej!

En fråga; får jag spara den där bilden på harry?



//ALVA

Date:2012-02-13 / Time:16:10:07
Hemsida: http://www.tellmesomethinggood.devote.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: