GBU Kapitel 15. Diane and Bruce

Jag stod och väntade på henne i parken. När hon gick emot mig log hon stort och ropade mitt namn. Jag lyfte upp henne från marken och kysste henne hårt på läpparna. Min flickvän hur otroligt det kändes att säga det om henne. Jag kysste henne en gång till och tittade sedan in i hennes ögon.

 

Justins perspektiv

 

Hon skrattade och jag ställde ner henne på marken där hon vinglade till. Hon kramade om min hand och jag såg direkt att hon skulle berätta något och mest av allt jag såg att jag inte skulle gilla det hon skulle berätta. Mitt leende försvann och hon ryckte på axlarna innan vi satte oss ner på en bänk.

- Du vill väl fortfarande vara ihop med mig?, frågade jag nervöst.

- Ja såklart dummer, log hon.

- Skönt, sa jag och smekte hennes fingrar.

-Men Louis han glömde sin telefon hos mig och när han skulle hämta den så hade vi blivit ihop precis men han... han kysste mig och jag, hon avslutade aldrig meningen.

- Det är lugnt Alison, sa jag och försökte stötta henne.

- Tack Justin.

Sa hon och kysste mig. tänk att hon bara var min. Jag log och ställde mig upp. hon följde snabbt efter mig och jag gick mot mormor och morfar. första gången dom skulle träffa varandra och jag vet att vi nyss blev ihop men hon behöver verkligen träffa dom om hon har killproblem.

image

Alisons perspektiv

 

Justin pratade om sin turné hela tiden och berättade hur glad han var över att kunna träffa alla fans och sjunga på scen precis som han brukade drömma om när han var mindre. Han la armen om mina axlar och lekte med mitt hår medans han pratade om hur Ryan hans stylist hade skämtat genom att dra ner hans byxor på scen. Däremot hade ingen varit där förut teamet och fansen stod fortfarande utanför. Jag skrattade och nickade. Sedan frågade han vad som hade hänt hos mig. Jag sa det vanliga som läxor, prov och fotboll. Jag hade börjat spela igen i tjejernas fotbollslag i skolan. Jag hade även gått med i kören fats det berättade jag bara för Justin inte ens mamma visste det. Alex visste bara för han hade utpressat mig och nu fick han tre dollar i månaden. Vinst för mig egentligen. Han stannade framför en dörr och knackade löst på innan han steg in. Jag tittade på honom som han var galen innan jag följde efter. Huset luktade pizza blandat med tvättmedel och pannkakor. Låter som en äcklig blandning men det kändes hemtrevligt och luktade super gott som om jag bott där i all evighet och hade precis kommit hem från en dålig skoldag.

- Hej, sa en kvinna som stod i dörröppningen till köket.

- Hej Alison, sa jag och skakade hand med henne.

- Diane och jag är Bruce, sa nu en man som ställde sig bredvid kvinnan som då var hans fru.

Båda såg riktigt trevliga ut och dom påminde lite om Justin. Jag log och skakade även mannens hand. trotts att jag kände mig som en idiot där jag stod framför dom så kände det hemma. min blick inspekterade hallen som vi stod i och Justin harklade sig så jag log åt hans håll.

- Ja vad oförskämda vi är... är ni hungriga?, frågade Diane.

- Ja jag håller på att dö, skrattade Justin.

Jag följde efter den lilla familjen in i köket. Jag tog en pizza bit ur kartongen. den var fortfarande rykande het så alltså hade Justin förberett dom på att jag skulle komma.

 

Vi satt och pratade och dom gav mig en massa råd om hur jag skulle göra med Louis. Jag gillade honom verkligen men som en vän. När dagen gick över till kväll följde Justin med mig hem. Jag kysste honom godnatt men visste att han ändå skulle terrorisera mig på mobilen. När jag kom in i mitt sovrum satt Niall och väntade.

- Skit också förlåt Niall men jag var hos Diane och Bruce med Justin.

- Du var vart?, frågade han och lyfte blicken till mig.


Postat av: Sara

cooolt :D

Date:2012-02-14 / Time:22:03:02
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: