GBU Kapitel 18. Niam

- Alex!, skrek Alison och hoppade ner i sängen bredvid.

- Alison!, skrek han tillbaka minst lika glad.

Niall tittade på dom och tittade sedan bort som han varit med om detta tusen gånger om.


 

Alex hoppade framför mig på vägen till parken. Det hade gått två dagar sedan vi suttit på det där sjukhuset och både hans hand och min arm hade läkt underbart och var snart lika bra som vanligt. Han tittade på mig och sedan mot gungorna som stod längre bort i parken som låg bredvid lekplatsen. Jag nickade och han sprang skrattandes dit. Han tog allt så lätt som om inte omvärlden betydde något och att han bara levde i nuet. Men han var också elva år yngre och hade fått utstått så mycket än. Han var oskuldsfull i världens grymhet. Jag sjönk ner på bänken och tittade på min styvbror medans han lekte runt i klätterställningar och hoppade från gungorna.

- Isn't she lovely, Isn't she wonderful, Isn't she precious?

mumlade Harry mot mitt öra när han och Louis kom fram bakom trädet som jag lutade mig mot. Jag log lite och tittade sedan in i hans underbara ögon. Jag kom på mig själv att sakna Justin lite. Idag hade han åkt för att träffa sin pappa och sina syskon. han hade frågat om jga ville följa med men jag visste tat han inte fick så mycket tid med dom så jag lät honom åka själv.

- Jag är inget som alla andra tjejer är säg det till henne där, sa jag och pekade mot en jämnårig flicka med brunt hår som såg tovigt och ovårdat ut.

Hon hade ett härligt leende och jag visste att hon kom hit med sina två yngresyskon som var tvillingar på sex år. Vi hade pratat lite då och då. Hon heter Sofie och var jätte vacker när hon la manken till. inte för hon inte var vacker nu men hon var snyggare. Harry gick över till henne och jag såg hur hon rodnade lång väg. Louis satte sig bredvid mig. Han tittade på mig upp i från och ner. Alex vinkade mot oss och jag vinkade snabbt tillbaka och gjorde en slängkyss mot honom så han gjorde en äcklad min och fortsatte leka med några andra pojkar. Louis tog min hand och tvingad emig at tgöra ögonkontakt. vi hade inte pratat sedan han hade kysst mig och jag visste faktiskt inte vad jag skulle säga till honom.

- Louis ehh... jag är ihop med Justin nu och jag...

- Det är lugnt jag borde inte ha kysst dig sådär men jag vill att du ska veta att jag fortfarande har känslor för dig. Jag hoppas att du har det bra med Justin.

- Det har jag men han blir aldrig min Boo Bear, log jag och pussade Louis på kinden.

- Det ska jag komma ihåg, sa han retsamt och blinkade åt mig.

Harry kom tillbaka och vinkade snabbt mot Alex som precis hade stannat för att leta efter mig med blicken. Han nickade snabbt mot Harry och fortsatte leka. Alex hade vant sig snabbt med alla kändisar runt sig och han brydde sig inte så mycket om det heller. Han sa aldirg att dom var kända och han behandlade dom som vanliga killar vilket jga uppskattade. det var Justin det hade varit värst med men Alex var så gullig så han översåg det och agerade normalt. One Direction va rnu mera hans kusiner eller morbröder och jag var som hans andra hands mamma mer än en syster eftersom jag tog hand om honom medans mamma nu hade börjat jobba mer och Hank som var tvungen att lämna för affärsresa. Alex kom hoppandes mot oss och slog sig ner i Harrys knä.

- Ni borde ta med Alison på er turné, log han och tog tag i mitt hår medans han lekte med det.

- för det första jag tänker klippa av mig håret om du fortsätter leka med det och för det andra nej det ska jag inte, sa jag lite irriterat men han släppte mitt hår.

Harry och Louis skrattade och innan jag visste ordet av så hade Alex sprunigt iväg igen till sina vänner. Louis sprang snabbt efter och Harry följde efter med öppna armar och välrdens lyckligaste ansiktsuttryck

image

 

Nialls perspektiv

 

När Alison kom in genom dörren till vårt hotell såg hon arg, ledsen och chockad ut. Hon slängde sig på sängen och började genast prata om sin dag precis som vi gjorde när vi var i Irland. Hon kunde komma till mig runt elva på kvällen och göra det eller sju på morgonen. Det spelade ingen roll eftersom jag lyssnade ändå och jag kunde lyssna på henne dag ut och dag in. Även om mina känslor svalnat kände jag fortfarande fjärilar i magen när hon var runt mig men nu ville jag vara mer en vän eller en bror åt henne. Hon fortsatte prata och snart hörde jag hur hon pratade om Justin och Louis. Snabbt skakade jag på huvudet och la mig ner bredvid henne.

- Men jag gillar verkligen gillar Justin men Louis gör mig förvirrad!

- Frustrerad?, frågade jag skämtsamt.

- JA!, skrek hon och slog ut med armarna.

Liam som varit i duschen tittade ut på henne. Alison började rodna och gömde ansiktet mot mitt bröst. Jag drog in henne i en kram och vaggade henne medans hon började skratta. Liam gjorde sig snabbt i ordning och anslöt sig till oss på sängen. Hon började berätta fast mindre detaljerat den här gången och hon visade på papper hur Sofie såg ut och sedan sjöng hon det Harry sagt och vi visste direkt att det var hans låt han hade sjunigt för audition till X-factor.  Sedan rullade hon ner på golvet när hon var klar. Både Liam och jag tittade överkanten efter henne där hon låg tryckt mot golvet och fortsatte prata.

- Alison kan du hålla käften för ett tag?, frågade Liam.

Hon tittade på honom och jag såg att hon var irriterad men samtidigt lättad över att blivit stoppad. Liam la armen över Nialls axel och log mot honom

 

Alisons perspektiv

 

jag suckade.

- Sluta vara helt Niam och hjälp mig!, sa jag och satte mig bredvid dom.

Båda skrattade och sedan förklarade hur det var med Louis och alla hans ”känslor som var för mycket” jag kände väl Louis också. Han var hyper och överallt. Dom tittade på mig där jag satt och stretchade.

- Vad jag har tråkigt, sa jag och ryckte på axlarna.

- Vill du ha en tandborste?, frågade Niall.

Jag nickade och slutade stretcha när Niall kom med sin egen blåa tandborste. Jag borstade tänderna utan tandkräm det var den skönaste känslan i världen. Jag hade varit åtta när jag började göra så här men sedan hade det följt efter. Det var när min kanin Harold hade dött och jag hade suttit och blödit eftersom jag blivit slagen av en mobbare. Då hade Niall tvättat av mig och erbjudit mig sin tandborste för att få bort blodsmaken. Sedan hade det följt efter och på något konstigt sätt vart det alltid att jag satt med hans tandborste. Liam orkade inte ens fråga men Niall tittade på mig lika intresserad som för 8 år sedan.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: