GBU Kapitel 19. Safe and Sound

Det var när min kanin Harold hade dött och jag hade suttit och blödit eftersom jag blivit slagen av en mobbare. Då hade Niall tvättat av mig och erbjudit mig sin tandborste för att få bort blodsmaken. Sedan hade det följt efter och på något konstigt sätt vart det alltid att jag satt med hans tandborste. Liam orkade inte ens fråga men Niall tittade på mig lika intresserad som för 8 år sedan.

 

 

Jag tittade på Liam som smsade med någon. Niall hade armen om mig och jag fortsatte borsta på. Jag tänkte på att Alex hade det bra eftersom han var med Harry och Louis fortfarande. Han hade fått följa med dom till ett soundcheck och sedan komma med honom hem igen. Klockan skulle bli nio kanske. Jag själv skulle sitta här hos Niam som satt och gullade och med tankarna på Justin och Louis. Niall släppte taget om mig och satte sig vid Liam och jag la huvudet på snedden och funderade om jag skulle ha på mig kjol eller klänning eller värsta myskläderna nästa gång Justin kom. Jag hörde Liam säga något gulligt och hur Niall gosade med honom. Jag kastade tandborsten på Nialls rygg för att få hans uppmärksamhet. När båda tittade på mig ryckte jag på axlarna och visade att jag ville ha tillbaka den.

- Du är jobbig, sa Niall och skrattade.

- Well, well, well om ni nu är Niam kyss varandra istället för att dra ut på det. As irriterande när man själv har kärleksproblem.

Liam skrattade nervöst och Niall såg orolig ut. Jag skakade på huvudet och fortsatte att borsta. Niall tittade ledsamt på mig. jag skakad på huvudet igen. jag visste den där blicken. jag-vet-allt-om-louis-justin-kärleksproblemen-berätta-snälla-blicken. jag hatade den jag hade lust att storma ut men jag ville ju ha hjälp. Han satte sig bredvid mig igen och jag la mig ner i hans knä. han började leka med mitt hår och Liam la sig framför mig med huvudet vid Nialls knän.

- Jag älskar Justin men jag vet inte vad jag känner för Louis, sa jag trött.

- Var med Justin och om du ångrar dig så var bara uppriktig, sa Liam ärligt och tog min hand.

- Plus Justin kommer behandla dig bättre. jag vet att det är elakt mot Louis men han har Elenor och hur elak är han inte mot henne om han nu är ute efter dig?, frågade Niall.

Jag hade helt glömt bort Elenor. jag suckade och stängde ögonen. dörren slängdes upp och jag hörde ett världskänt skirk komma emot oss; VAS HAPPENIN'?

- Zayn vad gör du här, suckade Liam.

- haha inget hörde att vår kära Alison var hal deprimerad så att hon lämnade sin bror i vården hos Harry Styles och Louis Tomlinson.

jag satte mig upp och gav honom en arg blick.

- Glömt att borsta tänderna igen?, skämtade Zayn.

- Tappat bort spegeln eller?, svarade jag argt tillbaka.

 

Harrys perspektiv

 

Alex hoppade upp och ner bredvid Louis som stod framför micken och sjöng början till One Thing som egentligen var Liams del. När min del kom var Alex bakom oss och lekte med sladdar, pratade med alla säkerhetsvakter till städaren. Han hade mycket energi och påminde om Alison lite med sättet han betedde sig på. När vi kom till den andra refrängen hördes ett stort brak och jag tittade snabbt bakom mig. Alex satt och skrattade i en hög av sladdar och mickar. Han skrattade och försökte ställa sig upp men sladdarna var för tunga. Louis räckte mig sin mick och gick fram till Alex. Han sa något och Alex nickade och svarade med något. Louis lyfte upp honom och tittade till hans hand där glasbiten förut varit. Han ställde ner Alex igen och räckte honom en av mickarna som var i kopplade. Louis sjöng en bit och sedan sjöng Alex efter. Louis skrattade och jag kunde bara stirra på dom. Louis var så bra med barn och han skulle verkligen passa som en pappa. Jag gick fram och kramade om honom.

- LARRY!, skrek Alex och var nära att tappa micken av skratt när vi stirrade på honom.

- Låt mig gissa din kära syster?, frågade jag.

Han nickade ivrigt och sedan visade han att vi alla skulle sjunga.

 

När soundcheket var klart och vi hade haft kul i affärer och parken ett tag så nu gick vi ut. Alex höll Louis hand i ett hårt grep. VI skulle nu till Alisons hus. När vi kom fram stod Alison och väntade i dörren. Hon tittade på Alex som snabbt sprang in och hon hann precis ruffsa om hans hår.

- Tack för att ni tog hand om honom.

- Allt för dig Alison, sa Louis och bugade.

- Mamma och Hank har jobbat för fullt och dom kommer fortsätta med det ganska länge till nu och jag undrar bara om jga kan räkna med er som barnvakt ibland?, frågade hon oskyligt.

- När som helst, svarade jag och log.

- Tack, sa hon och kramade om oss båda innan hon gick in efter Alex.

 

 

Alisons perspektiv

 

Alex hade redan hoppat i sängen när jag kom upp efter honom. Han hade tagit den högra sidan och jag suckade irriterat efter som han visste att det var min sida. Jag bytte snabbt om och efter som klockan blivit tio så var jag rätt trött. Harry hade smsat och sagt att dom skulle bli sena. Jag satte mig ner bredvid Alex som rörde på sig som om någon hade lagt myror i sängen.

- Ska jag sjunga för dig så du somnar?, frågade jag och strök honom över håret.

Han nickade och la armarna om min midja där jag satt upp. Jag tänkte ut en låt och sedan började jag sjunga helt oberoende om det skulle vara långa noter eller om jag skulle högt eller lågt. Vi var ensamma hemma och Alex brydde sig inte precis eftersom han var så trött. Jag log och sjöng vidare på Taylor Swifts Safe and Sound medans Alex somnade och jag sjöng klart låten.

 

I remember tears streaming down your face
When I said, "I'll never let you go"
When all those shadows almost killed your light
I remember you said, "Don't leave me here alone"
But all that's dead and gone and passed tonight

Just close your eyes
The sun is going down
You'll be alright
No one can hurt you now
Come morning light
You and I'll be safe and sound



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: