GBU Kapitel 28. Secret

Vi skulle gå förbi ett hotell när Justin kom ut. Han hälsade och jag sa åt dom andra att gå före. Justin och jag små pratade lite och sedan kom Alison bakom mig och log svagt osäker om jag sagt något. Justin hälsade på henne och jag visade att jag inte sagt något. Och att jag verkligen behövde prata med henne.

 

Harrys perspektiv

 

Jag skyndade mig ifatt killarna och hann precis ifatt dom när dom skulle in på Starbucks. Jag hade tappat aptiten sedan länge men beställde ändå en kopp te och en liten blåbärs muffin medans Niall, hungrig som han jämnt är beställde värsta buffén. Liam och Zayn delade på en milkshake och en bit paj. Dom märkte att det säkert var något fel på mig men hur kunde jag berätta för dom att Alison och Louis hade haft sex? Jag rös fortfarande vid tanken att jag gick in på dom. Jag drack lite innan jag kom in i konversationen. Tjejer var det dom pratade om. Niall berättade om hur han gillade en tjej men vi fick inte veta namnet då han började skratta och rodna som en idiot. Liam hade Danielle och Zayn skulle om han kunde dejta sig själv så han hade ingen för stunden. Nu tittade dom alla på mig. Jag skakade på huvudet.

- Jo det är en tjej. Känner henne knappt men hon är jätte snäll och super snygg, sa jag och började känna rodnaden.

- Ohh what's her name Romeo?!, skrek Niall och hoppade upp och ner.

- Jag säger om du säger, sa jag och skrattade åt honom.

- Rebecca, sa Niall tyst.

- Dianne, sa jag och log mot alla där dom nickade.

Vi pratade mer och åt klart. Till slut väntade vi alla på Niall som såg ut att ha roligare med maten än att prata med oss. Vi skulle iväg på intervju om cirka två timmar och då skulle Alison sitta plankad på Biebers konsert. Jag var mest orolig för att sitta bredvid Louis.

 

Jag kunde faktiskt hålla mig undan från Louis den här gången. Jag hamnade längst in mot höger ner pressad mellan armstödet och Zayn. Intervjun gick bra och efter när vi skulle hem så ville såklart Louis prata. Jag skakade på huvudet och pekade mot dom tre andra som hoppade runt som små barn fast alla var äldre än mig. Han nickade. Men direkt när vi kom hem så hoppade han nästan på mig. Han la armarna om mig och lyfte upp mig frånt golvet och gullade med mig.

- Louis jag vet att du älskar tjejen men kom igen!, sa jag och puttade undan honom lite.

- Vad det är inte precis som hon går runt och pratar om Bieber killen hela tiden eller hur?, frågade han surt.

- Men för det har du inte rätt att ligga med henne. Ifall det blir problem så får du fixa det. Och tänk hon är faktiskt inte myndig än så det här kan gå väldigt utför väldigt snabbt. Simon skulle bli väldigt besviken på dig och det skulle dom andra också. Vi ser ju upp till dig! Och vad hände med Elenor?

- Jag dumpade henne senaste gången vi åkte till Canada.

- Är du dum i huvudet?!

Jag var riktigt upprörd på honom. Jag stormade ut ur lägenheten och jag visste precis vart jag skulle. Louis skulle inte hitta mig faktiskt den enda som kunde hitta mig nu var Alison.

Justins perspektiv

 

Alison satt på ett par högtalare medans jag gjorde soundcheck. Hon dansade lite och sjöng med i låten. Hon hade det där vampyraktiga över sig i dag igen. Precis som den gången när vi dansade i gläntan och One Direction spelade I wish. Jag älskade den delen av henne även om hon klippt av sitt hår och färgat det. Jag gav micken till Ryan som höll på med mina kläder. Jag gick fram till henne och drog ner henne för att kyssa henne lätt på läpparna.

- din tur att sjunga, viskade jag mot hennes läppar.
- sure thing Biebs, sa hon och blinkade. Vad ska jag sjunga?!
- det första som kommer upp i ditt huvud.
Hon skrattade mjukt innan hon började sjunga. bandet hängde på och snart lät det i hela lokalen.

 

Maybe I need some rehab
Or maybe just need some sleep
I got a sick obsession
I'm seeing it in my dreams

I'm looking down every alley
I'm makin' those desperate calls
I'm staying up all night hoping
Hittin' my head against the wall

What you got, boy, is hard to find
I think about it all the time
I'm all strung out, my heart is fried
I just can't get you off my mind

Because your love, your love, your love is my drug
Your love, your love, your love
I said your love, your love, your love is my drug
Your love, your love, your love

Won't listen to any advice
Momma's telling me I should think twice
Better left to my own devices
I'm addicted, it's a crisis

My friends think I've gone crazy
My judgment's getting kinda hazy
My steeze is gonna be affected
If I keep it up like a lovesick crackhead

 

Hon sjöng underbart och skrattade innan hon gav tillbaka min mick.'

- Du borde köra öppnings scenen. Sjung två låtar och du har en öppnings scen baby, log jag.

- Hmm... okej kör till, log hon.

Jag nickade och sedan gjorde vi klart soundcheket innan vi gick till omklädningsrummet. Hon böt om till en knä lång blå klänning och satte håret i en knut bak i nacken. Hon sminkade sig lätt och väntade sedan på mig. Hon var för underbar och hon var bara min. Ändå hade jag en dålig känsla att hon inte berättade något för mig.


Postat av: Sara

älskade Harrys del :D den va faktiskt bra :)

Date:2012-02-27 / Time:17:59:13
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: