GBU Kapitel 6. Cry

I wish började spelas och Justin var snabbt framme vid mig. vi dansade tryckare och jag gillade att vi stod så nära varandra med armarna om varandras kroppar. jag var förtrollad av honom och jag undrar om han känner samma sak? Niall sjöng underbart med allt lät som bara ord när jag var där med Justin.

 

Moments började spela och killarna sjöng fantastiskt live. Justins grep om min midja hårdnade och jag sköt ifrån honom med höften så han skrattade mot mitt öra. Han släppte mig och Harry steg ner från Scen och tog min hand och snurrade runt mig innan han tog över dansen. När det snart var hans tur viskade jag.

- Harry it's your time, sa jag och skrattade när hans lockiga hår träffade mitt ansikte när han tittade upp mot        scenen.

- It can wait and Niall can sing that part amazing, skrattade Harry och pussade mig på kinden.

Mitt grep om honom hårdnade och vi dansade runt och runt. Jag stod på hans fötter eftersom jag var kortare än honom och plus att jag var barfota det var inte han. När Liam tog sista tonen så steg jag av Harrys fötter och tackade honom för dansen innan jag dansade ur gläntan och damp ner vid baren. Jag tog det första jag såg på listan och i min hand fick jag en rosa drink med lime i. Jag slängde bort limen eftersom jag hatade lime och sedan drack jag upp lite i taget.

 

Harrys perspektiv

 

När Alison lämnade mig på dansgolvet kom killarna ner till mig dom sa att dom skulle åka men jag sa att jag stannade ett tag till. Jag letade mig fram till Alison som satt på en barstol med rak rygg. Hon log och jag såg alla glasen som stod framför henne. Hon var sjutton och inte myndig att dricka men vad hade jag att säga om det egentligen? Jag gick fram emot henne och hörde hennes underbara skratt, jag blev knäsvag. Hon steg av stolen och ramlade in i min öppna famn. Jag hade aldrig sett henne så här. Hon var den blyga tjejen som oftast hatade sig själv. Nu var hon självsäker, vacker som hon jämnt var och på något sätt var hon charmig och inte lika tillbaka dragen. Hon såg mig i ögonen och jag kunde inte bli mer förälskad, även om tårar såg ut att brista ut snart. jag brydde mig inte.

- Alison kom vi får hem dig, sa jag och tog tag i hennes midja.
- Okej, sa hon och log medans hon lekte med sitt hår.
Jag satte henne i bilen och körde iväg hem till henne. medans vi gick in genom dörren tog hon av sig klänningen och skrattade lite när hon var nära att ramla. Hon gick upp för trappan i bara underkläder och hon var helt perfekt i mina ögon. När jag kom till hennes rum låg hon i sängen med täcket upp till midjan. hon visade att jag skulle lägga mig bredvid och mycket riktigt tog jag av mig allt förutom kalsongerna och skjortan sedan la jag mig bredvid henne. Hon kröp sig närmare mig och fingrade på knapparna. jag tittade på henne och hon log. hon böjde sig fram mot mig och precis innan hon hann pressa sina läppar mot mina öppnades ytter dörren. Hon skrattade och sprang ner. Jag suckade och låg kvar.

 

Alisons perspektiv

 

När jag vaknade på morgonen så låg jag bredvid Harry. Han såg änglalik ut där han sov bredvid mig. Jag log och satte på mig vanliga kläder. Jag suckade och orkade inte tänka tanken på skolan ens. Jag satte mig vid pianot och spelade några toner som Justin hade lärt mig. Jag ville spela lika bra som honom och som pappa men jag hade ingen talang. Jag skrattade glädje löst och satte på tv:n istället. Jag kände mig hemma nu eftersom jag hade vänner, ett äventyr att vänta på och mest av allt jag var inte ensam.

Jag hade ingen lust att väcka Harry så istället tog jag cykeln och cyklade ner till parken där jag ställde cykeln under ett träd. jag satte mig och läste och glömde bort tiden som mycket snart skulle visa att det var dags för middag. Jag skulle vara hemma själv hela dagen och jag hoppades att jag inte skulle vara det imorgon eller ikväll. Jag suckade lite och läste vidare störd av mina tankar.
Jag cyklade hem och hittade att Harry hade också försvunnit och huset låg tyst. Jag lagade tacos och satte mig vid tv:n och tittade på film. romantisk såklart som fick mig att gråta och sätta tacos i halsen. jag plockade undan och la resterna i kylen. jag satt epå en ny film och kände hur hjärnan rensade allt. dörren öppnades och in kom mamma. hon grät. Jag sprang fram till henne och kramade om henne. vi stod där i dörröppningen och grät båda två. jag grät för att mamma grät och jag visste inte varför hon grät vilket gjorde mig rädd. Pluto tassade ner till oss och smekte sig mot våra ben. dörren drogs igen i en hård vind och vi tittade in i varandras ögon. Hon var livrädd det såg jag redan nu.

Postat av: Alva

MER!!!



men en fråga, hur fixar man header på blogg.se ??



//Alva

Date:2012-02-10 / Time:16:17:03
Hemsida: http://www.tellmesomethinggood.devote.se
Postat av: Sara

gulligt kapitel, gillar ögonen oså ;D

Date:2012-02-10 / Time:16:51:59
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: