GBU Kapitel 5. Förtrollad

- OM ni slutar tjata så visst följer jag med. jag ska bara lämna lapp åt min mum som kommer vid elva och då är vi väl hos Chaz eftersom han tar längst tid att göra iordning, alla skrattade utom Chaz som rodnade mot marken.
Jag sprang in i garderoben och rotade fram något snyggt att ha på mig medans killarna låg på sängen och smsade till alla som skulle komma.

Alisons perspektiv

Jag hittade en midnattsblå siden klänning längst in i garderoben. jag kom inte ihåg hur den om dit och jag var helt hundra på att jag aldrig köpt den. Jag lyfte upp den från kartongen och inspekterade den där den böljade och svängde runt i mina smala fingrar. kartongen hade en massa papper i sig. jag tittade igenom väldigt nyfiken efter hemligheterna som kunde gömma sig där. första sidorna var mitt födelse bevis och efter den kom en massa barn bilder på mig när jag fortfarande hade brunt axel långt hår och hade tappat dom två framtänderna på över käken. mamma hade tyckt att jag var jätte gullig då. Jag letade vidare och längre ner men det flesta var tomma ark och några var bilder, teckningar eller berättelser plus min gammla sagobok. sedan såg jag mammas och pappas testament men varför ha kvar pappas om han ändå var död. jag tittade igenom dom och såg att dom skulle lämna allt till mig. jag rös. våran hemma katt kom. jag hade inte sätt honom sedan jag flyttat hit och ag såg honom knappt i Irland heller men nu när han stod här framför mig skrattade jag och klappade hans långa päls. Pluto satte sig bland gardiner som hängde på vägen. mamma hade gömt fönster över allt i huset men detta skulle nog bli mitt favorit gömställe senare. Pluto hoppade glatt runt innan han la sig ner för att sova.

Jag tog klänningen och la tillbaka alla papper och bilder m.m sedan stängde jag garderobsdörren. jag skrattade när jag såg att Pluto tittade ut över grannskapet och hur ett par flickor som bodde längre ner stannad eoch vinkade mot mig och min långhåriga gulliga men väldigt gammla katt. Jag vinkade tillbaka innan jag gick tillbaka till killarna som hade lagt ifrån sig sina mobiler och satt nu och pratade.
- sluta prata om tjejer och hjälp mig hitta accesoarer till den här, sa jag och la klänningen på sängen.
- Sure just a minute, log Justin.
- that was Just-in time, skrattade jag över skämtet och lämna sedan rummet när dom inte skrattade med mig.
jag letade mig in i mammas garderob och tittade efter något annat att ha på sig efter som det var fest och ingen bal. jag hittade inget eller jo jag hittade en jätte söt top och mammas favorit jeans men ingen av dom passade på mig. Jag suckade och gick tillbaka till rummet där killarna var försvunna. jag state på mig klänningen som satt hårt åt runt brösten och runt magen. underdelen hängde slappt och rörde sig så snabbt jag jag stärkcte mig. det såg underbart ut med att ärmarna var likadana som kjolen. det var bara axlar och sedan kom tyget som satt fast under armarna. Jag kammade mitt hår så det la sig platt sedan sminkade jag mig med blå mascara, blå ögonskugga och rosa läppar. jag satte på rouge och sedan målade jag naglarna rosa. det såg fantastiskt ut men jag behövde halsband eller armband. typisk tjej tänkte jag snabbt. 
- Du ser otrolig ut Bug, sa Nialll från dörr öppningen. han hade bytt kläder till häniga jeans, läs vit tröja och satt solglasögon på sig. det såg riktigt vardagligt ut men han var snygg i det. 
- Tack du är ganska snygg du med, sa jag och gick fram mot honom så jag kände hur siden klänningen la sig runt mig.
Ryan och Justin kom med nya kläder också och även dom såg riktigt vardagliga ut men Justin stod ut med sin läderjacka och Ryan stod ut med sina färgade jeans. Justin räckte mig ett pärlhalsband som nästan smällte in med min hudfärg. det var snyggt och killarna lät ett litet wow komma ut. Jag log och sedan kom Chaz. han hade på sig min pappas kavaj och sedan en vit shjorta som var uppknäppt längst upp och längst ner även det var min pappas och sedan hade han på sig sina vanliga slitna jeans under. Niall tittade på Chaz med oroliga ögon som snabbt sökte sig mot mina.
- du är ju snygg Chaz, sa jag retsamt och lät honom ha kvar kläderna på sig. han bugade och sedan gav vi oss iväg. jag åkte i Justin bil medans Niall mot sin vilja åkte i Ryans med honom och Chaz. 

Justins perspektiv

När vi kom fram så var flera tyskcen redan där. dom mesta var kända men oftas så reste flera normala personer med dom kända så dom flesta kände jag knappt igen fast jag visste att dom reste med mina vänner. Alison var snabb att hitta One Direction som stod och tryckte vid baren. trotts att vi var i en skog och hade hittat en ganska stor glänta som vi utrustat med musik anläggning och dansgolv plus ett par lampor och några ljus. en massa stolar och bord som stod bredvid golvet. träden stod runt oss och några grenar hängde ner över gläntan. månens ljus kom in och det såg riktigt magiskt ut. Alison hade armarna runt Harry när jag gick för att hälsa på Nicki Minaj som log emot mig. sedan var festen igång och musiken dånade medans Alison var på dansgolvet. hon såg underbar ut i klännigen hon hade på sig ohc det var nästan förtrollande att se rörelseran hon gjorde. hon gnällde hela tiden att hon inte hade någon talang men egentligen hade hon talang i allt och var helt otrolig. När Alison några timmar senare slog sig ner vid min sida skrattade hon och var en aning andfådd. Hon hade dansat med Zayn senast och jag märkte nästan direkt att hon inte bara var bästa vän med Niall utan även att hon var riktigt bra vän med dom alla.
- Hejsan har du trvligt?, log hon.
- ahh jag hatar bara sången,  skrattade jag när I wanna Go med Birtney Spears spelades.
hon skrattade och drog upp mig på dansgolvet.

Hon ställde isg i gläntan och började dansa väldigt snyggt. hennes hår flög runt henne och hennes vita hy syntes tydligt mot nattens mörker. hennes leende speglade av lekfullhet och nyfikenhet. kinderna blossade röda och när hon smidigt landade i split var det fler än bara jag som stirrade på henne. Hon kom snabbt på fötter och började snurra runt så att ansiktet gömdes i det långa blonda håret. i månljuset så glimtade hennes ögon ita och hon påminde om en vampyr. och jag visste att jag bara inbillade mig men när hon log mot mig tyckte jag migsjälv se ett par huggtänder. när hon dansat till låten ett par gånger gick hon av dansgolvet och folket runt henne flyttade på sig och det var ungefär som om röda havet hade flyttat på sig. dom höll sig undan som om hon var farlig men hon var bara vacker. hon satte sig fort på ett utav borden och placerade sig på mitten innan hon la sig ner och njöt av att titta upp på himlen. klockan var snart två och hon såg vacker ut. Jag gick mot henne som en förtrollad och kanske var jag det? Jag blev genast förälskad i henne trotts att jag knappt kände henne och trotts att hon såg så lik ut som en vampyr.
- lugna dig jag är ingen vampyr om det nu är det ryktet som går, skrattade hon.
Hon hade blicken på One Direction som hade tagit upp några flickor på dansgolvet och dansade med dom som om det gjorde henne svartsjuk.
- det tror jag inte heller Alison.
- Trying to impress me Bieber?
- Maybe, log jag flörtigt.
- Okej men i så fall gå till Niall och säg detta...
hon viskade till mig och jag rös av hennes beröring. kände hon likadant som jag eller var det bara jag som änskade det. hon kanske inte gillade mig alls.

Alisons perspektiv

Niall brast ut i skratt när Justin sagt det jag bett honom om. Niall slog Justin på axeln och gick emot mig där jag sta toch studerade dom från bordet.
- Alison du har en hand med pojkar.
- Nej Niall det är dom som är lätt lurade ungefär som Anton, sa jag och log åt minnet när jag övertygade en kille i klassen under att jag var vampyr och han blev helt galen och kom inte till skolan på flera dagar.
- Justin verkar schysst och dom andra verkar gilla honom.
- bra för ni kommer se mycket av honom. Han gillar mig det ser jag men jag gillar honom också även om jag inte visar det, log jag.
- Ohh första killen?, log Niall.
det var sant jag hade aldrig haft en kille men jag brydde mig inte och jag behövde ingen för att klara mig. När Domino slogs på sprang jag snabbt till dansgolvet utan att svara på Nialls fråga. jag dansade och lekterunt och började skratta. när låten avbröts tittade jag mot scenen som jag inte visst stod där precis vid bilarna.
- Vi ska sjunga en låt men du kan fortsätta dansa Alison, skrattade Niall.
I wish började spelas och Justin var snabbt framme vid mig. vi dansade tryckare och jag gillade att vi stod så nära varandra med armarna om varandras kroppar. jag var förtrollad av honom och jag undrar om han känner samma sak? Niall sjöng underbart med allt lät som bara ord när jag var där med Justin.

Postat av: Sara

ÄLSKA MIDNATTSBLÅ! :D

Bra kap.!

Date:2012-02-09 / Time:18:25:34
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: