Ett år innan jag dör del. 36

I'm wide awake and I can see
The perfect sky is torn
You're a little late
I'm already torn
 
sjöng vi båda och kramade om varandra.

 
Jennys perspektiv
 
Jag gäspade stort och log mot Niall som försökte att svara på några frågor. intervjun var snart slut och då skulle vi ha ledigt tills imorgon. Niall hade sagt att han planerat något. jag kunde knappt fatta att det var tre dagar kvar om man räknade med idag. dagarna hade gått lite för snabbt för min smak. bussen hade tgait oss genom England och vi hade varit på konserter, intervjuer, meet and greats, signings, photoshots, rubbet. jga var inte trött precis men lite uttråkad. medans killarna hade gjort sitt jobb så hade Danielle tagit med mig på shopping och hjälpt mig planera ett bröllop som säkert aldrig skulle hända. mina mardrömmar var också tillbaka men jag kunde inte lista ut vem mannen liknade. på något sätt så visste jag att jag kände honom. Det kanske var Luke, hämnaden hade ju inte dödat mig, jag skrattade lite åt tanken och fingrade på ärret. det hade läkt fint sa alla men jag störde mig på det mest. ibland kom jag på mig själv att klia på det. egentligen så gjorde det ingenting men jag störde mig på det endå. Danielle puttade till mig med armbågen så jag tittade på henne.
- Kom vi ska gå nu, log hon och ryckte mig upp från golvet.
- Danielle jag måste fråga en sak.
- Visst vad som helst.
- Kommer du ihåg när vi var på flygplatsen och Lory sa det där om att jag skulle dö för er och du sa sedan att vi var som systrar. Menar du det fortfarande?
- Såklart jag gör, jag älskar dig som en syster, sa hon och kramade om mig.
- Jag älskar dig också, sa jag och slog armarna om henne.
Niall tog tag i min hand och drog mig upp för sista delen av berget. Han hade tyckt att det var en utmärkt idé att gå en promenad. Jag hade bytit om till ett par vandrar kängor, ett par blåa jeans short och ett linne med en skjorta över. håret hade blivit helt rufsigt efter den långa promenaden. det hade börjat från hotellet, ner över stranden, in mot centrum, genom en park tills man kom till en äng, i slutet av ängen fanns berget. det var inte stort precis men det var halt. man snubblade på gräset, fastnade i grenar så att man åkte ner i marken. gruset va rnästan omöjligt och leran var hemsk ändå skrattade vi. jag var lycklig bara jag var med Niall.
- sista biten nu älskling, sa Niall och hjälpte mig upp på en av dom stora stenarna. 
när jag tittade på var det så vackert. dom hade byggt som en plattform eller som ett dansgolv. det var ljust trä som speglade i mörkt eftersom det var rätt fuktigt i luften. 
dom hade ställt upp ett stort vit tält och sedan två små. Danielle kom ut ur ett av det små och tog tag i min midja. jag kysste Niall lite snabbt innan vi skiljdes åt och jag blev in puttad i mitt tält.
- Vad är det här för något?, frågade jag förvirrat och blev ner tryckt i en stol.
- vi hann inte med möhippa men detta fungerar ändå, skrattade Eleanor som kom in. jag kramade om henne.
Vi bytte mina kläder, sminkade om mig, fixade mitt hår tills jag såg helt perfekt ut. 
Vi höll alla tre i ett glas champagne och skålade. otroligt att jag hann med mitt bröllop!
 
Nialls perspektiv
 
När Jenny kom ner för gången såg hon helt underbar ut, allt var perfekt. killarna hade fixat exakt så som jag ba ddom om, Danielle hade fixat allting och till och med övertalat Eleanor att hjälpa henne. När vi båda sa Ja till varandra och bytte ringar trodde jag att mitt hjärta skulle sprängas.
 
vår första dans var till  Kiss Me med Ed Sheeran. Louis och Harry sjöng den helt underbart och Jenny var verkligen bra på att dansa vals.
- älskar dig Mrs. Horan
- hm.. jag älskar dig mer Mr. Horan
sa hon med ett leende och kysste mig.
 
Danielles perspektiv
 
Som Jennys och Nialls smekmånad så fick dom stranden. Liam hade fixat med säkerhetsvakter och sånt som ingen annan av oss kunde övertyga. Så dom låg säkert just nu på stranden. Jenny hade fått byta tillbaka till sina gamla kläder och bröllopsklänningen skickade jag iväg hem till Mark med ett brev. Stackars mark såg nästan aldrig sin syster, men han hade det bra. jag hade pratat med honom som en liten bröllopspresent till Jenny och Niall hade jag fått alla brev han skickat, minnen som foton och sånt. det var helt underbart hur nära dom två syskonen stod.
 Liam kom in till bussen. Zayn, Harry och Louis satt framför tv:n medans jag låg i min säng och tänkte. jag tänkte fortfarande på det Zayn sagt. Liam och Zayn hade alltid varit nära varandra men nu hade dom inte sagt ett ord till varandra. jag älskade Liam men han verkade annorlunda. Harry och Louis hade ju blivit ihop nu så ifall Larry Stylinson funkade varför skulle inte Ziam.
- Danielle?
- Yes vad är det, log jag och tittade in i Liams ögon.
- jo jag har tänkt mycket länge nu på det Zayn sa. Och ehm... jag har alltid älskat dig och kommer alltid att göra det men Zayn är.. jag gjorde listor med förmåner och jag skulle så gärna vilja säga att det blev du.
- Liam gå efter honom, log jag och kysste honom.
- Menar du det?, frågade han och såg plågad ut.
- Jag älskar dig också Liam men ni två passar. Jag åker hem imorgon jag har ändå fått ett dansjobb. det var ändå dags för oss att avsluta det här. jag finns alltid om du vill prata vet du, sa jag och kysste honom igen.
han nickade och försvann.
 
Liams perspektiv
 
Jag hade gjort slut med Danielle. Underbara, söta, härliga Danielle som aldrig skadat mig.
- Zayn kom jag måste prata med dig, sa jag när jag kom in till killarna.
han ställde sig upp och följde med mig ut. Vi hade parkerat vid ett hotell men vi hade bestämt att Niall och Jenny skulle få rummet eftersom det var deras speciella dag.
- Jo jag vill prata om det du sa, mumlade jag medans jag lutade mig mot bussen.
Hans handflata slogs emot bussen precis bredvid mitt huvud. han stod bara någon millimeter ifrån mig. hans ben var tryck mot min och jag kände hur han andades emot min hud. jag kupade hans kind i min hand och kysste honom.

Postat av: Sara

aw, älskade bröllopet

Date:2012-07-12 / Time:17:56:55
Hemsida: http://ninjapower.devote.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: