Kapitel 1. Vad har du gjort?

- Shaf din kusin vill träffa dig, mumlade Liam fram.
hans bruna hår hängde ner i dom bruna ögon och det var ett leende fast klistrat på läpparna som fick mig att rysa.
- Både du och Zayn vet om att om han vill prata med mig får han göra det själv. Jag är inte hans slav som kommer springandes, sa jag spänt och vände blad i den stora boken som jag läste.
Liam fnös lite innan han satte sig ner bredvid mig. Han strök undan en svart hårslinga som hängde ner framför mitt ansikte. jag stirrade argt på honom och han nickade innan han försvann. en sida senare slog sig Cari ner. Hennes långa blonda hår räckte till midjan när den var uppsatt i den vanliga flätan som hon gjorde varje morgon. hon var ganska lång och smal och hade en otroligt lugnande röst som ibland skrämde mig.
- Du vet att Liam gick förbi mig va?, sa hon skrattandes.
- Och Zayn får väl komma hit bara för att vi är släkt betyder inte att jag tänker springa till honom hela tiden.
- Så ska det låta Shaf, kuttrade hon fram samtidigt som hon tog upp en mini spegel och tittade till så sminket var perfekt.
Jag slog igen boken och gick till mitt rum. Cross Academy var en jätte stor skola som innehöll cirka två hundra trappor, nästan två tusen fönster och dörrar, oängligt stora lektionsalar och en sjukhusflygel som låg nära elevrummen. minst sagt så var det likt Hogwarts men den boken förklarade inte alls trollkarlar och häxor. men Cross Academy var precis som vilken skola som hälst om man räknar bort att den var magisk. Lärarna var odrägliga, eleverna var värre och såklart fanns det grupper man hörde till, sådana man inte fick prata med och regler som man skulle följa till punkt och pricka. första året jag kommit hit hade jag praktiskt taget suttit i Zayns knä så fort jag fått chansen. jag var rädd för skolan men nu är det bättre, redan förra året lärde jag mig att om man inte visade sig själv så var man ingen det var därför så många respekterade mig. och inte bara för att min kusin var bråkmakare och gjorde så att flera stycken hamnade på sjukhuset.Hans ego satt säkert i det stora håret....
När jag föll ner på sängen hörde jag någon harkla sig, det svarta håret, mörka ögonen och tatueringarna berättade bara att Zayn hade klättrat in genom fönstret eller väntat här hela tiden.
- Vad är det?, snäste jag mot honom. 
dagen hade inte alls varit bra så jag var riktigt tjurig och det var inte likt mig. Men först hade Fem puttat in mig i en vägg och skrattat åt mig, Senli hade tagit ifrån mig mina böcker så jag fått jaga honom, Louis den lilla skojaren hade hällt vatten över mig. Louis som var med i det andra gänget. två stora gäng på en skola är inte bra. men vem kunde motstå Louis först? Den bruna håret som låg platt, dom ljusa ögonen och leendet som aldrig försvann. Jag hade skrikit väldigt fula ord efter honom men han hade bara vinkat åt mig och gett mig en slängkyss. 
- Jag tänkte bara berätta att Fem har fått betala, Senli har mystiskt nog fått näsblod och Louis kommer nog inte störa dig på några veckor, log han stolt.
- Vad har du gjort?, frågade jag förfärat.
- Jag skickade Liam på Fem du vet hur bra den killen är på att prata med folk och sedan kan han ha andvänt magi på honom så att han medvetet gick ner i källaren och kan ha ramlat ner för några trappor.
Senli och jag började bråka och du vet ju hur jag inte kan säga nej till ett slagsmål. Och Louis tja... du vill inte veta, skrattade Zayn fram.
Än en gång stormade Cari in hon puttade ut Zayn och satte sig mit emot mig på sängen.
- Det va rinte ditt fel, sa hon och kramade om mig.
såklart hade hon hört allt hennes trollformel som gjorde att man hörde allt var perfekt så såklart kunde hon höra mitt och Zayns samtal. Jag hatälskade Cari ibland men vi var bästa vänner och det var precis vad jag behövde nu en bästa vän.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: