Kapitel 2. Låt spelet börja

- Miss Shaf kan du svara på frågan snälla?, röt min lärare åt mig.
- två stycken, sa jag högt och tittade envist på honom medans han nickade.
- se bara till att inte sova på lektionen igen det räcker med att Cari blev portad men du är en av top eleverna.
jag nickade tyst och gick ut ur klassrummet. Liam stod och väntade på mig, han stod enkelt lutad mot väggen och log större när jag gick mot honom.en ryckning fick mig att vända mig om och killen med det blonda håret såg på mig med sina blåa ögon.
- Louis vill säga förlåt, sa han och log lite snett. hans irländska dialekt fick mig att le utan anledning.
- Niall trevligt att se dig igen. det var ju inte precis igår om vi säger så, log jag och kramade om honom.
Niall muttrade något innan han sköt en elak blick mot Liam och sedan försvann. 
- Zayn vill prata med dig, sa Liam precis som igår.
Liam gick fram och tog tag i min handled innan han böjde sig ner och viskade "Gå till Zayn och prata med honom" en varm känsla sköljde genom mig och jag nickade. Liam log lite innan han försvann eftersom jag pratiskt taget sprang till Zayn nu.
Zayn skrattade lite när jag ramlade in genom dörren. jag tittade förvirrat runt mig, vi stod i det gamla vanliga klassrummet som var ganska slitet. vi hade oftast några få magilektioner här men det var mest om vi ville prova spränga något eller om någon av dom som hade speciella krafter behövde extra hjälp. flera på skolan var sådana ungdommar. magiker som fått en extra gåva. Liam kunde kontrollera dina tankar därför var det så många som lydde honom, Zayn var en charmör vilket fick alla att gilla honom eller hata honom. Louis hade den konstiga gåvan att ge glädje och Cari kunde läsa tankar och det var en utav orsakerna till att hon visste exakt när jag behövde henne. Harry hade en liknande gåva som Liam bara det att Harry kunde inte kontrollera sin och lilla jag.... jag var bara vanlig.
Zayn och Liam stod tillsammans med Andy, Sean och en kille som var ny han hette Ben. på andra sidan rummet stod Niall, Harry, Louis och Cari. jag visste att hon hade haft en sak för Louis men jag trodde att hon var lite bortförtrollad av Zayn nu fast det var bara för han lät henne bli det.
- Vad händer här?, frågade jag och kände mig lite borta.
- vi behöver en domare, skrattade Louis.
- till vad?, log jag stort helt plöstligt.
- du vet tuffa mot otuffa killar. Fast lilla Cari ville byta lag, sa Zayn flörtigt och blinkade mot Cari som började rodna.
- visst vad är tävlingarna då?
- du bestämmer, log Niall nu om han hade varit dryg förut var det som bortblåst.
den gamla Niall var tillbaka. jag kunde inte förstå dom här killarna. i mitt första år hade dom alla fem varit dom bästa vänner. Niall och zayn var som ying och yang. halvan och helan det fanns inget dom inte pratade om det var nog därför Zayn tog det så hårt när Niall vände ryggen åt honom. tydligen hade Harry använt sin kraft på Zayn och sedan hade LIam gett igen på Harry så att Louis gav igen på Liam och mot slutet var det två olika lag som samlade andra stackars själar. och nu är dom två gäng som bråkar mot varandra. magi mot magi, ord mot ord och slagsmål mot slagsmål. jag kände alla fem som mina vänner men däremot var jag splittrad nu, har varit i arton månader.
- Okej hämta en tjej tillbaka hit och om ni använder era krafter är ni ute ur leken, den första gruppen osm kommer tillbaka vinner och Cari du stannar och hålle rkoll på dom eftersom du vet om om dom nu skulle använda sina krafter.
alla nickade och försvann förutom Cari som satte sig på en utav bänkarna. hon log lite.
- ja Zayn förtrollade mig sluta dömma mig okej?, skrattade hon.
- Han gillade dig förut vet du?, sa jag och tittade ner i golvet.
- jag vet han tänkte det när vi pratade en gång. han är lite som en öppenbok han tänker för mycket. han är inte som du du fokuserar dig på en sak och låter det andra vara det är därför jag vet att du just nu grubblar över hur du ska få dom att komma överens igen och att du verkligen gillar Harry.
- gör jag inte alls ja känner honom knappt efter att dom splittrades!, sa jag med rodnaden som inte borde finnas.
image
sisten in var Louis. han hade en lång brunett efter sig. 
- Okej "tuffingar" ni vinner men endast för att Harry använde sin kraft, mumlade jag frma och tittade in i Harrys ögon.
det speglade sig skam där i och det var mest för alla i rummet visste att han inte kunde kontrollera det. det var inte alls hans fel.
- nästa har Cari planerat. så vi följer efter henne, log jag.
vi gick alla ut med Louis och Cari i tätten dom sa hej då till dom andra tjejerna och Zayn lämnade smidigt över sitt nummer till henne. Jag gick sist medans tankarna gick runt över det Cari sagt.
- Shaf?
- mm vad är det?, frågade jag och tittade upp i hans gröna ögon.
han log stort och tog min hand i sin.  hans hand var varm och jag lutade mig emot honom. det pirrade till i kroppen och ett leende kom fram.
- jag undrar bara om du fortfarande tyckte om mig, den gamla vanliga känslan av värme sköljde över den jag jämnt fick med honom. det var kraften, hans kraft som försiktigt berörde mig. varje edl av min kropp berörde den mig och den skiljde sig så mycket från Liams. med Liam var det som det var över på ett ögonblick med Harry det var som han höll kvar känslan.
- jag gillar dig väldigt mycket Harry det har jag alltid gjort men jag vet inte. ända sedan ni valt sidor så har jag varit lite borta, fokuserat på mig och inte tänkt så mycket på någon annan men jag saknar dig Harry.
- och våra sena nätter när vi satt ute och räknade stjärnorna?
- bara för jag kunde övertala dig att göra det.
- du kunde jämnt övertala mig, log han och stannade upp.
Cari ledsagade oss till köket. Niall skrattade och tjatade om hur han skulle vinna denna tävling jag tror det var därför som Cari valt just detta. hon ville ge dom andra en chans för visst tyckte vi om Zayn och hans gäng men vi hoppades alla att Harry, Louis och Niall skulle vinna. Cari förklarade reglerna, bara en fick delta och såklart hamnade det mellan Niall och Andy. om man åt upp allt vann man problemet var bara att det var ett långbord med flera tallrikar på. det mesta såg äckligt ut men jag ville inte prova att smaka ens.
- börja!, skrek Cari.
image
- woho känn er ägda bitches!, skrek Niall glatt när han var klar.
- looser du fuskade!, skrek Andy.
- Önska på men du var för sakta denna gång, sa Niall och klappade Andy på axeln.
Niall kramade om Harry och Louis för att sedan kolla med mig om han verkligen vann och såklart hade han gjort det. Andy hade ungefär tre tallrikar kvar och såg helt illamående ut. Niall däremot var glad och pigg han hade behövt det där tänkte jag. så nu stod det ett mot ett.
- basket match som sista tävling, sa jag lågt.
Zayn var bäst på basket så vi visste redan vem som skulle vinna. Harry stirrade på mig som om jag var galen. Louis suckade uppgivet och Niall hade plötsligt blivit ledsen medans det andra laget var som glada tre åringar. 
jovisst alla kämpade men till slut hade Zayn gjort fem mål och då hade ddom andra gett sig. det var så här kampen slutade. alla var ännu argare på varandra.
- vem vill ni ha då?, frågade Louis argt.
- Harry, log Zayn som om han hade en plan.
- Vad pågår här?
- priset var att någon skulle byat grupp vi vann så Harry är vår eller hur, log Liam.
Harry nickade och jag förstod att Liam använde sig av sin kraft. jag ville bara slå till dom men jag kunde inte därför stormade jag där ifrån.

Postat av: Sara

hhaah omg vad jag älskar tävlingarna :D

Date:2012-07-22 / Time:21:59:55
Hemsida: http://ninjapower.devote.se
Postat av: Sara

haha älskar tävlingarna. :D <3

Date:2012-07-22 / Time:22:02:21
Hemsida: http://ninjapower.devote.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: