Ett år innan jag dör del. 29

vi åkte in till centrum och shoppade en liten del och larvade oss ännu mer. när vi äntligen bestämde oss för att äta så fick Niall beställa åt mig medans jag gick på toa. när jag kom tillbaka så hittade jag knappt bordet för alla tonårs tjejer som ville ha em glimt av killarna. jag ville vara själv med mina vänner så därför ställde jag mig på bardisken vilket var närmast och sedan tittade jag på alla tjejer,
- Hey! om ni låter oss ha hela dagen ifred så lovar jag att dom kommer sjunga för er ikväll. fem låtar och några autografer kom till stranden så kommer spelningen att hållas där klockan tio!
sa jag högt och ett illskrik gick genom publiken som snabbt lämnade lokalen.



Jag slog mig ner bredvid Niall med ett leende.
- Seriöst Jenny om du vill så gärna att vi ska sjunga kan du bara be om det, skämtade Harry.
- Mm nej jag tycker ni suger så det så, sa jag i min bästa Lory röst.
Ett skratt kom runt bordet och jag log mot Danielle.
image
Efter middagen så gick vi alla runt på stan ett tag till ohc det var helt öde på tjejer nu. Mitt lilla tal hade verkligen satt förväntan i dom. Danielle gick med Liam och pratade om allt, jag log åt hur lyckliga dom var tillsammans. Eleanor kunde tyvärr inte följa med på grund av sitt jobb men Louis hade roligt med att gå tillsammans med Harry och Zayn så dom tre gick runt och skämtade och spände sig för några turister. Själv gick jag och Niall sist och bara höll handen. han märkte att jag inte var på prathumör så vi bara gick och njöt av varandras sällskap. vi var perfekta igen men jag undrade vad Luke gjorde. jag borde inte bara ha lämnat honom men det kändes inte rätt att stanna och jag trivdes här med mina vänner, med min familj... jag tänkte på Mark som var hemma med sin fästmö. 
 
Mot klockan nio gick vi alla ner till stranden och gjorde iordning scenen. Jag kopplade in alla sladdar, Paul fixade instrumenten som ett annat band skulle spela på. Dom hette Sissy och var verkligen jätte bra på trummor, gitarr och fiol. Fiolen spelades av en tjej som var tio år gammal och hon va rverkligen helt otrolig. Danielle och Liam hade hittat dom på sin promenad och själv hade Lou och jag skrivit ner alla noter och kopierat upp dom flera gånger åt bandet. det hade blivit många skratt men nu satt vi alla där. Sissy prov spelade och One Direction sjöng medans Danielle och jag dansade runt och skrattade. det lät perfekt!
 - är alla klara?, frågade Paul.
- japp du kan gå tillbaka till jobbet nu din latmask, skämtade Louis.
- jag vill bara ert bästa, sa han med ett skratt.
- my precious, sa Niall och härmade Gollum.
Snart var stranden full proppad med tonåringar och Sissy började spela. Gotta Be You blev första låten och alla dansade och skrattade och skrek om vart annat. jag fick snabbt huvudvärk men det var värt det att se alla glada och jag tror nog att killarna gillade det med. Danielle stod med Paul lite avsides men jag dansade med resten. jag brydde mig inte speciellt mycket även om Danielle varande mig.
Efter Gotta Be You spelade One Thing och alla blev som galna men efter låten så spelades Moments och det blev helt tyst på stranden. några började gråta men alla var så tysta att man så tydligt hörde killarna. som man hade dragit upp volymen och dämpat allt annat. det lät helt otroligt och hela min kropp stannade till. man stelnade till i publiken och för första gången stirrade jag stor ögt på killarna på scen. dom var gladare, mer bekväma. dom hörde hemma på scenen och det gjorde inte jag men det spelade ingen roll. detta var om dom inte om mig. 
När sista tonen tystnat så klappade alla händerna och respekten växte bland oss alla. Nästa sång var What Makes You Beauitful och sedan Up All Night.
 
Klockan var ett när det åter igen var tomt på stranden. vattnet hade stigit men jag låg kvar på sanden och lät vattnet smeka mina ben. Niall låg på min vänstra sida och Zayn på min högra. vi pratade om stjärnorna och månen som lös långt ovanför oss. alla hade gått hem förutom vi tre och jag frös inte ens trotts att Niall om och om igen klagade på att det var kyligt.
- Jenny mår du bra?, frågade han till slut.
- Jag faktiskt, log jag och kysste honom lätt på munnen.
Han log men såg fortfarande oroad ut. plötsligt kände jag hur någon lyfte upp mig och då kände jag kylan slå emot mig så hårt att jag tappade andan. jag tittade bakåt och såg Luke stå med armarna runt mig. det sved i magen och runt till ryggen. jag försökte ta mig ur hans grepp men mina armar var slöa. jag såg på Niall och kved till av smärtan som blossade upp i min kropp. Zayn skrek något men det var mer som ett mummel i mina öron och sedan hörde jag Lukes röst strömma igenom mig lika tydligt som han skulle ha skrikit i mitt öra.
"Om jag inte kan få henne ska ingen få henne"
sedan mörknade det och jag kände min kropp slå emot sanden. jag kände händer som trycktes mot min mage och jag hörde mig själv kvida till och stöna under smärtan.
på några minuter hade natten gått från underbar till ett helvete, jag kände den kyliga vinden slita i mig när dom drog av mig tröjan och insepkterade såren på magen. jag hörde dom ropa efter hjälp. jag kände smärtan och jag hörde röster men jag kunde inget annat. detta var värren än själva knivvhugget tänkte jag förtvivlat.

Postat av: Ninjapower

omg :D!! good goodd

Date:2012-06-27 / Time:01:35:53
Hemsida: http://ninjapower.devote.se
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: