GBU Kapitel 43. I'm kind of home

Hon frågade en massa saker om natten som gått och hon nickade och verkade helt inne i samtalet men ändå hade hon hela tiden blicken mot dubbeldörrarna.

- Alison mår du bra?, frågade jag oroligt och la min hand på hennes varma kind.

- I'm fine, log hon till svar.


 

London

 

Vi hade landat för fem minuter sedan och Louis var väldigt tystlåten som nykter. Det oroade mig lite eftersom det var svårt att få tyst på honom annars. Jag vinkade in en taxi och Louis satte sig ner i baksättet och drog in mig på skoj precis som vi brukade. Jag tror vi behövde det där skrattet som fortsatte hela taxifärden. När vi kom fram till lägenheten så såg jag Zayn stå utanför och pratade med Hanna. Jag öppnade bil dörren och sprang över till dom och kramade om dom snabbt innan jag lät Louis och Zayn prata med varandra.

- Hanna åhh vad vacker du är, sa jag och inspekterade henne.

Hon hade gått ner i vikt med säkert 10 kilo eller något, hennes hår såg mer naturligt ut och hon hade mindre finnar. Hon var verkligen vacker nu men inte för hon inte var det förut.

- Alison skämta inte, fnissade hon till svar.

- Så hur har du haft det med killarna?, frågade jag och lutade mig mot väggen.

- Jo Zayn och jag kommer jätte bra överens, han är så himla snygg och gullig och är en jätte bra lyssnare. Dom andra är hur gulliga som helst också men Niall har varit lite deppig sedan han gjort slut med Rebecca men det var bara bra för jag gillade inte henne. Dianne som Harry nu officielt blivit ihop med är jätte snäll. Fast hon fnissar bara till svar. Ibland vill jag slå henne men jag gör det inte. Harry skulle hata mig, sa hon med ett skratt.

- Hur var Louis innan han åkte till New York?, frågade jag fundersamt.

- Han var otroligt tyst av sig. Han höll sig undan och han pratade bara med Harry förutom om man själv inte frågade honom något först. Han var knappt med på intervjuer men han stod bak med mig och väntade. Han drog skämt och sånt då men han var sig inte lik. Fast jga kände honom knappt före det men när vi sjöng tillsammans du vet Set Fire To The Rain. Då verkade han mycket mer... jag vet inte framåt?, sa hon och la huvudet på sne.

Jag nickade. Jag kände att jag måste träffa Niall. Jag sa hej då till henne och såg hur Zayn och Louis kom tillbaka. Jag gick in genom dörren och sprang upp för alla trappor tills jag kom till Nialls dörr. Jag knackade.

- Pizza budet!, skrek jag lite halvt.

Jag hörde hur han sprang mot dörren och jag kunde inte hjälpa att skratta när han tittade besviket på mig. Han beställde aldrig pizza det var jämnt jag som gjorde det så jag blev förvånad att hans ens öppnade men han är mat galen vad kan jag säga? Jag kramade om honom och gick förbi honom in i badrummet. Jag drog upp hans tandborste utan att fråga och slog mig sedan ner i soffan och började borsta tänderna.

- Så berätta, sa han och la armen om mig.

Jag slutade borsta för typ tre sekunder och började sedan på vänstra sidan innan jag sakta började berätta om hur flygplans resan varit och hur New York var. Hur Louis kommit och halv förstört allt. Hur natten hade varit och sedan flyget hem. Han nickade och lyssnade och då och då kramade han om mig som om något hemskt hade hänt.

- Nialler jag har fortfarande känslor för honom.

- För vem?, sa Liam som kom in genom dörren.

Jag log ett litet leende innan jag ställde mig upp för att krama honom. Jag drog historien igen och borstade nu på höger sida. Det enda positiva med att jag alltid borstat tänderna var att jag hade en sån bra munhygien. Jag gav ifrån mig ett skratt vid tanken och sedan såg jag Liams arm runt Niall. Jag fnissade.

- Get togheter all ready, sa jag skämtsamt.

Jag såg dom byta blickar med varandra och sedan såg jag hur Niall satte sig mer bekvämt. Dom måste skämta Niam kan inte vara verklig. Jag har jämnt skämtat med dom om deras Bromance men kunde den vara verklig. Det kom en knut i magen. Jag kände mig dålig för jag skämtat nu.

- Äsch lägg av Alison jag skulle aldrig lämna Danielle för den här saken, sa Liam med ett skratt.

- Yes, jag är en sak.

Sa Niall överlyckligt. Jag började borsta igen. Det enda bra med Niam var att dom faktiskt muntrade upp mig jämnt.

mot kvällen gjorde vi en twitcam och larvade oss alla tre. Det var som i början. Allt kändes normalt fast jag inte var i Canada. När vi svarat på frågor och larvat oss ett tag till så la vi av. vi satte på en film och Niall gjorde iordning mat till oss. Zayn kom över ensam så jag la mig i hans famn medans Niall la sig i Liams. Jag hade mina ben på Nialls ben och det såg säkert jätte roligt ut.

- Best Friends forever, mumlade Niall och log mot Liam och mig och Zayn.

- Best Friends forever, svarade vi alla i kör.

Det kändes inte som om jga var hemma riktigt än. Jag hade vänjt mig vid Zayns trygga famn eftersom jag bott hos honom men allt kändes så länge sen. Som om det gått flera år från den Alison som jag var då. Hur kunde någon förändras så mycket utan att veta om det. Men nu visste jag en sak. Jag var tvungen att komma tillbaka till Irland igen för att lista ut vem jag var och kanske då tog mina problem med Justin och Louis slut?

 

New York

 

Jag saknade Alison väldigt mycket men konserten uppehöll mitt tänkande. Alla fansen skrek och sjöng med och efter åt hade jag en liten meet and great. Alla tjejer var helt otroligt vackra och flera gav mig sina nummer. Jag skrattade och skämtade med dom precis som jag brukade göra. Jag flörtade med några och Alfredo min dansare sa att jag nästan var den gamla Justin igen.

- Äsch Alfredo man måste väl få bli ung igen, skrattade jag och slog honom på armen när en annan tjej kom in.

Hon hade kort svart hår, hon var sminkad med mörkt smink och kläderna var utmanade. Hon flörtade och jag flörtade tillbaka och vi skrattade. Alfredo som fick ett samtal lämnade oss ensamma. Hon tittade in i mina ögon och jag tror att jag aldrig sett så mörka ögon förut. Hon log innan hon lutade sig fram och kysste mig snabbt innan hon la en papperslapp i min ficka och sedan försvann ut ur rummet. Vad skulle Alison säga nu? Nu när hon äntligen var hemma ett tag. hon skulle se nyheterna om det här. Jag hoppas bara att hon är trygg där hemma.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: