GBU Kapitel 36. Back?

Han skakade snabbt på huvudet. Alltså visste han vem det var. Jag frågade inget mer och snart satt vi i bilen igen. Han satte på radion och nyheterna strömmade igen bilen. Han tittade på mig och nickade sedan medgivande. Nyheter är inte bra att lyssna på vare sig om det var mitt på dagen eller på kvällen. Nu strömmade musiken och Bruno Mars sjöng Grenade. Vi sjöng med och efter det lekte vi runt lite och snart såg vi stugan igen. Dom hade tänt brasan och det lös i vardagsrummet och köket. Det såg riktigt hemtrevligt ut. Det var synd att det hade börjat så dåligt bara.

 

Zayns perspektiv

 

Vi öppnade dörren och möttes av blicken av alla i soffan utom Niall som satt på golvet. Dom satt med glass och jag skakade på huvudet. Jag gick in i köket med matkassarna och började med maten direkt. Harry satte sig i soffan vilket mosade Liam och Louis. Niall nosade sig in i köket. Jag skrattade och kastade lite kyckling på honom som redan var klar. Han fångade och gick tillbaka. Jag himlade på ögonen. snart kom Alison ut i köket. hon var blek men hade ett stort leende på läpparna. Hon började prata om vad dom gjort och jag såg direkt att hon var överlycklig. men pratade hon med för hon var min vän eller för jag skrivit på ett papper om vårdnaden om henne.

- Zayn du vet väl att jga älskar dig äcen om du skrivit på nåt papper?, sa hon precis som hon läst mina tankar.

- Såklart, nickade jag och rörde runt i maten.

hon nickade och log innan hon fortsatte att babla på och sedan såg hon ledsen ut.

- Jag tänker åka till Spanien imorgon ändå. jag måste veta om Justin gillar mig.

- Gillar du honom?, frågade jag och gav henne en smaksked.

- jag har tänkt mycket på det och jag har fortfarande starka känslor för honom, sa hon och gav tillbaka skeden. Du behöver mer salt.

- Mer salt?! kvinna du behöver smaklökar.

vi skrattade innan jag satte lock på kastrullen och sänkte värmen.

 

Alisons perspektiv

 

när maten till slut stod fram dukad var Niall först till bordet. Vi åt under tystnad vilket var så olikt alla andra gånger då det nästan lät som vi var femtusen soldater runt bordet som alla bråkade om en brödbit och den med bästa argumentet vann. Och nu alla tyst och tittade ner i maten. Efter maten så började killarna plocka ihop saker till brasan. Jag gick in och satte på mig min one piece precis som Louis gjorde. När vi kom var det mörkt och brasan var i full färd att brinna riktigt snyggt. Niall visade med filten att jag skulle sätta mig med honom så jag ramlade trött ner i hans famn och han slöt filten över oss så jag precis kunde se över kanten. Jag skrattade och lutade mig emot honom. Dom låg och pratade med varandra om året som gått och vad dom skulle vilja göra innan detta tog slut. Dom skulle ha återträff här till nyår det hade dom varje år fast då skulle jag inte vara med. Tills dess hoppas jag att jag fått ett liv tillbaka.

- Alison du då? Vad vill du göra innan året tar slut?, frågade Liam.

- Jag skulle vilja besöka pappas grav. Jag vet att det är ganska ledsamt men det var jätte länge sen jag var där. Mamma ville inte dit längre och graven är ju fortfarande i Irland så jag har inte haft chansen.

- Vi kan åka dit när du följer med mig hem, log Niall.

- Åh och hälsa på Maura igen.

- Hon saknar dig minst lika mycket som du saknar henne.

- Det låter som ni är ihop, skrattade Harry.

- Förlåt mig för att ha en bästa vän som jag har haft sedan jag var jätte liten, sa Niall och satte näsan i vädret.

- Min lilla diva, sa jag och rufsade om hans hår.

Vi skrattade allihopa.

 

Spanien

 

jag tittade runt mig. Det hade gått en halv timme sedan jag smsat Justin om att jag stod på flygplatsen. Hade han glömt mig så snabbt eller hade han fastnat i trafiken. Jag satte mig ner på en bänk precis innanför glasdörrarna. Jag hade bara min stora resväska med mig och jag visste inte ens vad jag gjorde här. Jag kammade till det axellånga blonda håret. Louis hade hjälpt mig färga tillbaka det innan vi somnade igår kväll.

Jag såg Justin gå förbi fönstret följd av Selena. Hennes mörka hår var uppsatt i en slarvig tofs och hon hade på sig ett par jeans shorts och ett vitt linne. Hon hade svarta solglasögon på sig vilket fick mig att känna mig väldigt ful. Jag hade på mig ett par lila jeansshorts, ett rosa linne med texten COOL! På och håret hade jag inte ens gjort något med. Sminket låg längst ner i väskan så inget smink heller. Han hade gått vidare bara för mig att acceptera. Justin log mot mig när han såg att jag satt på en bänk.

- Alison känns som år sedan, han kramade om mig.

Jag nickade och tittade på Selena som höll sig på avstånd.

- Så hur är det med Selena?, frågade jag.

- Alison till att börja med vill jag säga att jag vill pröva på vårt förhållande igen. Jag gillar dig verkligen och jag vill ge dig en chans till. Selena är här på turné också så hon stannar på samma hotell som oss. Snälla Alison ge mig en chans.

Han pressade sina läppar mot mina och jag drog in doften av vanilj som jag jämnt kände hos honom. Han släppte mig och log. Han höll min hand hårt och ledde mig mot Selena. Vi två hälsade och sedan gick vi till hotellet för att lämna min väska. Vi försvann sedan ner till stranden och bara pratade vi tre. Jag var verkligen populär hos artister ibland men jag var lyckligt lottad. Jag visste att tusen tjejer skulle ge allt för att få sitta där jag satt. Jag var inte ens så speciell och jag skulle hellre vilja ge chansen till en tjej som faktiskt älskade uppmärksamhet men som fortfarande var snäll. Som Hanna. Jag skickade ett sms till henne och frågade hur hon hade det och sånt. Hon hade det bra fått lite hat från Directioners men hon ville att jag skulle ha kul och att vi kunde prata när jag kom tillbaka till London när nu det skulle hända? Jag hade hemlängtan och tyckte synd om Hanna men samtidigt fick jag Selena och Justin att le och skratta det var konstigt.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: