GBU Kapitel 38. Sleeping problems

Jag var inte den sortens kille som satt tyst när det bara var vi. Visst jag gav dom mycket plats men jag fick ändå mest förutom nu när jag satt i bakgrunden. Detta var inte likt mig och det höll jag med dom om. Men det kanske var bättre om jag ändrade mig lite. Bli mognare och inse att jag var dumdristig som blev kär i en sjutton årig flicka som aldrig skulle kunna bli ihop med mig. Bara att inse att jag behövde förändras även om varken jag eller killarna eller ens Alison gillade det.

 

Alisons perspektiv

Jag drog upp knäna och lutade hakan mot dom. Jag slog armarna om benen och tittade på Justin som stod i studion och sjöng. Jag hade fått följa med om jag var tyst och det var exakt det jag var. Jag satt på en stol bakom Scooter och tittade på Justin när han spelade in sina låtar. Han sjöng underbart och jag satt och log som ett stort fån. Scooter tittade på mig så jag slutade le och tittade ner så mitt hår föll för ansiktet.

- Sjunger du?, frågade han.

- Jag har sjungt på scen några gånger, svarade ajg ärligt då jag både ståt på scen med One Direction och öppnat tidigare för Justin med låten Your Love Is My Drug och Someone Like You.

- Kan du gå in och sjunga den här med pojken, skrattade Scooter och gav mig ett notblad.

Jag nickade och musiken tystnade. Jag gick in och drog på mig ett par hörlurar som Justin gav mig. Låten var Just A Kiss med Lady Antebellum. Jag hade hört den några gånger och kunde texten ganska bra.

 

Lyin' here with you so close to me
It's hard to fight these feelings when it feels so hard to breathe
Caught up in this moment
Caught up in your smile

 

började jag och log mot Justin när han sjöng andra versen.

 

I've never opened up to anyone
So hard to hold back when I'm holding you in my arms
We don't need to rush this
Let's just take it slow

 

Vi log båda stort och jag höll för hörlurarna så jag hörde bättre.

 

Just a kiss on your lips in the moonlight
Just a touch of the fire burning so bright
No I don't want to mess this thing up
I don't want to push too far
Just a shot in the dark that you just might
Be the one I've been waiting for my whole life
So baby I'm alright, with just a kiss goodnight

 

sjöng vi vidare och växlade mellan när det var olika sångare. Det lät helt underbart med våra röster. Nu hade Justin kommit i målbrottet också så hans sångröst lät helt otroligt.

 

I know that if we give this a little time
It'll only bring us closer to the love we wanna find
It's never felt so real, no it's never felt so right

 

Just a kiss on your lips in the moonlight
Just a touch of the fire burning so bright
No I don't want to mess this thing up
I don't want to push too far
Just a shot in the dark that you just might
Be the one I've been waiting for my whole life
So baby I'm alright, with just a kiss goodnight

No I don't want to say goodnight
I know it's time to leave, but you'll be in my dreams

 

Tonight
Tonight
Tonight

Just a kiss on your lips in the moonlight
Just a touch of the fire burning so bright
No I don't want to mess this thing up
I don't want to push too far
Just a shot in the dark that you just might
Be the one I've been waiting for my whole life
So baby I'm alright, oh, let's do this right, with just a kiss goodnight
With a kiss goodnight
Kiss goodnight

 

Låten var slut och det var tyst i studion.

- Det där var underbart hörni!

Sa Scooter efter ett tag. Jag log stort och tittade på Justin som kramade om mig. Jag hade verkligen kul i studion efter det eftersom vi sjöng om låten lite och sedan fotade oss för cover albumet. Vi stod i varandras armar och tittade in i varandras ögon. Jag var i en enkel jeansjacka och en Kanada tröja medans Justin hade en åtsittande svart tröja och pösiga jeans och såklart visade han kalsongerna. Jag var jätte nöjd över mitt hår som var löst lockat och hängde ner för mina axlar med hjälp av hårförlängning.

Justin kysste mig innan vi gick ut ur studion. Spaniens varma väder slog oss i ansiktet och jag skrattade och pekade mot ett par tjejer som såg svimfärdiga ut eftersom jag gick med Justin Bieber i handen.

 

Zayns perspektiv

 

det var sista dagen nu i stugan och jag tror alla killar var lite små nervösa för att komma tillbaka till verkligheten. Niall och Harry satt för det mesta och smsade med deras tjejer. Resten av oss hade fortfarande inte fått träffa dom och det irriterade oss lite men tids nog. Rebecca och Dianne kanske behövde vila lite innan dom får alla mordhot mot sig. Danielle som var Liams flickvän hade klarat sig riktigt bra och hon var den snällaste tjejen på jorden. Jag drog upp gardinerna och lät solens ljus komma in innan jag började med frukosten till resten av killarna som fortfarande sov. Själv hade jag haft sömnproblem ända sedan Alisons missfall. Jag var orolig för henne och jag visste inte varför. Doktorn hade sagt att det var normalt och att det skulle bli bra. Jag hade varit där med Liam och ändå kunde jag inte få bort en obehaglig känsla av att hon inte mådde bra. Min mobil plingade till. Vem var vaken fem på morgonen?

Hej jag har sömnproblem precis som du över Alison känner du också att något ska hända? Förlåt för tidigt sms somna om jag kan prata sen /Hanna

jag log lite innan jag svarade.

Hej Hanna nejdå jag kan prata. Jag känner att något kommer hända men jag kan inte sätta fingret på vad för något / Zayn

Hm.. konstigt har du pratat med henne? /Hanna

Nej inte sedan hon lämnade England för cirka två dagar sen /Zayn

Det har jag lite smått då och hon säger att hon mår jätte bra men jag kan inte tro henne. Jag är riktigt orolig för henne Zayn /Hanna

Jag kommer hem imorgon ska vi mötas på Starbucks och ta lite te eller något och prata? /Zayn

Det låter trevligt /Hanna

jag gjorde klart frukosten och fick hennes adress och hon bad mig hämta upp henne. Killarna vaknade och tittade på mig innan dom började äta. Jag var inte den som vaknade först men detta kunde jag vänja mig vid.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: