GBU Kapitel 34. I don't hate you

- wow du har många konton.
- Du med, skrattade hon.
Vi sa hejdå och sedan gick jag hem för att vänta på att killarna skulle bli klara. det var ikväll som vi skulle till Harrys stuga och där skulle vi vara tills jag åkte till Spanien. Men jag tror att mina känslor för Justin svalnar. Han har ignorerat mig och det kanske är lika bra att inte åka?

 

In genom dörren kom Zayn. Han smällde ner våra väskor på vardagsrums bordet. Jag halv sov eftersom klockan var tio och jag var helt slut körd eftersom jag tränat under tiden dom varit på konserten.

- Alison vakna.

Jag skakade trött på huvudet och kände hur det var svårt att hålla ögonen öppna. Det kändes löjligt att somna nu eftersom jag oftast somnade runt ett två på natten. Jag kände Zayn peta på mig och att tiden gick men jag skakade på huvudet. Jag vet inte varför men under hela träningen hade jag tänkt på Justin. Jag ångrade faktiskt inte att jag låg med Louis men att jag bara ignorerade Justin? Jag mådde hemskt och jag tror jag är på väg till att bli deprimerad. Jag hade tittat på internet där papparazzis hade hittat Selena Gomez med Bieber på en av Spaniens stränder. Han ville inte ha mig. Jag kanske inte ska åka ändå? Jag hörde hur Zayn lämnade rummet och suckade. Snart öppnades dörren igen och ett par starka armar lyfte upp mig. Jag vilade mig mot hans bröst och drog in hans parfym. Louis. Jag log och gömde ansiktet emot honom. Han skrattade och jag kände hur hans hjärta slog snabbare.

- Somna om jag tar hand om dig, viskade han.

 

Jag somnade tungt i hans famn och vaknade några få gånger. Hela tiden i Louis famn där jag var trygg och varm och det kändes otroligt. Jag kanske hörde ihop med Louis och inte Justin men mitt hjärta skrek Justins namn så fort hjärnan kom över namnet. Jag vaknade en gång till och tittade in i hans underbara ögon. Bilen stannade och alla gick ut. Jag försökte resa mig men mina ben hade somnat. Jag skrattade och kravlade mig ut ur bilen innan jag ostadigt ställde mig på marken. Klockan var långt över tolv och vi var alla trötta. Louis bar upp mig igen och gick in i stugan. Alla killar följde efter oss.

- Så Niall och Liam som vanligt.

- Harry du och jag?, frågade Zayn.

- Alison du och jag då?, log Louis flörtigt mot mig.

Jag gäspade och nickade. Vi gjorde oss klara snabbt och jag tassade ner i sängen. Håret var i ett enda stort fågelbo men jag bryde mig inte. Louis öppnade sin famn mot mig och pussade mig på kinden innan vi somnade.

 

Tre timmar senare vaknade jag av morgonljuset som sakta kom in genom det öppna fönstret som välkomnade husets morgontrötta gäster med värme. Jag blinkade hårt innan jag upptäckte en ilsken smärta i magen. Jag masserade och började röra mig. Jag kände hur det var blöt i hela sängen. Jag flyttade mig ur sängen och kände hur något kletigt låg mot benen. Jag hävde mig upp och märkte att Louis inte låg bredvid mig. Jag ryckte på axlarna och drog undan täcket. Smärtan kom tillbaka innan jag såg den ner dränkta sängen. Blod, över allt. Jag skrek och tittade ner. Hela min mage och benen var fulla med blod. Jag kände tårarna rinna ner och smärtan högg till i magen igen. Jag skakade och kände hur jag var nära att svimma. In genom dörren kom Niall. Han stirrade ifrån mig till sängen och sedan mot allt blod som täckte mig. Jag kände knäna vika sig under mig. Jag sjönk ner mot golvet och kände hur blodet spred sig runt mig. Niall rusade fram mot mig och jag kunde urskilja att han skrek på någon. Dörren slängdes upp och jag hörde flämtningar och smärtan i magen gjorde mig spyfärdig. Vad hade hänt med mig? Niall strök mig lugnande över ryggen.

- Andas, viskade han.

Jag nickade skakigt. Jag lutade mig emot honom men det kändes som jag föll handlöst ner i mörkret. Inom några minuter hade Louis satt ner mig i badkaret och spolade av mig allt blod. Jag skakade och kände hur han varsamt rörde mig.

- vad är det för fel på mig?, frågade jag och svalde hårt.

- Liam ringde doktorn han sa att det var missfall och att det är inget att oroa sig för.

- du menar jag var...

- jag vet, sa Louis tyst och hjälpte mig av med kläderna.

Jag had eblivit gravid den gången Louis och jag gjorde et i soffan. Att jag inte märkt det! jag skakade och ville slå mig själv. Louis hade alltid velat ha barn och nu har jag förtstört allt. det var min stress, min deprimering som orsakat det här. Jag kände tårarna komma igen.

- Alison det är lugnt det är inte ditt fel. Jag älskar dig ändå.

Han pressade sina läppar mot mina och sedan hjälpte han mig upp och torkade av mig. innan han räckte mig rena kläder. Jag hörde dom andra springa runt i sovrummet. jag tittade ner i golvet. och skämdes. Det skulle blivit en perfekt tid här inte ett minne av missfall och städning i en evighet för jag hade blodat ner över allt. jag vinglade till och Louis kramade hårt om mig innan han pussade mig på huvudet.


Postat av: Sara

bra kapitel!

Date:2012-03-15 / Time:21:42:38
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: