GBU Kapitel 35. He knows

Han pressade sina läppar mot mina och sedan hjälpte han mig upp och torkade av mig. innan han räckte mig rena kläder. Jag hörde dom andra springa runt i sovrummet. jag tittade ner i golvet. och skämdes. Det skulle blivit en perfekt tid här inte ett minne av missfall och städning i en evighet för jag hade blodat ner över allt. jag vinglade till och Louis kramade hårt om mig innan han pussade mig på huvudet.

 

När Louis och jag kom ut var sovrummet rent. Alla var försvunna så vi gick in i vardagsrummet där alla satt utsprida i sofforna. När vi kom in vände dom sig om och Niall skulle precis säga något när jag skakade på huvudet. Han nickade och sjönk ner i soffan igen. Sedan log han.

- Filmmaraton med glass?, frågade han.

Jag log lite smått och nickade.

 

Jag satt ner bäddad bland kuddar och filtar med en glassförpackning. Jag hade benen i Louis knä och fötterna på Liams då han masserade dom. Niall låg på golvet och försökte välja film. Jag hade inte pratat sedan i morse och det var cirka sju timmar sedan och jag hade vaknat vid nio. Detta skulle vara fjärde filmen och det var mitt tredje glasspacket. Zayn och Harry var ute för att handla mat. Och eftersom Zayn skulle laga maten så skulle det bli kyckling men Harry skulle laga efterrätten. Fast saken var att jag var verkligen inte hungrig fast jag åt ändå. Magsmärtorna var borta och nu har jag bara ont i ryggen för att jag satt så konstigt. Efter några minuter satte Niall i en film och sedan satte han sig emot soffan precis framför mig.

- vad är det för film?, frågade Liam och började massera min vänstra fot.

- Alisons favorit, log han.

- Säg inte att jag måste se barnfilm med er, sa jag och tittade på honom.

- Jo och efter den här kommer en till och sedan får du välja själv, sa Niall.

Jag nickade. Såklart blev det Lejon kungen. Jag älskar den filmen och särskilt början. Fråga inte varför men när mamma hade visat mig den när jag var liten hade jag fastnat för den direkt. Såklart hade jag varit livrädd för nästan allt men kom igen jag var liten. Nu skrattade jag mer.

 

När dom två barnfilmerna var klara sprang jag upp jag visste redan var filmen stod så jag drog upp den och stoppade den i dvd spelaren innan jag satte mig ner igen. Bekvämare den här gången. Louis skrattade och ruffsade till Nialls hår och han skrattade såklart bort det fast hade en mördande blick i ögonen som snabbt gick över till en road min.

 

Zayns perspektiv

 

Harry stannade bilen. Det hade tagit tre onödiga timmar att åka till mat affären. Jag var trött och jag tror nog att Harry kände likadant. Vi gick in och plockade snabbt ner alla saker som stod på listan. Mina tankar var i en röra men på något sätt var det bara en fråga som jag ville ha svar på. Eftersom affären nästan var folktom förutom ett par och en ensamstående mamma med sina tre barn.

- Harry. Jo jag tänkte bara Alison fick ju...

- ja och?, frågade han och lät lite dryg.

- Hon har väl inte legat med Bieber?, frågade jag.

Han skakade snabbt på huvudet. Alltså visste han vem det var. Jag frågade inget mer och snart satt vi i bilen igen. Han satte på radion och nyheterna strömmade igen bilen. Han tittade på mig och nickade sedan medgivande. Nyheter är inte bra att lyssna på vare sig om det var mitt på dagen eller på kvällen. Nu strömmade musiken och Bruno Mars sjöng Grenade. Vi sjöng med och efter det lekte vi runt lite och snart såg vi stugan igen. Dom hade tänt brasan och det lös i vardagsrummet och köket. Det såg riktigt hemtrevligt ut. Det var synd att det hade börjat så dåligt bara.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: