Chapter 36. It's all about here and now

När jag vaknade igen hade jag seriös huvudvärk och en stark känsla att spy. det sista jag kom ihåg var Yvannie som satt i Zayns knä och dom goda nyheterna om att Zayn var cancer fri. Nu låg jag själv i en av dom strikt bäddade sängarna och ett irriterande pip ljud kom från min vänstra sida. Harry satt bredvid maskinen och höll i min hand där ringen fortfarande satt kvar på. Han smekte handen, upp mot fingret, över ringen och tillbaka ner igen till handleden, till skär såren och sedan stannade hans hand där och han kände min puls.
Mina ögonlock kändes tunga och huvudvärken ville inte ge sig heller.
- Harry, viskade jag med ett leende på läpparna.
Hans blick sökte min och jag såg att han gråtit. Han log svagt och pussade mig på pannan.
- Char min fina Char, sa han och kysste mig och jag kände hur torra mina läppar var.
- Kan jag få vatten?, frågade jag och Harry var snabb att hämta det åt mig.
jag drack tacksamt. och det var helt tyst i rummet men jag oroade mig inte för någon. Inte för mamma, pappa, Yvannie, eller någon ur One Direction. Första gången var jag orolös och det var en helt otrolig känsla.
- Ja, sa jag efter en lång stunds tystnad.
- för vad?, skrattade Harry som nu lekte med mina fingrar.
- Jag vill gifta mig med dig.
6 månader senare
Zayn lyfte upp Yvannie på hennes axlar så hon skrek till av skratt. Louis som satt bredvid med Mila tittade hela tiden in mot hennes och Louis hus där deras dotter Sam låg och sov. Hon hade ärvt sin fars ögon och leende men annars såg Sam ut precis som Mila. Niall satt och höll om Liam medans Danielle stod bakom dom och pratade med Harry. Harry min man sedan två månader tillbaka. det kändes så otroligt skönt tt allt hade blivit bra.
Mila och Louis hade fått sitt kärleksbarn och planerade redan sitt nästa
Niall var lycklig precis som han var
Zayn hade överlevt cancer två gånger och hade sig själv en flickvän hemma i Bradford.
Liam och Danielle var perfekta med varandra och dom fick jämnt varandra att le.
Sedan var det Yavnnie so hade vuxit riktigt ordentligt. Yvannie som skulle börja en ny klass, ny skola bara för att jag ville bo närmare Harry så hade Yvannie flyttat med mig så nu delade vi tre på ett hus där hemma i Holmes Chapel, ungefä tre kvarter borta från Harrys mammas hus.
Äntligen var jag lycklig, gift, hade ett bra jobb och tjänade mycket pengar. Inga planer på barn eller nästa gång Harry skulle bort på konsert eller någon turné allt handlade om här och nu.

Postat av: ~ L I N N ~

Hoppas du haft en underbar helg & får ett minst lika bra avslut!

Date:2012-05-13 / Time:12:29:38
Hemsida: http://linnhahne.blogg.se/
Postat av: Sara

love the ring ^^



gillar längden på kapitlet och det var riktigt bra :)

Date:2012-05-13 / Time:21:49:00
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: