Ett år innan jag dör del. 1

Jag log mot dom, allihopa när dom stirrade på mig där jag stod mitt på torget.
Tårarna gjorde det svårt att se men jag stod bredvid två killar, ungefär ett eller två år äldre än vad jag själv var.
Den ena var blond, blåa intensiva ögon och var vacker och verkade så bekant även om jga inte visste vem han var.
den anra killen var svart hårig, hade skäggstubb och var lite längre än den blonda, båda var muskulösa och även
den mörk håriga kändes bekant även om jag inte kunde säga vilka dom var eller vad dom hette så visste jag att jag älskade dom båda högt. Det kändes svårt att andas när jag vände mig om, tårarna rullade ner och mannen framför mig var så perfekt att det var svårt att inte se hur snygg han var. Han hade brunt hår, blåa ögon precis som den blondas. Han höll i en pistol i sina stora händer, han hade ett litet leende lekande på läpparna, han var lika lång som mig, lika gammal och hans rosiga kinder på den solbrända hyn gjorde att jag ville skratta även om jag visste att jag borde vara rädd och springa där ifrån. Jag hörde någon skrika och då hände det.
Han tryckte av pistolen och skottet ekade mellan torgets fyra sidor, det lät som åska fast värre.
Jag föll till marken av att kulan träffade mig i magen. Det gjorde inte ont och det kändes inte heller. Den blonda knä böjde sig över mig och då kom det igen skottet lät så högt den här gången att jag försökte skrika men inget ljud kom på mina läppar. Den blonda föll ihop bredvid mig.

Jag flög upp från sängen, sprang in i mammas och pappas rum. Jag grät, svettades och på något sätt visste jag att den där drömmen var sann. Mina kompisar skämtade jämnt med mig om att jag var synsk men jag hatade drömmarna jag jämnt hade.
-  Jenny lugna ner dig. Kom hit, log mamma och tog mig i hennes trygga famn.
Jag lutade huvudet mot hennes axel där jag satt i hennes knä. Jag var verkligen inte sexton när jag satt i hennes knä men när jag lungnat ner mig  så kändes det bättre och efter ett tag somnade jag precis som alla andra gånger. Ändå ekade datum och tiden genom mitt huvud. 5 Januari 2013 fem över ett på dagen. 
Det var nästan ett år dit efter som det var den första januari 2012 idag. 

- äsch kom igen Jenny sluta nu du är bara löjlig.
Sa Lory och kammade igenom sitt mörka hår medans hon log mot mig. Hon hade satt in en spegel i sitt skåp och hade flera klädombyten där inne också, förutom överflödet av kläder, smink och smycken så fanns det faktiskt skolböcker. Lory tittade på mig med en dömande blick genom spegeln. jag såg mig själv där också. smutsblondt hår, vacker hy inte en enda finne och inte behövde jag smink heller utan jag hade redan den perfekta ansiktet enligt Lory.
Jag var ganska lång men jag hade på mig klackskor så att jag blev längre.
- Jag skämtar inte detta är faktiskt sjätte gången jag haft den.
- Ja och förra gången tog det tio gånger för att drömmen skulle slå in.
- Ja men visst fick du allt en käft smäll från Lark ändå, log jag triumferande för jag visste att hon trodde mig.
Lory och Lark, dom båda tvillingarna som var sjutton år och gick i klassen över mig. 
Alla sa att vi var dom utstötta men populära vilket var ganska sant. jag var mest tillbaka dragen och pratade när någon pratade med mig först men annars var det bara Lark och Lory som pratade med allt och alla. Jag skämtar inte en gång satt Lark ute i skolparken och pratade med en kråka. det var jätte läskigt och när kråkan flög iväg kom Lark tillbaka med flera fjädrar som han gjorde bokmärke av. Vi hade varit vänner sedan jag började på den här skolan. man började här vid elva års ålder och slutade när man var tjugo men jag hade börjat när jag var tretton eftersom jag inte bodde i London från början egentligen så bor jag i New York men mamma fick nytt jobb så  vi flyttade och jag fick ny skola, med nya vänner även om jag fortfarande har kontakten med mina gamla vänner via facebook och tumblr.
-  Okej så du är synsk ska vi börja kalla dig häxa också och binda fast dig vid en påle för att bränna upp dig?, sa hon irriterat.
- Jag vill inte vara synsk och det var inte kul eftersom jag faktiskt dog.... Vad skulle du göra om du visste att du bra hade ett år
på dig att leva?
- Jag skulle göra en lång lista på allt och nummer ett på den var att ha sex, log hon.
- Lory sluta vara så pervers!
Hon skrattade och följde med mig till lektionen där hon lämnade av mig och följde efter några "ballerinor"
till sin egna lektion. Jag smet in eftersom jag hade biologi som jag var jätte dålig på.
jag satte mig längst fram bredvid Alex som var bäst i klassen på allt. Okej kanske inte allt allt men på det mesta
varje lektion glänste han och det visade sig på betygen där allt var A+.
Jag log mot honom lite blygt och han log tillbaka stort.
Läraren kom in och lektionen börjaed och såklart pratade vi om sjukdomar.
Jag hatar allt som har att göra med sjukdomar och inte bara för att jag är rädd för att dö utan också
för att jag har verkligen en fobi för dom. mamma brukar skämta om att jag är Hypokondriker.

Postat av: Sara

Detta kan bli riktigt intressant :D

Bra början.

Date:2012-05-14 / Time:21:35:50
Hemsida: http://powersara.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: