Ett år innan jag dör del. 6

jag skämdes över hur jag la ut hela mitt liv framför hans fötter utan att hans än frågat. jag ville att han skulle förstå mig och älska mig för den jag var så varför ljuga och berätta om ett perfekt liv. det enda jag höll undan var att jag var synsk om jag nu var det. Niall var snabb att bre ut sitt liv för mig också och när han tystnade satt vi på en bänk i någon park som var flera timmar bort från mitt hus. ingen annan var där bara vi och fåglarna som kvittrade. jag frös lite över vädret som började bli mullet. oftast var det bra väder i Januari och blev värre i Februari och Mars men vädret hade redan börjat skifta.
Den åttonde Januari satt jag åter igen bakom skolbänken. Jag tänkte ofta på när Niall och jag gått i parken den där lördagen. Han hade smått smsat mig sedan dess mest för att han åkt iväg igen. Det kändes lite tomt att bli lämnad igen och Lory kunde inte sluta prata om konserten som om hon faktiskt hade brytt sig. Hon gjorde det för att glänsa över alla andra tjejer och speciellt när hon berättade att hon kramat både Liam och Danielle. Det hög till i magen på mig när jag såg hur mycket hon uttnyttjade situationen. Lark höll sig vid min sida hela tiden medans vi båda stod i utkanten av folkskaran med skrikande tjejer, vi stod med armarna i kors och tittade på Lory som glittrade i upmärksamheten. för första gången var Lark lika tystlåten som jag var.
- Lark vad skulle du säga om jag träffat Niall själv?, frågade jag på tredje rasten när vi satt på en bänk medans Lory satt på bordet bakom oss med ryggen mot oss för att möta alla tjejer som ville prata med henne.
- You go girl!, sa han ironsikt och knäppte med fingrarna.
- Nej ärligt vad skulle du säga?, frågade  jag med ett skratt.
han ryckte på axlarna lite ointresserad.
- Okej då får du inte veta hur dejten gick då.
sa jag och hoppade ner från bänken och gick till min lektion även om jag hörde honom skrika efter mig att komma tillbaka. jag skrattade och vinkade hej då åt honom bara.  lektionen var tyska och jag sov igenom lektionen nästan tills jag hörde ett litet pling från mobilen. min klasskamrat Sindy lyfte på huvudet och pekade att jag skulle ta upp och visa smset för henne. Såklart hade vi klarat oss igenom att läsa varandras sms så länge jag minns. men denna gång stod hans namn. Jag visade motvilligt.
"Hej sötnos jag saknar dig men vi kommer tillbaka till London imorgon. våra konserter blev inställda och intervjuerna med. men det är bara jag och Liam som kommer. Louis mormor har dött och dom andra vill stötta honom men Liam vill träffa Danielle och jag vill inte lämna honom i stiket så vad sägs som dubbelt dejt med dom? saknar dig xx Niall"
Sindy skrek högt när hon läste och det fick allas uppmärksamhet. Hon pekade på mobilen och bablade ut om min dubbel dejt och allt. alla tjejer började skrika och sprang mot mig.
- NEJ NU TJEJER SITT NER!, skrek läraren.
alla tystnade men deras blickar var alla vända mot mig och min mobil. efter flera utskällningar så satte dom sig ner men deras uppmärksamhet var mer riktigt mot mig än dom tyska verben det stod om på tavlan. när lektionen tog slut så sprang jag rak in till tjejrnas toalett och låste om mig. jag sjönk ner mot kaklet och började massera det ömma stället på magen som fortfarande inte gett med sig. jag svarade att han skulle krama Louis från mig och hälsa dom alla från mig och önska att det gick bra för dom. och jag antog dubbeldejten mest för att jag ville träffa Danielle igen. honverkade så snäll och jordnära att hon var helt underbar. jag satt kvar på kakelgolvet tills det ringde in igen och jag gick till sista lektionen. När jag trött gick hem så kände jag redan spritlukten sticka i näsan. vad kunde dom möjligt vis fira nu för något? förra gången hade det varit att deras vän hade fått barn, för förra gången var det att någon skulle gifta sig, någon gång var det en befodring och någon annan gång var det att någon annan av deras vänner hade överlevt cancer eller något. visst jag var jätte glad om jag slutade att få smällarna av fyllan. jag andades försiktigt in och ut och masserade magen lite innan jag sköt upp dörren och log mot mamma som visade att jag skulle gå ut igen.
- Kära lilla Jenny gå ut igen han kommer snart tillbaka okej? åk hem till Lory och Lark och sov över där.
Hon pussade mig på pannan och kramade om mig hårt medans vi böt väskor. jag fick en övernattningsväska och hon fick min skolväska. Hon pussade mig på kinden en sista gång innan jag gick ut igen och hoppade upp på min och mammas cykel. vi delade cykel och nu åkte jag iväg till Lory och Lark vad skulle jag säga när dom öppnade dörren? jag hoppade ner och snubblade så en smärta kom i foten men jag brydde mig inte. jag knackade på dörren och såg hur Lark öppnade. Antingen så grät jag utan att ag märkte det eller så visade jag smärtan i ansiktet för han släppte in mig utan ett ljud. Hur skulle jag nu våga möta Niall när jag inte ens kunde möta min fulla pappa?
Jag sov hos Lark den natten och när jag vaknade hade jag sådan huvudvärk att jag nästan spyde. och foten gjorde riktigt ont att jag knappt kunde gå på den. ändå så tittade jag på mobilen. jag skulle möta Niall, Liam och Danielle på flygplatsen om tre timmar. det betydde att jag hade en timme att göra mig iordning och sedan att jag kunde vänta på dom i en kvart. Lark hjälpte mig linda om foten och nu såg man inte ens att jag haltade. Jag hade ett par jeans på mig och en vit t-shirt med en varm kofta över. jag lät håret vara och jag sminkade mig lite så man inte såg den bleka blåtiran. jag nickade åt resultatet.

Postat av: Johanna

Dagens blogg är nu utsedd :) Klicka in och se om det blev du ;)



http://johannasfotoo.blogg.se/2012/may/vinnaren-av-dagens-blogg-aven-en-ny-omgan.html



Blev det inte du? Då kan du anmäla dig igen i samma inlägg :P



Kramar

Date:2012-05-21 / Time:11:06:32
Hemsida: http://johannasfotoo.blogg.se/
Postat av: ~ L I N N ~

Ja hih :)

Fixar ett inlägg !

Date:2012-05-21 / Time:15:29:40
Hemsida: http://linnhahne.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: