Rock Me! Chapter 2

Första skoldagen var idag och jag mådde illa. jag hade aldrig gillat skolan. Visst jag hade kompisar men jag var verkligen inte populär, åtminstone inte som mina fem snygga bröder. Follk spred ofta rykten om mig som inte stämde, om hur jag låg runt med killar, att jag var en bitch, skolkade och söp. det var verkligen inte jag. jag hade inte skolkat en dag, om vi räknat bort att jag varit sjuk vill säga. jag super inte för jag tycker det är hemskt när mina bröder kommer hem fulla, jag ligger heller inte runt. Jag är så oskuld att det nästan skriker om mig. 
Det retar Niall miig för ibland men jag bryr mig inte så mycket. Bitchig kan jag vara men om du är snäll mot mig är jag snäll mot dig.
"Ca-Calli!" skrek Zayn.
Alla hade redan åkt till skolan och enda anledning till att jag kom i tid var att Zayn tog lång tid på sig i badrummet. Jag tog sovmorgon så ofta jag kunde men idag hade jag faktiskt klämt in mig i ett par snygga ljus blåa jeans, ett rosa linne med en svart läderjacka, plattat håret och sminkat mig neutralt. Jag sprang fram till Zayn som satt på sin motorcykel. jag presade ner hjälmen över huvudet och höll ett hårt grepp om honom.
"Litar du inte på mig?" frågade Zayn med ett skratt. Nog väl att han var bra på att köra men jag tyckte det var dåligt nog att cykla på en normal cykel.
"aldrig!" skrek jag över motorn.
 
"Men gud tjejer ni matchar ju!" skrattade Louis när Zayn parkerade bredvid hans bil.
Nog väl matchade jag och Zayn, vi hade båda svarta läderjackor, ljus blåa jeans men där jag hade rosa linne hade han en grå t-shirt med v-uringning.
"Men gud Lou du matchar ju din pojkvän så hiimla bra" sa Zayn med en fejk tjej röst och slog ut med armarna mot Nick. Nick var killarnas vän, han hade likadant hår som Louis och idag såg han faktiskt lite ut som Louis också. de båda hade randiga tröjor och röda byxor. Louis slog till Zayn hårt på armen så att han slog tillbaka.
"Caaaalliiii varför har du inte ringt för din horunge!" skrek Waliyha och stirrade ursinnigt på mig.
'
"Tur Wali att du är min vän annars skulle du fått en käftsmäll" sa jag glatt och kramade om henne.
"Tur att du är min vän menar du, kom Saf och Doni undrar var du är också du bara dumpade oss detta lov hittade du en kille eller?" undrade Waliyha.
"Nej snarare en ny serie på datorn" skrattade Liam och lipade åt mig.
"vad har jag sagt om serierna?" frågade Waliyha medans hon släpade med mig in i skolan, skolan som liknade ett prydligt slott på utsidan men på insidan såg ut som ett helvete med tomma lokaler, massor av skåp och en enda oreda av folk överallt.
lektionerna flöt förbi, jag hade den svåra engelskan, lätta matten, tyska, biologi och drama. inget svårt denna dag men maten var äcklig och jag var trött. Daniya, Waliyha och Safaa tröttar ut mig med deras prat om killar och mode. någon dag kanske jag kommer få användning av det men inte just nu och jag var så sjukt trött.
 
"Harry kom med nu det börjar!" skrek jag från soffan.
Vi var alla hemma denna mörka fredag och på tv skulle x-factor snart börja.
Harry satte sig tungt ner bredvid mig och la sin arm runt mina axlar. Alla syskonen Stypayhorlikson satt nu framför tv:n. pappa hade inte kommit hem på några månader, mamma jobbade kväll och vi var helt själva i huset. Niall satt med popcorn, Zayn satt och rökte, Liam halv sov, Louis och Harry spelade tumkrig och jag satt med ögonen klistrade på tv rutan. 
"Nästa vecka kommer vi till Doncaster men tills dess låt oss titta på dessa unga talanger och se hur långt dem kommer i tävlingen!" sa en av programledarna. Juryn klappade händerna när den första livrädda kandidaten kom ut på scenen och sjöng en förfärlig verision av Cry Me A River.
"Vi kan väl vara med nästa vecka" sa Zayn spontant.
"Visst vi kan ju sjunga It's Time" sa Liam.
"Jag skjutsar" skrek Louis.
"jag fixar maten!" skrek Niall.
"jag spelar gitarren då" sa jag.
"då kör vi" sa Harry med ett skratt.
Vi kanske skulle klara det men vi var tvungna att fråga mama.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: