Rock Me! Chapter 12 part 2

Starbucks var tomt så när som på mina bröder och det som jobbade där.
jag beställde en jordgubbsmilkshake och en kladdkaka vilket var exakt samma som Niall förutom att han hade köpt två muffins och en paj bit också.
jag satte mig ner vid Harry och Zayn och log stort.
"Så Miss Samson har äntlgien kommit till the family reunion" sa Louis med ett skratt.
"Åh ni får ursäkta mig Mr Stypayhorlikson men jag hade latin och en del läxor att göra" sa jag och drack lite av milkshaken.
"Jag tror nog inte att skolan är bra för dig Calli, du har blivit mer prydlig" sa Harry och la armarna i kors.
"Äsch det är bara för att du är van att ha mig svärande" sa jag och blinkade till honom.
"haha that's so true!" skrek Niall av skratt.
En ung kille som jobbade där kom förbi med latte till Zayn och te till Liam.
"Liam du har inte sagt något på ett tag" sa Niall.
"det har bara varit ganska mycket på senaste" log han.
"ni ser alla jätte trötta ut, jag är så stolt över att ni är kvar i tävlingen! ni förtjänar det här efter allt vi gått igenom" sa jag och sedan hade vi en grupp kram.
"hur går det med Flynn då?" frågade Zayn.
"du är bara avundsjuk på honom eftersom han har bättre hår än dig" sa Harry och skrattade.
"det är bra med honom och han är super gullig" sa jag.
"om det händer något så säger du till eller hur?" frågade han.
jag nickade bara och sedan fortsatte vi prata i två timmar till och när jag kom in på min femte milkshake började jag bli mätt. vi sa hej då en timme senare och jag saknade dem medans jag cyklade mot mitt arbete.
bibliotket var mörkt men Cassandra kom och öppnade åt mig.
vi ställde in böckerna i hyllorna, stämplade och la in nya böcker i registren, städade i personalrummet och köket. städade i biblioteket. stängde fönstren, plockade undan och la fram nya böcker. 
jag älskade lukten av böckerna, städningsmedlen och maten som fanns kvar. jag älskade de långa korridorerna och de mjuka mattorna som låg över allt. det fanns något i biblioteket som levde och gav mig fred. när vi var klara satt vi och gjorde klart våra läxor och sedan låste vi och gick hem. Flynn väntade på mig som vanligt och jag blev helt varm i kroppen av att se honom.
"hur var jobbet?" frågade han glatt.
"likadant som vanligt! hur är tävlingen?"
"dåligt tror jag åker nästa gång" sa han och log.
"så säger du jämnt och så kommer du med som två eller något"
"nepp kommer åker denna gång men jag har en present till dig, här" sa han och gav mig en bok.
det var de fyra första böckerna av Vampire Diaries.. han visste vad jag gillade och dessa var det bästa.
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: