Faithful Kapitel 1

Jag har varit i usa i två dagar nu och det hade redan blivit lika stökigt som det jag hade hemma.
Kläder låg överallt, sängen var o bäddad och den stora garderoben
stod vid öppen så att man kunde se allting där inne.
Byrån hade sina lådor öppnade och sakerna i var inte på sin rätta plats.
Datorn låg halv öppen på sängen och överallt hängde tavlor och posters fast dom satt lite på snedden allihopa.
Jag älskar mina tavlor för det var bilder från min familj,
mest på min storebror och mamma efter som båda var kvar i Sverige.

 

Jag log och jag visste inte varför.
Jag hade precis städat klart rummet så det var fint igen
men jag hatade att städa men ändå så log jag.
Jag mimade konstigt och sedan hoppade jag in i duschen.
Vattnet var is kallt men det fick mig att vakna till.
När jag klev ur duschen så gjorde jag snabbt i ordning mig och skickade sedan
 iväg ett sms till min bästa kompis Flarity. Jag tog upp min strandväska
och sedan gick jag till centrum för att möta Flarity.
Att gå tog ungefär tio minuter och jag kom dit före henne så jag ställde mig
 utanför starbucks medans jag väntade på henne gick jag in och köpte late med vanilj smak.
 Jag hörde hur dörren öppnades och hur en hel del tjejer började skrika.
 Jag skakade på huvudet blåste på laten och sedan gick jag ut.
Jag tittade inte ens på personen som alla skrek åt. ”Bara bli osynlig” viskade jag till mig själv
 medans jag ställde mig bredvid dörren igen. Jag tittade bort över alla som gick på gatan.
 Dom flesta rusade till jobbet och några drog med sina småbarn in till en ny butik
medans barnet redan höll i en eller två påsar. Dom flesta var uppklädda men
ibland fick jag se några tonårs gäng komma gående och dom hade en liknande stil som jag hade.

där var hon. jag ställde mig på tå och vinkade men Flarity såg mig ändå inte.
jag blev lite besviken efter som hon fortsatte gatan upp så följde jag efter henne.
jag gick in i någon på gatan och fick late över hela mig. jag skrek till efter som det fortfarande
var ganksa varmt. jag tittade på han som jag hade krockat med. han loog och fnissade lite
och jag höll med det såg säkert stört roligt ut. jag började skratta jag också och det var då
Flarity såg mig.
-Hej GUmman jag såg dig inte!, skrek hon och kramade om mig.
- Hejsan Flarity, sa jag och frotsatte att skratta efter som hon nu fick late på sig.
killen såg helt borta ut efter som vi pratade på svenska.
- I'm so sorry, sa jag och gick skrattandes där ifrån med Flarity i handen.


Postat av: william

rikgti bra skrivet:DDD har läst nästan alla kap:D



SV; du borde så äta där:D



Vad tycker du om mina Modellbilder som jag har tagit:D?

Date:2011-09-05 / Time:16:49:27
Hemsida: http://cookieboy.blogg.se/
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: