Faithful Kapitel 5

jag sa att jag ville följa med
till konserten och sedan sa vi hej då och gjorde upp om att han skulle hämta mig innan
träningen. jag duschade och valde kläder.
jag tittade på tv och precis då gick en av hans musikvideo.
varför hade jag inte sett att det var han?




jag väntade på att någon skulle hämta mig efter som jag inte var säker
på att det var Justin som skulle hämta mig.
klockan gick och jag började bli nervös, jag stängde av tvn och gick ut.
jag satte mig ner och tittade ut över vår trädgård.
- Hej jag heter Kenny.
jag hade inte sett att någon kommit och jag hade heller inte hört
en bil komma så jag blev lite rädd.
- jag ska skjutsa dig till konserten.
- jag heter Michelle, sa jag och log medans jag följde efter honom till bilen.
det var en stor svart range rover jag satte mig i framsättet och kände hur jag
inte kunde sluta le. Kenny och jag pratade ganska mycket på väg till lokalen.
ju närmare vi kom desto mer pratade jag. jag kände efter om
hartassen låg kvar i min jeansficka och det gjorde den.
i samma fick låg även mobilen men den var säkert död efter som
inte Flarity hade smsat på hela dagen.

När vi kom fram så steg jag in i lokalen. det var hetsigt fast det
bara var träning än så länge. jga följde efter Kenny och hittade Justin
i ett rum ganska nära scenen. han log medans han fortsatte med sina danssteg.
jag satt och tittade på medans han och hans dansare försökte sätta
koregrafin. det var en snygg dans och jag tror att fansen skulle gilla den.
- Hello shawty, han pussade mig på kinden.
- Hi, sa jag och log.
Justin visade mig runt och sedan ledde han mig till platsen på första raden där jag skulle sitta.
jag nickade och sa hej då när han skulle tillbaka för en sista träning.
det började vimla av fans runt mig nu. alla hade justin bieber tröjor på sig och hans
ansikte fanns verkligen överallt i lokalen. alla stod och skrek.
jag satt ner och väntade på att det skulle börja men det skulle säkret ta ett tag
att få klart på allt. första låten han skulle sjunga var baby.

Justin perspektiv:
jag var bakom scen och skulle när som helst börja. jag tittade ut över publiken och log.
Michelle såg lit eförvirrad ut men hon var glad, genast tänkte jag på min låt U smile.
jag log och sedan tog jag en mick som Kenny hade lagt fram åt mig. jag räknade tyst till fem
sedan sprang jag ut. alla skrek och jag började sjunga.

Ohh wooaah
Ohh wooaah
Ohh wooaah

You know you love me, I know you care
Just shout whenever, and I'll be there
You want my love, you want my heart
And we will never ever ever be apart

Are we an item? Girl, quit playing
We're just friends, what are you saying?
Say there's another and look right in my eyes
My first love broke my heart for the first time
And I was like...

jag visade att dom andra skulle hänga med på refrängen
och alla min belibers började sjunga med till och Michelle sjöng med.


Michelles perspektiv
medans jag stod där och sjöng såg jag hur mycket han älskade att stå på scenen
och uppträda. han sjöng låt efter låt och efter ett tag kom Kenny ut.
han sa något som jag inte hörde över skriken men han visade att jag skulle följa med.
jag gick in bakom scen och jag hade ingenaning om vad jag skulle göra.
Justin kom ut och visade vart jag skulle ställa mig sedan gav mig Kenny en mick.
"oh nej" tänkte jag. jag kunde inte sjunga hur skulle jag klara det här.
Kenny stod bredvid och när musiken började spela puttade han mig ut på scenen.
jag stod där mållös och hade ingenaning om vart jag skulle.
jag började sjunga

It feels like we've been out at sea,
So back and forth that's how it seems,
And when I wanna talk you say to me,
That if it's meant to be it will be.

So crazy in this thing we call love,
And now that we've got it we just can't give up
I'm reaching out for you,
Got me out here in the water and I,

jag gjorde några danssteg och sedan kom Justin ut.

I'm overboard
And I need your love to pull me up


han la armen runt min midja coh vi sjöng klart låten.
alla fansen skrek och jag log stort när jag vinkade hejdå.
jag stannade kvar bakom scenen och gick runt och tittade in i rum
och fick ganska många autografer efter som ganska många kändisar var här.
jag skrev datum på lappen med autografer och la sedan ner den i min lilla väska som
jag hade med mig. det var jätte roligt så jag glömde helt bort tiden.

när jag hörde hur alla apploderade och skrek så var konserten klar, Justin
kom mot mg med ett leende på läpparna. jag viskade att han var jätte bra och
han kysste mig. han ledde mig mot range rover som jag kommit i och sedan
skjutsade Justin hem mig och vi tittade på skräckfilm.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: