Faithful Kapitel 6

när jag hörde hur alla apploderade och skrek så var konserten klar, Justin
kom mot mg med ett leende på läpparna. jag viskade att han var jätte bra och
han kysste mig. han ledde mig mot range rover som jag kommit i och sedan
skjutsade Justin hem mig och vi tittade på skräckfilm.


Justin och jag somnade framför filmen.
även fast vi inte hade gjort så mycket idag var jag döds trött.
jag vaknade till och från av mardrömmar.
på morgonen när vå båda vaknade så kysste han mig.
*pling*
det var från Linus. det var länge sen jag pratade med honom.
fast jag snart skulle hem. om ungefär tre dagar så skulle jga åka
men jag hade inte berättat det för Justin än. jag vågade inte
och jag vet inte varför för jag visste att jag kunde lita på honom.

"Michelle, mamma är sjuk. värre än vanligt du borde komma hem"
jag skakade på huvudet och kände hur tårarna kom.
jag skakade bort dom jag skulle inte gråta igen. jag läste smset igen
och igen  men varje gång kändes det nytt. som om orden byttes ut.
- What is it?
- it's my mom, she's sick. she's been it for awhile but i diden't
min röst dog bort. Justin ställde sig upp och hjälpte mig att packa.
han lämnade av mig på flygplatsen och kysste mig innan jag förvsann.
jag satte in mina hörlurar från mobilen och spelade upp den första låten
som kom upp.det var Pick Me som Justin sjöng.
hela vägen tillbaka till svergie lyssnade jag på den.



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: