For Sickness Kapitel 12

-  Jo Justin pappa är iväg och kommer inte försen om typ tre veckor skulle du kunna tänka dig att du och Ryan stannade längre?, frågade jag och tittade på Justin som log stort.
- Jag tror vi kan fixa det och jag kan alltid ha min konsert här då istället för i mitten av turnén.
- Vänta vilken turné?
- Den jag skulle berätta för dig om typ en vecka, sa Justin och kliade sig i nacken och såg skamsen ut.

 

Jag tittade på honom och kunde inte låta bli att känna smärtan i bröstet nu när jag visste att han skulle vara borta ifrån mig i sex månader. Det kunde hända hur mycket som helst då! Jag tittade bort och insåg hur mycket jag saknade någon att prata med. Fast jag hade pratat hur mycket som helst med Mila, Justin och Ryan. Det var helt otroligt hur mycket jag hade fått ur mig. Mila var ju som hon var men Justin öppnade sig jätte mycket och jag hade inget emot att han var känd. Det var snarare lättare för mig eftersom jag var van vid att bli lämnad. Jag slappnade av när Justin la sina armar runt mig.

- Det är okej Justin. Jag bara... jag bara vill veta nästa gång okej?

Han nickade och pussade mig på kinden.

Skolan började med Engelska och jag somnade nästan direkt. Jag och Justin hade hållit på hela natten med att fota saker utomhus. Plus en hel hångel minut på parkbänken. Mila skakade om mig och tittade elakt på mig. Det var verkligen inte bara jag som hade en hemlighet. Läraren fortsatte sitt prat och jag klottrade lagom mycket för att inte åka fast. Mila puttade hårt in mig i hennes skåp.

- Ryan sluta var barnslig nu och berätta om din dans och sång.

- Mila lägg av jag sjunger inte, sa jag och kände mig kvävd av hennes späda hand.

Hon släppte mig och jag skyndade mig till nästa lektion. Vad var det med henne? Jag fick sms.

Ryan efter skolan kommer du så hittar vi på nåt okej? <3 Sel

Kommer så snabbt som möjligt <3

svarade jag och la ner mobilen i fickan igen.

 

Jag gick innan jag sa hej då till Mila vi hade varit vänner en dag och hon hade redan börjat hota mig. Jag satte mig i taxin och skickade sms till Justin om var jag var någonstans och sedan åkte jag iväg. När jag kom fram välkomnades jag av ett par säkerhets vakter som raskt tog tag i min handled och drog in mig i huset och stängde efter mig. Jag mumlade oförskämt för mig själv och kramade om Selena som kom springandes ner för trappan. Hon drog med mig upp i hennes rum och satte genast på Sing It. Jag log mot henne.

- Jag varnar dig jag sjunger inte bra, sa jag och log men tog tacksamt emot micken.

Hon log stort och valde en låt jag aldrig hört. Det var en av hennes egna låtar så jag försökte verkligen att sjunga. Jag var lite hes i rösten men tog alla noter och när vi var klara hade jag bara missat cirka fem procent. Efter det så stod vi och sjöng låt efter låt efter låt. Det var roligt och jag fick hela tiden bara några procent ifrån henne. När vi säkert hade sjungit igenom alla låtar satte vi oss på hennes säng och pratade. Vi hade blivit bra kompisar och hon var en bättre lyssnare än Mila. Jag visste inte varför men jag berättade vad Mila hade gjort och Selena hade blivit lika förvånad. Jag berättade hur konstigt Mila hade uppfört hela tiden.

- Jag tror alla personer har något mörkt i sig för jag är säker på att du gömmer något. Men det är lugnt du behöver inte berätta för jag litar på dig ändå. Men Mila är väl speciell, sa hon och ryckte på axlarna.
- En låt till?, frågade jag henne och hon nickade ivrigt.

den natten somnade jag tryggt bredvid Justin. Ryan hade tagit Hampus rum som vi hade städat när jag kommit hem. Justin och jag låg då i mitt rum och hade det åtminstone lite privat. när jag vaknade så var det en fredag vilket betyde kort dag. alltså att jag slutade vid lunch. jag sjukanmälde mig och bad lärarna skicka hem uppgifter. och det gjorde dom så min förmiddag var att sitta och göra läxor och plugga lite. jag skickade tillbaka svar och uträkningar till alla lärare och sedan kröp jag ner bredvid Justin igen.
- någon som har kalla fötter, sa han mjukt och kysste mig.
- skämtar du. jag har precis suttit och gjort klart alla läxor och sånt bara så jag kan få en ledig dag med dig,sa jag och kysste honom tillbaka. han satte sig över mig och satte mitt hår bakom mina öron innan han kysste mig passionerat. jag fingrade på hans tröjkant. jag drog sakta upp den.
- sluta nu vi ska ut och ha kul alla tre, sa Ryan som kom instormandes.
- vi är öppen för trekant, sa jag och blinkade mot honom.
Justin brast ut i skratt och jag log stort mot Ryan som säkert idiot förklarade mig. jag hoppade ur sängen efter Justin och precis då ringde min mobil.
- Hejsan Ry jag är tillbaka men jag är ledsen men Tory och Hampus kommer imorgon. men Ry du är välkommen upp och hjälpa mig nu.
- kommer direkt pappa.
jag berättade för killarna och sa att dom kunde ha en killdag och så blev det. om jag ändå inte hade åkt ensam så kanske det inte skulle ha hänt men hur kunde jag ha förut spått framtiden?

Postat av: Sara

De är jätte jobbigt att läsa med rörande bilder så.. Kanske du kan välja bilder som inte rör sig så jäkla mke nästa gång? XD

Date:2011-12-23 / Time:19:36:39
Hemsida: http://www.nattstad.se/saradaqueen
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: