For Sickness Kapitel 2

- Ryan sa jag och log.
- vad är det?, frågade Ryan och började skratta.
- Haha nej jag heter också Ryan.
Jag gjorde en high five med Ryan och tackade sedan Chaz för att han hade räddat mig

När vi tio minuter senare var på väg mot närmaste McDonalds så var Chaz och jag uppe i en vild diskussion om djur. Ryan hade tagit alla väskor som bestod av min strandväska, en påse med kläder och en mindre väska med något som jag inte visste vad det var. Jag fortsatte att prata om hundar och Chaz pratade om hajar. jag började skratta när vi kom in på film ämnet via ett av hans hajskämt. Vi ökade takten och snart var vi framme.
- Vad vill du äta?, frågade Justin mig med et leende.
- överraska mig så väljer jag bord, sa jag och blinkde mot honom och innan han hann invända var jag redan på jakt efter ett bord åt oss fyra.
Jag hittade ett borde efter ett tag eftersom det var lite halv fullt över allt. bordet jag valde var bredvid ett ungt par som satt och pratade. jag vinkade åt killarna som stod ungefär tio meter i fårn mig. Dom tog varsin bricka och Chaz betalade medans Justin tog Ryans keps för att gömma ansiktet. Justin satte sig bredvid mig och log samtidigt som Ryan fixade i ordning maten.
- hiding much huh?
Justin skrattade och la sin hand på mitt lår samtidigt som han smekte mig med tummen. En kille kom fram till vårt bord och började prata med Justin på vad jag trodde var spanska. det enda språk förutom engelska jag kunde var svenska och det hade jag inte haft så stor nytta av än så länge. killen tog fram en servett och Justin tog upp en penna och skrev något innan han kramade om killen. jag tittade på Justin medans han satte sig ner igen lät handenlägga sig mot mitt lår igen.
- har du aldrig sett någon skriva autograf förut?, frågade Justin med ett skratt.
jag slet blicken ifrån Justin som precis stoppade in en pommes i munnen med sin fria hand. jag skakade på huvudet och började äta på min ostburgare som Ryan gett mig. pinsam tystnad hade lagt sig runt bordet och jag fick lust att fråga en massa sjuka frågor men det kunde jag inte göra så jag upp upp och tittade ut genom det smutsiga fönstret.
- Hur känns det att vara berömd?, jag tittade på Justins hand som fortfarande smekte mitt lår och jag log stort.
- Är jag känd?, frågade jag med ett skratt.
- jag såg dig dansa imorse du är ju riktigt bra ett proffs.
- Tja efter tre musikvideos, fyra live framträdande framför många personer är ju kul menjag håller mig hellre till stranden och mindre folkmassor.

Chaz började skratta och satte nästan i halsen och då började jag såklart skratta så dom tittade på mig konstigt. jag rykte på axlarna för det var ingen idé att förklara min konstiga humor. dörren öppnades och in kom fem tjejer som pratade otroligt snabbt på svenska. När en av dom mörk håriga tjejerna tittade åt vårt håll började hon nästan svimma. alla andra kollade åt vårt håll.
- Oh herregud det är Bieber?!
- Tjejer lugna ner er vi vill bara ha en lugn dag men han kan skriva autografer åt er okej?, frågade jag snällt på svenska.
alla nickade och tittade uppspelt på Justin medans jag förklarade, tänkt att jag inte kom på att det var Bieber försen ett par skrikande svenska tjejer sa så. jag hade verkligen varit idiotisk. Justin var snart klar och satt nu och pratade lite snällt med tjejerna och när dom sa hejdå så gick vi. Justin satte på sig Ryans keps och drog upp sin luva. Chaz la en arm runt mina axlar samtidigt som jag lutade mig mot honom.

det hade hänt mycket och jag var trött men sanrt så stannade vi och Chaz låste upp dörren. alla ledde in mig i ett vardagsrum. det var normal stort och hade en stort grå soffa och en läder fotölj. en stor plasma tv hängde på vägen och hade en liten hylla under med en dvd och massa filmer. jag som var en liten film nörd flög fram till den och började dra ut film efter film och läste. när jag valt så satte Justin i gång filmen. Ryan slängde sig i soffan och Chaz försvann in i köket. jag tog av mig skorna lite försent och sedan satte jag mig i mitten av soffan. - Så vad blir det för film?, frågade Justin samtidigt som han satte sig på min höger sida.
- Zombie och skjutar film, sa jag eftersom jag inte kom ihåg titeln.
jag valde skräck bara för att jag skulle få en anledning att skrika. under dom senaste timmarna, minutrarna och sekunderna så hade det gjort ont i hela kroppen och jag satt i ett rum med kändisar. känslan att vilja skrika låg precis på ytan. Chaz slg sig ner på min vänstra sidan och ställde fram två stora popcorn skålar.

Jag skrek högt när mördaren kom in i rummet och den skräckslagna tjejen tittade bakom och upp kom en Zombie vilket fick mig att skrika högre. När den sista tonråingen dog och den ensamma killen slet av Zombien armen så hördes en välkänd signal. jag hoppade av rädsla ur soffan och satte nästan i halsen. Ryan hade fått sms och var tvungen att gå och det betyde att jag var kvar med Chaz och Justin.
- Ryan varför blev du så rädd?
- Ahh Chaz för det är fullt normalt att ryka av någons arm, han skrattade och nickade.
- Justin eller hur det är normalt, sa Chaz.
- Nej jag håller med Ryan.
Justin tände upp rummet samtidigt som Chaz tog bort sin arm från mina axlar. jag tittade på Justin och kom och tänka på hans arbete. Jag hade mina favorit låtar men jag var inget fan. när jag upptäckte att jag stirrade så log jag stort och fånigt åt honom så att han började skratta. NÄr han satte sig ner så började jag prata Hockey.. jag hatade hockey men när killarna pratade om det så märkte dom inte att jag satt tyst. när klockan slog tio så tystnade alla.
- jag har varit med er i ungefär åtta timmar och ja jag räknade och det känns jätte konstigt för jag känner er knappt. bara från det från tv och bloggar.
- så du är ett fan?
- Nej inte precis men jag har haft jätte roligt. roligare än på länge och ni är dom närmaste vännerna jag har haft i hela mitt liv. jag gillar er verkligen men jag måste hem.
- vi följer med dig, sa dom i kör och log stort.
jag nickade och sedan gick vi. vi pratade om allt och dom pratade om sin uppväxt och det gjorde jag med. eller åtminstone det mesta av den. inte den om familjens sjukdom men det var dom inte redo att höra än. eller om mitt mistag det var inte riktigt något man berättade.
- Vad gör du när du inte dansar?
- chillar, sover, dator, skola, läxor och är helt eneklt normal.
- vad tycker din familj om det?
- dom jobbar så mycket att dom inte ens vet jag är ute nu. Hampus fattar väl och bryr sig fast vi är knappt släkt, inte genom kött och blod men han är som min bror och jag älskar honom som det.
Jag såg hur Chaz blev besvärad när jag pratade om Hapus. efter ett tag var vi framme vid mitt hus och det kände som vi gått på bara några få minuter fast vi hade gått i  en timme. jag kramade Justin hejdå och jag kramade även Chaz. båda gav mig deras nummer och jag mitt till dom och sedan skildes vi åt dom gick hem och jag gick in och somnade nästan direkt.

Postat av: Sara

fortfarande jätte jobbigt att läsa så himla långa xD Men detta var lite lätt och de hände inte sådär jätte mke men jag säger bara en sak: ''JIMPEN'' :D

Date:2011-12-17 / Time:17:45:38
Hemsida: http://www.nattstad.se/saradaqueen
    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: